Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rowdy

Maar waarom ga je het dan rippen naar een NAS? Heb je geen CD speler?

PatrickP

Is toch ook veel leuker, naar de kast lopen, even bladeren, er eentje pakken en die in de speler schuiven. :wub:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

beunky

Nee, sinds 2012 stream ik alles. Heb nog nooit zo veel verschillende dingen geluisterd als sinds die tijd.
Ik hou van het bezit van deze cd's, zou ze het liefst ook allemaal mooi in een kast presenteren als ik er de ruimte voor zou hebben. Maar bij gebrek daaraan zitten al mijn originele cd's (geen idee hoeveel, maar sowieso 1.000+) in dozen nadat ik ze geript heb.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Rowdy

Ik gebruik CD Softcover om mijn CD's in te doen. Scheelt ongeveer 70% ten opzichte van de originele CD doosjes qua opbergruimte.

frits marantz

Setje nette IMF Supercompact II.

beunky

Quote from: Rowdy on April  9, 2020, 19:47:21
Ik gebruik CD Softcover om mijn CD's in te doen. Scheelt ongeveer 70% ten opzichte van de originele CD doosjes qua opbergruimte.

Oké, kun je daar ook boekjes in kwijt?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Rowdy


beunky

Net zitten kijken, mooi systeem.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Dirk

ik gebruik zelf (voor en deel vd collectie) de "cd fleecepack lite", die ik destijds bij fleecepack.nl inkocht...maar daar zijn ze nu (weer eens) even niet voorradig.
kost een stuk minder (20€/100stuks) en doet voor mij perfect wat ik ervan verwacht
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

JGvH


the limp man

Nieuwe MWAY Powerstrip voor de apparaten in de meterkast

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


patsijb


Jumping Jack

Quote from: Dynky on April  9, 2020, 21:04:47
ik gebruik zelf (voor en deel vd collectie) de "cd fleecepack lite", die ik destijds bij fleecepack.nl inkocht...maar daar zijn ze nu (weer eens) even niet voorradig.
kost een stuk minder (20€/100stuks) en doet voor mij perfect wat ik ervan verwacht

Heb ik ook, ik heb er volgens mij nog een pak liggen die ik niet meer nodig heb.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

the limp man

Quote from: the limp man on April 10, 2020, 20:04:40
Nieuwe MWAY Powerstrip voor de apparaten in de meterkast

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Kan ik de foto ook draaien of moet ik dat doen voordat ik 'm plaats?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


beunky

Het beste is zorgen dat ie op je telefoon goed staat.
Dan is de kans het kleinste dat het mis gaat.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Hannibal_

een Rega Fono MM MKIII.

Met dank aan Marius
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Laan

Uit nieuwsgierigheid of er toch meer op cd's staat dan ik te horen kreeg, de audiolab ingeruild op een northstar.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

jahtari

Sodeju wat een jaren 70 display!  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Richi

Quote from: Laan on April 13, 2020, 22:58:41
Uit nieuwsgierigheid of er toch meer op cd's staat dan ik te horen kreeg, de audiolab ingeruild op een northstar.
En? Nu zijn wij ook nieuwsgierig!  ::)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

Quote from: jahtari on April 14, 2020, 07:47:43
Sodeju wat een jaren 70 display!  :D

Ja, is echt vreselijk retro. Maar gelijkend op dat van de audio gd dac zodat er zowaar iets van eenheid ontstaat in het aanzien. Laden gaat via een schuifdeur en er dient eerst een puck op de plaat gelegd te worden. Hoe leuk is dat!

Quote from: Richi on April 14, 2020, 09:54:43
En? Nu zijn wij ook nieuwsgierig!  ::)

Magnifico! Hij doet zijn naam wel eer. Ik heb honderden cd's uit '80 en '90's. Via tidal klinken die vaak vreselijk, minder dan vanaf cd in elk geval. Nu is het echt een genot er naar te luisteren.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Quote from: Laan on April 14, 2020, 10:38:02
Magnifico! Hij doet zijn naam wel eer. Ik heb honderden cd's uit '80 en '90's. Via tidal klinken die vaak vreselijk, minder dan vanaf cd in elk geval. Nu is het echt een genot er naar te luisteren.
Top, veel luister plezier gewenst!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jahtari

Quote from: Laan on April 14, 2020, 10:38:02
Ik heb honderden cd's uit '80 en '90's. Via tidal klinken die vaak vreselijk, minder dan vanaf cd in elk geval. Nu is het echt een genot er naar te luisteren.
Is dat door de remasters die zo "mooi" het volume en compressie flink oppompen?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Laan

Quote from: jahtari on April 14, 2020, 11:06:00
Is dat door de remasters die zo "mooi" het volume en compressie flink oppompen?

Ja dat denk ik. Originele cd's uit die tijd zijn nog niet verpest. Op streamingsdiensten zijn het bijna altijd remasters. Met je nagels over een schoolbord krassen klinkt fijner.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Maximus_Aurelius

Figuurlijk een grote upgrade  :D
SR Orange fuse voor in mijn voorversterker.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

sultankat

#18899
Gevonden! Bij onze zuiderburen: een prachtige set Kef Reference model four in een fraaie donkere houtsoort! Nu wachten tot België weer toegankelijk is...Ik was al onder de indruk van de Kef Reference 3 die ik gehad heb, maar dit sluit beter aan op mijn zware eindtrap.





Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock