Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

chansig

Quote from: Jack_D on November  6, 2019, 01:08:01
Ik heb boel net even, in een snel aan elkaar geknoopte, testopstelling geprobeerd en bij mij werkt het ook :thumbs-up: .
Nu de output werkt, op naar fase twee.... hoe knoop ik een coax spdif output bron aan een digitale XLR input. Hier heb je blijkbaar geen impendance transformer adapter voor nodig. Een brug in de XLR steker zou voldoende moeten zijn als ik Mr Google moet geloven. Tijd om de soldeerbout van onder het stof te halen :D .


Weet nu niet of je hetzelfde zoekt/wilt als ik: Ik ga coax spdif uit van streamer naar een omzetter die het signaal omzet naar 75 Ohm rca  en dan van 75 Ohm naar de Neutrix die er dan weer 110 Ohm van maakt. En dan XLR in op de speaker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jack_D

Is niet helemaal het zelfde als ik je verhaal goed lees..... mijn digitale XLR ontvangend (dsp-achtig)apparaat kun je instellen op EAS of spdif input. Als je spdif selecteert houd het apparaat blijkbaar zelf al rekening met het feit dat je dan 75ohm coax met een XLR stekker met interne brug gebruikt en heb je geen 75ohm=>110ohm omzetting meer nodig. Maar dit werkt alleen met de XLR digitale input voor de XLR digitale output moet je nog wel een 110ohm=>75ohm omzetter gebruiken (de output heb ik al aan de praat, het hele input verhaal moet ik nog proberen.)

Lekker bezig zo, het houd je van de straat....... :D

Quote from: chansig on November  6, 2019, 07:52:25
Weet nu niet of je hetzelfde zoekt/wilt als ik: Ik ga coax spdif uit van streamer naar een omzetter die het signaal omzet naar 75 Ohm rca  en dan van 75 Ohm naar de Neutrix die er dan weer 110 Ohm van maakt. En dan XLR in op de speaker.

Gr. Hans

Willi@m

Vanmiddag een Bluesound Node 2 opgehaald voor een leuke prijs. Ik had een Node 1 en was daar erg tevreden over.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Jack_D

Je had toch gelijk, ook bij de digitale input heb ik een omzetter nodig van 75ohm=>110 ohm, had de handleiding niet goed gelezen. Die brug voor de input waar ik het eerder over had is voor analoog RCA naar XLR dan is een brug genoeg om het werkend te krijgen voor mijn apparaat. Voor digitaal RCA naar XLR werk het alleen als je een ohm omzetter gebruikt.

Best nog lastig zo af en toe om een handleiding goed te lezen :blush: :D

Quote from: chansig on November  6, 2019, 07:52:25
Weet nu niet of je hetzelfde zoekt/wilt als ik: Ik ga coax spdif uit van streamer naar een omzetter die het signaal omzet naar 75 Ohm rca  en dan van 75 Ohm naar de Neutrix die er dan weer 110 Ohm van maakt. En dan XLR in op de speaker.

Gr. Hans

Hannibal_

Rega Cursa voorversterker & 2x Rega Exon monoblokken.

Man wat een verschil
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Hannibal_

Quote from: B-art on November  9, 2019, 19:39:13
Typische rega look, mooi spul

Ja, vind ik ook. Vind het wel op een basic manier mooi.

Nog mooier is serieus wat er uit komt. Ik had niet gedacht dat het verschil met de mira 3 geintegreerde versterker waar ik op speelde, zo groot zou zijn.
Mooi transparant, meer midden en vooral de detaillering en controle over het hele spectrum.

Smullen! Zoooo blij mee
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

naish123

Eindelijk, een audiogroep! Aangelegd door een elektricien die dit soort werk veel doet. Alles is goed in fase gezet. Plaatsing van de speakers etc. Veel geleerd deze middag.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Roger Black

#18683
Supernait!

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jack_D

#18685
Een stereo DSP, in gebruik (in het digitale domein) als toonregeling voor mijn draadloze Denon bluetooth aptX-HD hoofdtelefoon.
Geluidsbron=>optisch=>DSP=>optisch=>bluetooth transmitter≈>hoofdtelefoon :music:

Beetje overkill want hij kan nog veel meer dan alleen dat, maar het werkt, kon eigenlijk geen andere oplossing vinden :blush:

Sirius666

#18686
Omdat m'n speakers in de breedte van de kamer staan heb ik last van wat room modes. Software equalisers in Foobar vind ik niks. Aangezien vst plugins ook kunnen worden gebruikt ben ik daar eens mee in de weer geweest.

Dit is vooralsnog een hele fijne en gratissssss gebruikersvriendelijke peq. En een geweldige aanwinst gebleken :D



https://www.kvraudio.com/product/golden_equaliser_geq_7_by_kjaerhus_audio

Jack_D

Je luistert dan de muziek via een pc of labtop....... of heb je je audio set anders aan elkaar geknoopt?

Quote from: Sirius666 on November 13, 2019, 13:22:39
Omdat m'n speakers in de breedte van de kamer staan heb ik last van wat room modes. Software equalisers in Foobar vind ik niks. Aangezien vst plugins ook kunnen worden gebruikt ben ik daar eens mee in de weer geweest.

Dit is vooralsnog een hele fijne en gratissssss gebruikersvriendelijke peq. En een geweldige aanwinst gebleken :D



https://www.kvraudio.com/product/golden_equaliser_geq_7_by_kjaerhus_audio

Sirius666

Quote from: Jack_D on November 13, 2019, 13:27:06
Je luistert dan de muziek via een pc of labtop....... of heb je je audio set anders aan elkaar geknoopt?

Klopt, pc om precies te zijn. Staat in de woonkamer dus ideaal voor mij. Alleen niet helemaal qua kabelafstanden :unhappy:

Hannibal_

Wat nieuwe power kabeltjes...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mitch--

Setje Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary  :inlove:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

the limp man

Jaa die zijn mooi. Waar stuur je ze mee aan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Mitch--

Quote from: the limp man on November 23, 2019, 13:27:16
Jaa die zijn mooi. Waar stuur je ze mee aan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Voor nu lekkere simpele Linn Majik DSM/3, tot de Lejonklou ev binnen is 8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

the limp man

Mooi hoor. Is dat een stereo eindversterker?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Mitch--

Quote from: the limp man on November 23, 2019, 13:38:59
Mooi hoor. Is dat een stereo eindversterker?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Die ik krijg wel ja, ze zijn er ook mono maar dat werd ff te gek... ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

BJF

Weer een set Dynaudio's Focus XD200. Weer, omdat ik ze toch miste. Een slagje groter dan de Dynaudio's Excite X14A -die overigens ook verrassend lekker klinken.

NAD M10 V2
Elac FS247

xlr8

Nice  :inlove:

Nog aan de Connect of inmiddels al aan de Port ?

BJF

Nog aan de Connect. Ik hoop(te) op een Black Friday deal voor de Port, maar daar lijkt het nog niet op :ohmy:
Ik moet ze nog aansluiten trouwens, laat speakers die bezorgd zijn altijd eerst een tijdje acclimatiseren. Komen uit een koude auto...
NAD M10 V2
Elac FS247

xlr8

De Port is nog erg vers, zal wel ff duren voordat deze ten grabbel wordt gegooid.... hoewel ik al van die zogenoemde '2e kansjes' heb zien opduiken voor 399,-   :blink:

JunkO

Quote from: JunkO on October 24, 2019, 15:14:11
Ik heb 'm tweedehands gekocht, maar hij komt morgen pas binnen. ??? Nieuw kost hij inderdaad nog € 99,-.

in eerste instantie zal ik de originele voeding gaan gebruiken, misschien in de toekomst nog een iFi Power.

En nu ook de iFi iPower gekocht om de Steljes mee te voeden.

Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks