Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remco320

Ze zien er erg goed uit! Zonder meer een fijne wissel. Juist dat meer analytische karakter is wat mij zo aanspreekt. Jammer dat sommige muziek (lees: startende bandjes en singer songwriters zonder gedegen opnames) minder goed te beluisteren is, maar dat doen we dan via de spotify en de telefoon.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Peerless Monster

Quote from: remco320 on October 10, 2019, 10:26:00
Sinds gisteren de Kef RDM2 in de woonkamer staan. Dit klinkt echt heel erg lekker in onze huiskamer. Ik was een beetje bang dat ze te weinig laag zouden hebben, maar in onze klankkast (houten vloer op houten basisvloer) klinkt het verbazingwekkend vol. Dat ligt vast aan de ruimte, maar ik ben er blij mee.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mooi om te horen dat ze goed zijn terecht gekomen!
Mooie dingen voor echt een ditto prijs.
Die kom je niet vaak tegen.

Maar tegenwoordig koop je ook reference series van weleer voor het dubbele, maar dan zit je gebakken aan kleine vloerstaanders...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Angus

Quote from: Maximus_Aurelius on September 14, 2019, 23:16:19
Audiofiele switch. Silent Angel Bonn N8



Hoi Maximus, ik heb je even een PM gestuurd
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

fietser

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kerkhoffd

Een topper Fietser. Combineert ook goed met Manger begreep ik.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

fietser

Ik vind het schitterende combi. Samen met de Crystal Micro Diamond Cable en Roon gaat het als een speer. Maarja als ik het niks vond had ik het niet gekocht  ;. Vervangt tenslotte alles behalve de draaitafel.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

fietser

Ja. Samen met Manger P1 en Crystal cable micro diamond.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Marco66

Om op de Aurender set uit te proberen.
Een mooie set Dynaudio Contour S1.4 in het wit.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

B-art

Mooie aanwinst, heb ik ook gehad in cherry
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Quote from: Marco66 on October 16, 2019, 11:58:23
Om op de Aurender set uit te proberen.
Een mooie set Dynaudio Contour S1.4 in het wit.


Fraai! Ik ben erg benieuwd hoe het matcht met je apparatuur.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on October 16, 2019, 14:04:47
Fraai! Ik ben erg benieuwd hoe het matcht met je apparatuur.

Ik ook, de Gemini's doen het zeker niet slecht maar schat deze toch hoger in en kwa stereobeeld vind ik monitoren vaak ff wat lekkerder.
Gaan het meemaken.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

the limp man

Croft 25RS special edition staat in bestelling!!  Ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


paaj

#18639
Primaluna heeft even volumeknop kuren, ondertussen dan maar om te ervaren thuis: NAD M2. Mooi hoor 😋

Oh en een Chromecast Audio om als Roon bron te dienen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Maximus_Aurelius

Twee maal RTFS Sirrah in kleur grijs. Komen achter de set, opzij van de luidsprekers te hangen ;).


Voor de mensen die niet weten hoe Sirrah uitziet:


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Quote from: Maximus_Aurelius on October 16, 2019, 21:47:51
Twee maal RTFS Sirrah in kleur grijs. Komen achter de set, opzij van de luidsprekers te hangen ;).


Voor de mensen die niet weten hoe Sirrah uitziet:




Pfoejj dat ziet er gelikt uit!
Ik ben benieuwd wat je er van vind.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

Quote from: Peerless Monster on October 16, 2019, 22:27:09
Pfoejj dat ziet er gelikt uit!
Ik ben benieuwd wat je er van vind.
Thanks.

Komt ook nog een real life foto in mijn topic.

Eerste indruk is fantastisch, gelijk hoorbaar. Veel meer diepte in het stereobeeld.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

salautom

sinds gisteren:
Audio Note AN-J-LX HEMP

en al iets eerder:
Advance Paris X-i125
Yamaha CD-S1000

moeten we het voorlopig maar es mee doen ;D


Sirius666

Topping D10, om als erg goedkope (€85) usb-spdif converter te proberen:


paaj

#18645
ha die heb ik ook in bestelling staan om dezelfde reden. Kijken hoe dat met een raspberry pi als Roon endpoint werkt. WiFi voor de Chromecast Audio is hier thuis een beetje gammel.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Mitch--

Quote from: salautom on October 16, 2019, 23:37:02
sinds gisteren:
Audio Note AN-J-LX HEMP

en al iets eerder:
Advance Paris X-i125
Yamaha CD-S1000

moeten we het voorlopig maar es mee doen ;D



Gaaf zeg! Die zie je niet vaak, hoe ben je op deze speakers gekomen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

salautom

Quote from: Mitch-- on October 17, 2019, 21:05:57
Gaaf zeg! Die zie je niet vaak, hoe ben je op deze speakers gekomen?

ik had de pioneer S-1EX, prima luidspreker.
maar we zouden gaan verhuizen (een paar keer ivm nieuwbouw) en ik zag de bui al hangen met het verplaatsen van de 70kg pioneers... dus die had ik verkocht
toen had ik bedacht, ik koop gewoon een paar monitors (kef/b&w/...) en daar ga ik de komende jaren vast wel wat plezier van hebben
dus samen met de vrouw naar een grote audiozaak in het zuiden van het land en geluisterd naar monitor luidsprekers (een stuk of 10 op een rij) maar we werden niet blij.
vervolgens toch maar es gekeken naar vloerstaanders (ook weer een aantal op een rij) en we werden nog steeds niet blij...
een van de medewerkers nam ons mee naar een ruimte met de Audio Note AN-K (de kleinste) en toen werden we redelijk blij, heel goed geluid, ruimtelijk, alleen niet zoveel laag...
toch weer naar de vloerstaanders maar was hem gewoon niet
uiteindelijk de Audio Note AN-J beluisterd, en toen was het gelijk duidelijk, dit zijn ze (op de prijs na...) maar goed, vrouwlief was er bij en het budget toch maar bijgesteld en de AN-J besteld
en na 3 maanden (best lange levertijd) werden ze geleverd en nu genieten we van deze luidsprekers, en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind ze zelf beter dan de pioneers die ik heb gehad (beter dan alle speakers die ik heb gehad)

Mitch--

Quote from: salautom on October 17, 2019, 21:23:50
ik had de pioneer S-1EX, prima luidspreker.
maar we zouden gaan verhuizen (een paar keer ivm nieuwbouw) en ik zag de bui al hangen met het verplaatsen van de 70kg pioneers... dus die had ik verkocht
toen had ik bedacht, ik koop gewoon een paar monitors (kef/b&w/...) en daar ga ik de komende jaren vast wel wat plezier van hebben
dus samen met de vrouw naar een grote audiozaak in het zuiden van het land en geluisterd naar monitor luidsprekers (een stuk of 10 op een rij) maar we werden niet blij.
vervolgens toch maar es gekeken naar vloerstaanders (ook weer een aantal op een rij) en we werden nog steeds niet blij...
een van de medewerkers nam ons mee naar een ruimte met de Audio Note AN-K (de kleinste) en toen werden we redelijk blij, heel goed geluid, ruimtelijk, alleen niet zoveel laag...
toch weer naar de vloerstaanders maar was hem gewoon niet
uiteindelijk de Audio Note AN-J beluisterd, en toen was het gelijk duidelijk, dit zijn ze (op de prijs na...) maar goed, vrouwlief was er bij en het budget toch maar bijgesteld en de AN-J besteld
en na 3 maanden (best lange levertijd) werden ze geleverd en nu genieten we van deze luidsprekers, en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind ze zelf beter dan de pioneers die ik heb gehad (beter dan alle speakers die ik heb gehad)

Gaaf! Kan me voorstellen dat je hier happy van word, Audio Note maakt gewoon muziek! Have Fun!!  :music:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sirius666

Quote from: paaj on October 17, 2019, 18:53:20
ha die heb ik ook in bestelling staan om dezelfde reden. Kijken hoe dat met een raspberry pi als Roon endpoint werkt. WiFi voor de Chromecast Audio is hier thuis een beetje gammel.

Ha grappig. Ik ben echt heel benieuwd. Het is meer een (tussenoplossing) welke alleen maar kan verrassen. Alternatief was de Schiit Eitr, tot ik toevallig op de metingen van de D10 op audioscience terecht kwam. Is het niks dan ga ik m'n dochter vervelen en 'em op haar computerspul proberen :D