Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

muzikant

B&W 800D3
Anthem str voor en eindversterking
Furutech refence III bekabeling

WickedGame

Quote from: muzikant on March 25, 2019, 12:27:27
B&W 800D3
Anthem str voor en eindversterking
Furutech refence III bekabeling

Heel mooi, maar de potentie van de luidsprekers worden maar weinig benut als ik zie wat de opstelling is.

B-art

#18402
Kan niet anders dan goed klinken, mooi. Mogen inderdaad wat meer naar voren de kamer in
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

muzikant

#18403
klank is nu al onvoorstelbaar goed  staan 60/ 70 cm achterwand en zijkant (raam),
donderdag wordt de ARC (Anthem room connection) uitgevoerd
Ps,
ik ben al 40 jaar als professionele muzikant (trompet bezig) en dirigeer al 45 jaar harmonie/fanfare orkesten
de sterkte van deze luidsprekers/versterkers  is hoe alles rustig zonder enige druk speelt in mijn ruimte zacht en luid,
voor ik ze heb aangekocht zijn de installateurs vooraf komen observeren en nakijken of mijn ruimte geschikt was voor deze 800D3,
het plaatsen en uitrichten heeft meer dan 3 uur geduurd,
in onze muzikale wereld zeggen we "vertrouw alleen je eigen oren"
na de eerste tonen al was ik echt verbaast hoe natuurlijk en met welk een gemak versterkers en luidsprekers speelden,
en het is alleen maar verbeterd eender wat ik speel,
cd,sacd,dvd-audio,dab+ radio en tv,
alles wat digital binnenkomt in de Anthem str voorversterker wordt uigevoerd met 32bit/192khz


muzikant

#18404
Quote from: B-art on March 25, 2019, 12:51:19
Kan niet anders dan goed klinken, mooi. Mogen inderdaad wat meer naar voren de kamer in
hier kan ik wat mee,
staan 60 en 70 cm van achter en zijwand,
B&W geeft zelf aan dat 50cm voldoende is 

muzikant

Quote from: WickedGame on March 25, 2019, 12:51:01
Heel mooi, maar de potentie van de luidsprekers worden maar weinig benut als ik zie wat de opstelling is.
ik zou zeggen "kom eens luisteren"

Sirius666

Quote from: muzikant on March 25, 2019, 17:48:29
hier kan ik wat mee,
staan 60 en 70 cm van achter en zijwand,
B&W geeft zelf aan dat 50cm voldoende is

Erg fraaie set maar wat je zegt klopt toch niet? Ze zijn 40cm breed en bijna 60cm diep. Dat zie er ik er niet vanaf qua ruimte er omheen.

Wat de installateurs betreft: die zijn niet gek om een set van 30k door hun handen te laten glippen ;)

Neemt niet weg dat het gewoon prima kan klinken zo en dat doet het zo te lezen. Hangt natuurlijk ook van de te spelen genres af.

muzikant

#18407
ik begrijp uw reactie niet,hoe kan je dit beoordelen op afstand,de afstand tussen luidsprekers en zij en achterwand zijn 60 resp. 70 ,
ze staan op de afstand dat ik aangeef,
er waren andere opties voor luidsprekers,
bij de installateurs was zelfs een muzikant van mij in een van de harmonie orkesten die dirigeer,
wat is uw bedoeling om een mens zijn geluk met zijn aanwinsten af te kraken,
mooi is het zeker niet
heb je de  anthem en B&w 800d3 al gehoord in eender welke opstelling

Sirius666

Quote from: muzikant on March 25, 2019, 18:32:11
ik begrijp uw reactie niet,hoe kan je dit beoordelen op afstand,de afstand tussen luidsprekers en zij en achterwand zijn 60 resp. 70 ,
ze staan op de afstand dat ik aangeef,
er waren andere opties voor luidsprekers,
bij de installateurs was zelfs een muzikant van mij in een van de harmonie orkesten die dirigeer,
wat is uw bedoeling om een mens zijn geluk met zijn aanwinsten af te kraken,
mooi is het zeker niet
heb je de  anthem en B&w 800d3 al gehoord in eender welke opstelling

Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik aan het afkraken ben? Ik zei volgens mij heel duidelijk dat het gewoon prima klinkt n.a.v. jouw post. En dat ik de afstanden die je noemt er niet vanaf zie. Ik heb nl. niet het gevoel dat er nog een speaker (60cm diep) tussen de achtermuur en speaker past. Een tv kast is normaal een cm of 50-60 diep.

Tenzij je denkt dat ik WickedGame ben, die twijfelt over de potentie.

chansig

Ingewikkelde met spullen die aangeschaft zijn is dat de mens zich meestal een soort van vereenzelvigd met hetgeen er door hen gekocht is. Dus kritiek op het spul wordt dan gevoeld als kritiek op de mens.

Ik meen ook wat twijfels te voelen bij de opstelling. Maar ik ben niet degene die er naar moet luisteren en daarnaast geen muzikant/dirigent. Dus wat weet ik er dan van ?

Die ARC gaat komen gaat voor mijn gevoel nog wel wat moois brengen....veel plezier ermee in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

ik vind het wel knap als je vanaf een foto kan beoordelen hoe iets klinkt!   :worship:
En gemeten afstanden zeggen natuurlijk niks als het perspectief van de foto anders doet vermoeden.. :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

#18411
Goei lezen...niemand zegt ook maar 1 woord over hoe het wel/niet klinkt.  :D

Behalve Muzikant dan...maar da's logisch want luistert er naar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

muzikant

#18412
Quote from: Sirius666 on March 25, 2019, 19:09:00
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ik aan het afkraken ben? Ik zei volgens mij heel duidelijk dat het gewoon prima klinkt n.a.v. jouw post. En dat ik de afstanden die je noemt er niet vanaf zie. Ik heb nl. niet het gevoel dat er nog een speaker (60cm diep) tussen de achtermuur en speaker past. Een tv kast is normaal een cm of 50-60 diep.

Tenzij je denkt dat ik WickedGame ben, die twijfelt over de potentie.
ik voelde het zo aan,
muzikanten zijn nogal gevoelsmensen
trouwens de tvkast staat niet tegen de muur maar +/- 30cm van de muur verwijderd
momenteel ben ik naar het reqiem van Mozart aan het luisteren van een sacd,
zelfs wanneer ik de zijdelingse kant  van mijn woonruimte sta 5 meter van de luidsprekers vandaan klinkt het nog zeer goed,
lwaarschijnlijk toch een van de vele pluspunten van deze B&W's

Sirius666

#18413
Quote from: chansig on March 25, 2019, 19:13:47
Ingewikkelde met spullen die aangeschaft zijn is dat de mens zich meestal een soort van vereenzelvigd met hetgeen er door hen gekocht is. Dus kritiek op het spul wordt dan gevoeld als kritiek op de mens.

Ik meen ook wat twijfels te voelen bij de opstelling. Maar ik ben niet degene die er naar moet luisteren en daarnaast geen muzikant/dirigent. Dus wat weet ik er dan van ?

Die ARC gaat komen gaat voor mijn gevoel nog wel wat moois brengen....veel plezier ermee in ieder geval.

Gr. Hans

+1 Ik zal dan wel een uitzondering op die regel zijn :D Zal mij een worst wezen als iemand iets vindt van iets dat ik heb gehaald. In dit geval zeg ik volgens mij echt niet spannends. Maar dat wordt helaas ietwat anders geïnterpreteerd. Dat is natuurlijk ook weer niet mijn bedoeling.

Quote from: eddy135 on March 25, 2019, 20:05:16
ik vind het wel knap als je vanaf een foto kan beoordelen hoe iets klinkt!   :worship:
En gemeten afstanden zeggen natuurlijk niks als het perspectief van de foto anders doet vermoeden.. :devil:

Op basis van de forse speakers en vrije ruimte rondom mag een beetje twijfel m.i. best worden geuit (héél voorzichtig dan). Ik heb het genoegen gehad ze te zien en horen en ze zijn best groot.....én zeer fraai dus!

2e is absoluut waar! Als je op mij doelt: ik zei dat ik het er niet vanaf zie. Je ziet ze nl. een aardig stuk langs het tv meubel lopen en je zou zeggen dat er niet nog eentje tussen de linker speaker en achterwand past. Schijn bedriegt echter vaker ;)

Quote from: muzikant on March 25, 2019, 21:40:25
ik voelde het zo aan,
muzikanten zijn nogal gevoelsmensen
trouwens de tvkast staat niet tegen de muur maar +/- 30cm van de muur verwijderd
momenteel ben ik naar het reqiem van Mozart aan het luisteren van een sacd,
zelfs wanneer ik de zijdelingse kant  van mijn woonruimte sta 5 meter van de luidsprekers vandaan klinkt het nog zeer goed,
lwaarschijnlijk toch een van de vele pluspunten van deze B&W's

Daar was ik al bang voor. Het was absoluut geen 'aanval' of wat dan ook.

Mooi van die ruimte achter de kast, dat is idd niet te zien ;)

Het laag is goed onder controle zo te lezen? Genieten dan maar!

muzikant

#18414
Quote from: Sirius666 on March 25, 2019, 21:48:44
+1 Ik zal dan wel een uitzondering op die regel zijn :D Zal mij een worst wezen als iemand iets vindt van iets dat ik heb gehaald. In dit geval zeg ik volgens mij echt niet spannends. Maar dat wordt helaas ietwat anders geïnterpreteerd. Dat is natuurlijk ook weer niet mijn bedoeling.

Op basis van de forse speakers en vrije ruimte rondom mag een beetje twijfel m.i. best worden geuit (héél voorzichtig dan). Ik heb het genoegen gehad ze te zien en horen en ze zijn best groot.....én zeer fraai dus!

2e is absoluut waar! Als je op mij doelt: ik zei dat ik het er niet vanaf zie. Je ziet ze nl. een aardig stuk langs het tv meubel lopen en je zou zeggen dat er niet nog eentje tussen de linker speaker en achterwand past. Schijn bedriegt echter vaker ;)

Daar was ik al bang voor. Het was absoluut geen 'aanval' of wat dan ook.

Mooi van die ruimte achter de kast, dat is idd niet te zien ;)

Het laag is goed onder controle zo te lezen? Genieten dan maar!
in orde voor mij,
alle installateurs zijn niet hetzelfde
wat ik vergeten  ben te melden is  dat een dealer over een goede luisterruimte moeten beschikken eer ze deze B&W's mogen verkopen,
'k ben dan ook een paar keer deze luidsprekers gaan beluisteren,
nadien zijn de installateurs toch komen kijken of alles klopte voor plaatsing en en geluid,
gewicht per luidspreker  96kg
ik heb een woning van drie verdiepingen met de leefruimte op de 1ste verdieping 
in de stad waar de dealer woont ben ik 18 jaar dirigent van de plaatselijke harmonie geweest, 't zou nogal slecht voor zijn imago zijn om alleen maar te profiteren,
we kunnen ze toch niet allemaal over dezelfde kam scheren

muzikant

Nog aan toevoegen dat ik luister met een esoteric sa-60
Analoog met een furutech reference III xlr
Digitaal met een furutech reference III digi coax

Sirius666

Quote from: muzikant on March 26, 2019, 11:44:51
Nog aan toevoegen dat ik luister met een esoteric sa-60
Analoog met een furutech reference III xlr
Digitaal met een furutech reference III digi coax

Dan heb je ongetwijfeld mooie sacd opnames liggen. De B&W's zullen vast een oase aan geluid incl rust geven. Is er geen waf in het spel? ;)

muzikant

#18417
Quote from: Sirius666 on March 26, 2019, 14:40:04
Dan heb je ongetwijfeld mooie sacd opnames liggen. De B&W's zullen vast een oase aan geluid incl rust geven. Is er geen waf in het spel? ;)
Wife Acceptance Factor ,
ik heb geen vrouw,wel een vriendin (latrelatie) ook een muzikante,
iedereen die hier al geweest is (meestal muzikanten) beamen dat de luidsprekers goed integreren in mijn ruimte idem over het geluid,
Door hun vormgeving komen ze minder robust over dan eender welke foto laat vermoeden,
Mijn vorige speakers Hyperion hps-968 kwamen meer robuster over alhoewel ze minder breed en diep waren,
Ze staan nu op een van mijn slaapkamers,

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Sirius666

Quote from: muzikant on March 26, 2019, 18:42:54
Wife Acceptance Factor ,
ik heb geen vrouw,wel een vriendin (latrelatie) ook een muzikante,
iedereen die hier al geweest is (meestal muzikanten) beamen dat de luidsprekers goed integreren in mijn ruimte idem over het geluid,
Door hun vormgeving komen ze minder robust over dan eender welke foto laat vermoeden,
Mijn vorige speakers Hyperion hps-968 kwamen meer robuster over alhoewel ze minder breed en diep waren,
Ze staan nu op een van mijn slaapkamers,

Jeetje. Mooie compacte slaapkamerset zo :D Zijn er klankmatig eigenlijk grote verschillen?

muzikant

Quote from: Sirius666 on March 26, 2019, 21:09:28
Jeetje. Mooie compacte slaapkamerset zo :D Zijn er klankmatig eigenlijk grote verschillen?
Tussen hyperion en b&w?
Toch welVeel,alhoewel ik 13 jaar tevreden was van de hyperions,
Ik heb op mijn zolder (ht ruimte) een set van hyperion speakers,
Hps 968,hps 738 surround,,hws 568 surround back, hps 8c cen

muzikant

Gisteren furutech referenceIII biwire speaker kabel en 2 paar xlr kabels aangesloten
Tussen voor en eind,esoteric sa-60 en voorversterker
Nadien de Anthem room correction uitgevoerd,
Alles is nog meer beheerst met nog meer controle ((strak) in de bassen,
Welk genre ik ook beluister
Ik kan ook bij alle ingangen apart de ARC aan en uit zetten




WickedGame

Quote from: muzikant on March 25, 2019, 17:53:32
ik zou zeggen "kom eens luisteren"

Ik ken de speakers goed genoeg.

Even wat rechtzetten over de opmerking die ik maakte. Dat de B&W's goed klinken geloof ik zonder meer. En met de Anthem ARC mogelijkheid verbeter je nog meer. Al met al is de combinatie wel een goede naar mijn mening.

Wat ik ook weet van B&W, en dan met name de grotere 8xx series is dat ze nog veel meer in hun mars hebben als ze helemaal vrij konden staan. Maar ook ik weet wel dat huiskamers zo hun beperkingen hebben. Toen ik mijn 803D op mijn appartement had was ik al erg tevreden, en klonk het geweldig. Nu in ons huis met veel vrijheid rondom voor beide luidsprekers is het nog beter geworden.

In iedergeval veel plezier met de luidsprekers! Ik vind ze geweldig  :clapping:

WickedGame

Mijn recente aanwinst:

Een nieuwe streamer, de Lumin D2. Die de Logitech Squeezebox Touch + Cambridge Audio DacMagic heeft vervangen.



Tot nu toe erg gecharmeerd van de streamer. De vrouw des huizes is ook erg content, en ervaart een veel opener klankbeeld. Daar vindt zij ook de bediening van de app heel erg fijn.
En ik moet het haar ook nageven dat de app op ios ook wel heel sterk is.

Qua server hanteer ik nu minimserver op de NAS.

muzikant

#18424
Quote from: WickedGame on March 29, 2019, 09:48:52
Ik ken de speakers goed genoeg.

Even wat rechtzetten over de opmerking die ik maakte. Dat de B&W's goed klinken geloof ik zonder meer. En met de Anthem ARC mogelijkheid verbeter je nog meer. Al met al is de combinatie wel een goede naar mijn mening.

Wat ik ook weet van B&W, en dan met name de grotere 8xx series is dat ze nog veel meer in hun mars hebben als ze helemaal vrij konden staan. Maar ook ik weet wel dat huiskamers zo hun beperkingen hebben. Toen ik mijn 803D op mijn appartement had was ik al erg tevreden, en klonk het geweldig. Nu in ons huis met veel vrijheid rondom voor beide luidsprekers is het nog beter geworden.

In iedergeval veel plezier met de luidsprekers! Ik vind ze geweldig  :clapping:
ik woon in een huis 3 verdiepingen+zolderruimte die gerenoveerd is voor  ht
Mijn leefruimte waar mijn stereo opstelling staat is 6 op10 meter