Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KayaRahnee

Quote from: gizmo2 on August 11, 2018, 17:25:23
spendor sp7/1 staan al weer een aantal weekjes te spelen......zijn al wel op leeftijd maar klinken nog lekker.
volgende upgrade is mijn linn wakonda te vervangen voor een audio research voorversterker (welk type ben ik nog niet uit)



Mooie speakers (wel jammer dat de frontjes voor verkleuring hebben gezorgd) en leuke opstelling, geen tierelantijntjes maar oogt toch erg aantrekkelijk.
Wat ik me wel afvraag ... wat is het apparaat met de traanplaat behuizing dat in het overigens erg mooi rack staat?

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

gizmo2

#18001
Quote from: KayaRahnee on August 13, 2018, 16:27:41
Mooie speakers (wel jammer dat de frontjes voor verkleuring hebben gezorgd) en leuke opstelling, geen tierelantijntjes maar oogt toch erg aantrekkelijk.
Wat ik me wel afvraag ... wat is het apparaat met de traanplaat behuizing dat in het overigens erg mooi rack staat?
de verkleuring is inderdaad jammer en ik houdt inderdaad van simpel.

dat apparaatje van traanplaat is mijn zelfgemaakte audio streamer, bestaat uit een rapberry pi 3b met daar bovenop een allo isolator/kali reclocker en dat geheel via i2s naar de i2s ingang van een audio gd nfb-1 2015 dac.
en alles is appart gevoed door 2 lineaire (voor de pi en allo isolator/kali reclocker) en een schakelende voeding voor het 7 inch touchscreen.
de streamer wordt nog afgewerkt met een kleine rubberen rand aan de voorkant zodat het scherm er mooier uit komt te zien en je niet zo'n abrupte overgang ziet.
het rack is een no name en heb ik zelf voorzien van houten platen (was zwart glas)



alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

KayaRahnee

Quote from: gizmo2 on August 13, 2018, 16:59:51
de verkleuring is inderdaad jammer en ik houdt inderdaad van simpel.
dat apparaatje van traanplaat is mijn zelfgemaakte audio streamer, bestaat uit een rapberry pi 3b met daar bovenop een allo isolator/kali reclocker en dat geheel via i2s naar de i2s ingang van een audio gd nfb-1 2015 dac.
en alles is appart gevoed door 2 lineaire (voor de pi en allo isolator/kali reclocker) en een schakelende voeding voor het 7 inch touchscreen.
de streamer wordt nog afgewerkt met een kleine rubberen rand aan de voorkant zodat het scherm er mooier uit komt te zien en je niet zo'n abrupte overgang ziet.
het rack is een no name en heb ik zelf voorzien van houten platen (was zwart glas)

Mooi dat je zelf een audio streamer kan bouwen, zelf snap ik daar niks van ... niet voor mij weggelegd.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Stef

Sugden Masterclass HA-4 headphone amp.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Kwabbernoot


Sirius666


Wijx wondere wereld

Ook maar weer eens de spaarpot stuk geslagen. PS audio PWD2 eruit en de Gryphon is onderweg
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Wijx wondere wereld

Yep DHL heeft goed z'n best gedaan
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Maximus_Aurelius

Akoestische aanpassing  :pompom: :pompom:
De ruimte was al iets aangepast. Dus bekend fenomeen hier.

Maar ik heb gekozen voor twee Boldz Acoustic Chunkz (Antraciet) voor achter de luidsprekers te plaatsen of te hangen. Men heeft de keus.
De chunkz zijn ook makkelijk in mijn nieuwe ruimte te plaatsen.;D.

De afwerking is werkelijk schitterend..

O ja het resultaat mag er ook zijn qua klank. Damn wat maakt het (weer) een verschil.
Me happy  : :pompom: :headbanging:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Stef

Kon ik echt niet laten liggen  :D. Een Grado Heritage 1 headphone voor 1/3 van de adviesprijs.  2e hands maar mint en zelfs niet ingespeeld.  Klinkt geweldig (deze limited edition versie werd gemaakt van een Brooklyn park boom).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

fasteddie


fasteddie


sultankat

#18013
Een set Focus Audio FP88 SE speakers in de Ebony houtsoort.Tot voor kort kende ik dit Canadese merk nog niet, maar nav een advertentie ben ik er eens in gaan duiken. Waanzinnig goede recensies in een Amerikaans en Frans tijdschrift waren voor mij aanleiding er verder in te duiken en toen er een set in prachtig Ebony werd aangeboden (bijna alles wat wordt aangeboden is zwart), was de keuze gauw gemaakt. Op de terugweg was de kofferbak gevuld. Dit is echt ongekende kwaliteit. Blijvertjes.
De foto met frontjes is bij mij thuis, die zonder de frontjes is nog van bij de verkoper. Je ziet daarop 1x een dome van Scanspeak en 2x een woofer van Eton.

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MechanicalAnimal

Quote from: sultankat on September  7, 2018, 08:31:43
Een set Focus Audio FP88 SE speakers in de Ebony houtsoort.Tot voor kort kende ik dit Canadese merk nog niet, maar nav een advertentie ben ik er eens in gaan duiken. Waanzinnig goede recensies in een Amerikaans en Frans tijdschrift waren voor mij aanleiding er verder in te duiken en toen er een set in prachtig Ebony werd aangeboden (bijna alles wat wordt aangeboden is zwart), was de keuze gauw gemaakt. Op de terugweg was de kofferbak gevuld. Dit is echt ongekende kwaliteit. Blijvertjes.
De foto met frontjes is bij mij thuis, die zonder de frontjes is nog van bij de verkoper. Je ziet daarop 1x een dome van Scanspeak en 2x een woofer van Eton.

Mooie speaker om te zien...en mooie componenten, prima combi me dunkt.

Prachtige dingen zo zeg  :worship:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

solitaire

het is ook voor mij alleen uit de verhalen dat ik hun speakers ken, helaas nog nooit in de gelegenheid gekomen om ze te kunnen beluisteren

ben benieuwd naar je ervaring !
Hinterm Horizont geht's weiter.

dre73

Quote from: sultankat on September  7, 2018, 08:31:43
Een set Focus Audio FP88 SE speakers in de Ebony houtsoort.Tot voor kort kende ik dit Canadese merk nog niet, maar nav een advertentie ben ik er eens in gaan duiken. Waanzinnig goede recensies in een Amerikaans en Frans tijdschrift waren voor mij aanleiding er verder in te duiken en toen er een set in prachtig Ebony werd aangeboden (bijna alles wat wordt aangeboden is zwart), was de keuze gauw gemaakt. Op de terugweg was de kofferbak gevuld. Dit is echt ongekende kwaliteit. Blijvertjes.
De foto met frontjes is bij mij thuis, die zonder de frontjes is nog van bij de verkoper. Je ziet daarop 1x een dome van Scanspeak en 2x een woofer van Eton.

Krijgen we nog een mooie review? :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

sultankat

#18018
De eerste indrukken van de Focus Audio zijn er inmiddels: waanzinnig live gevoel en echt naar binnen getrokken worden door de muziek. Je hoort geenszins meer waar de speakers exact staan.
Heeft wel ruimte nodig voor plaatsing dus ik overweeg om de poort aan de achterzijde wat te dempen.
Ik heb heel wat topmerken gehad en daarbinnen aardig wat bepaald geen goedkope speakers: Kharma 2.3 Beryllium, Sonus Faber Amati Anniversario, Usher CP-8571 Diamond onder meer, maar deze Focus slaat alles. Veel grootser geluid dan zijn afmetingen doen vermoeden. En geen accenten in de bandbreedte. Zoals zo vaak: een speaker die niet meteen opvalt door een bepaald accent, houdt het het langste uit.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

dre73

Dat klinkt goed!
Zit er nog een beetje energie in het laag?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

sultankat

Quote from: dre73 on September  7, 2018, 18:09:06
Dat klinkt goed!
Zit er nog een beetje energie in het laag?

Een beetje...?!?!? Volop: ik moet ze echt ruimte geven (min 80 cm uit achterwand) of de poort aan de achterzijde gedeeltelijk afdichten. Werkelijk prachtig diep laag zonder accent, strak en (toch) muzikaal. Onbegrijpelijk dat dit merk nog geen of weinig voeten aan de grond heeft bij ons. Onze zuiderburen hebben er meer weet van. Onder meer Noir & Blanc in Brussel.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

dre73

Dat zijn goede berichten!
Ze zijn al wat jaartjes op de markt,maar echt beluisterd heb ik ze nog niet.
Eens een Eton fan...... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

sultankat

#18022
Ik heb deze Focus Audio nu in combinatie met Acoustic Zen Satori LS-kabels, afgemonteerd met Furutech FT-212 Gold stekkers. Die heb recent ik puur op basis van internetrecensies gekocht. Ik kende het merk totaal niet. Verpletterend goed, lees de recensies op internet er maar eens op na, ook die van particulieren. Ik had nooit gedacht dat een upgrade met LS-kabels nog zoveel zou kunnen uitmaken. En wat ik eerst had (Chord Epic Twin met dezelfde Furutechs) was toch bepaald niet verkeerd. Soms moet je gewoon een gok wagen en knijp je in je handen als de match er is. Hier kom ik de winter wel mee door  :headbanging:

PS: de foto is van internet: het zijn niet mijn handen  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

patsijb

mooi spul ja acoustic zen..ik had een zilveren interlink deed zijn werk erg goed
idd je ziet het hier niet veel..

robbie73

Mooi merk Focus audio heb zelf ook met de 88 se en de 90 se een poosje gespeelt erg mooie aanwinst
Feli  :clapping:  :clapping: