Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Marco66

Quote from: Jumping Jack on June 29, 2017, 13:15:46
Waarom geen nac-a5?

Waarom wel?  ;D
Kon deze voor mooie prijs kopen en kijken of het matched, Naim hoor ik ook wisselende verhalen over dus geen must voor mij.
Maar wellicht kun jij mij overtuigen haha.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jumping Jack

Ik heb er geen belang bij jou te overtuigen hoor ;). Ik heb zelf wel de nac-a5, en alle standaard bekabeling van naim. Ervaring heeft mij namelijk geleerd dat alternatieven (die meestal duurder zijn) geen voordelen hebben in een naim-set.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Marco66

Quote from: Jumping Jack on June 29, 2017, 15:28:50
Ik heb er geen belang bij jou te overtuigen hoor ;). Ik heb zelf wel de nac-a5, en alle standaard bekabeling van naim. Ervaring heeft mij namelijk geleerd dat alternatieven (die meestal duurder zijn) geen voordelen hebben in een naim-set.

I know, en sta altijd open voor suggesties en het vergelijken van materiaal.
Dat is het leuke van onze hobby.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

bmateijsen

Quote from: Marco66 on June 29, 2017, 15:03:41
Waarom wel?  ;D
Kon deze voor mooie prijs kopen en kijken of het matched, Naim hoor ik ook wisselende verhalen over dus geen must voor mij.
Maar wellicht kun jij mij overtuigen haha.

Marco


Wat vind je nu van het vermogen van de UnitiQute... ik vind dat eigenlijk niet voldoende op de Motive.

Marco66

Quote from: bmateijsen on June 29, 2017, 18:03:54
Wat vind je nu van het vermogen van de UnitiQute... ik vind dat eigenlijk niet voldoende op de Motive.

Het is op laag volume prima te doen maar je merkt wel dat de Neats wat meer sap zouden lusten.
Denk dat met wat meer vermogen het wat grootser kan klinken.
Binnenkort van audiozaak hier in Vlaardingen even een nap-100 te logeren om te kijken of dit echt een verbetering oplevert.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

maximus79

Blij met mijn nieuwe speakers! Focal Aria 926



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Former member 78

Mooie speakers!
Hoe bevallen de de vlas units?

Sirius666

#17082
Gehaald voor op de slaapkamer van m'n dochter:



Scansonic M-5.

Voor een schamele €350. Wat een prachtig geluid vooralsnog. De ribbon(!) tweeter lijkt meer helder te zijn tov de Jet5 tweeter van Elac. Zeker niet verkeerd. Papa gaat ze denk even in de woonkamer uitproberen  :D

Former member 78

Jouw dochter heeft weinig reden tot klagen :D

maximus79

Quote from: ArjanR1 on June 29, 2017, 23:07:13
Mooie speakers!
Hoe bevallen de de vlas units?

Heel erg goed, grote upgrade ten opzichte van de bostons...
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Kurtje

Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

solitaire

Quote from: maximus79 on June 29, 2017, 22:42:10
Blij met mijn nieuwe speakers! Focal Aria 926

...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

nice !!

als je nog belangstelling heb voor Aria 906, zwart, perfecte staat ... heb een setje over ;)




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

mijkie

Quote from: Sirius666 on June 29, 2017, 23:08:32
Gehaald voor op de slaapkamer van m'n dochter:



Scansonic M-5.

Voor een schamele €350. Wat een prachtig geluid vooralsnog. De ribbon(!) tweeter lijkt meer helder te zijn tov de Jet5 tweeter van Elac. Zeker niet verkeerd. Papa gaat ze denk even in de woonkamer uitproberen  :D

mooi speakertje, kan wel eens wat zijn voor papa  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Sirius666

Quote from: mijkie on June 30, 2017, 21:43:46
mooi speakertje, kan wel eens wat zijn voor papa  ;D

Er is nog een actieve variant van en Scansonic heeft ook nog wat vloerstaanders (zowel passief als actief!).

Naar jouw Elac's ben ik trouwens nog steeds benieuwd!

Ik wil sowieso voor actieve speakers gaan. Had vorige week een Onkyo A-9010 gehaald, die mag fungeren als voorversterker. Speakers ben ik nog naar op zoek. De Onkyo staat momenteel aangesloten op de Scansonics in m'n dochters slaapkamer.  Ze lusten iig wel wat, zeker rond 12u zetten voor wat meer papa approved luister niveau. M'n dochter heeft daar inmiddels ook een handje van en dat juich ik van harte toe (mams niet lol) lekker genieten van muziek!! Die blik echter toen ze de kamer binnen kwam en ik een nummer van Abigor (black metal) op had staan :D :D

mijkie

Als je in de buurt bent ......

Vandaag een Paradigm PW Amp binnen gekregen, iets eenvoudigere uitvoering van mijn Elac Element kwa inputs maar, met ARC

Van de Elac werkt de roomcorrection goed en erg simpel maar, is niet te wijzigen naar smaak, meet tot 200 hz en ARC gaat tot 5000 hz en is te wijzigen  ;D

Heb een paar ukkies op rij hier gehad en het valt mij op dat t erg volwassen klinkt, Naim is mooi, muzikaal en iets terughoudend in het hoog, Elac is niet heel anders maar iets frisser en de Paradigm nog een stukje frisser

erg leuk speelgoed  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Sirius666

#17090
Quote from: mijkie on July  1, 2017, 11:46:23
Als je in de buurt bent ......

Vandaag een Paradigm PW Amp binnen gekregen, iets eenvoudigere uitvoering van mijn Elac Element kwa inputs maar, met ARC

Van de Elac werkt de roomcorrection goed en erg simpel maar, is niet te wijzigen naar smaak, meet tot 200 hz en ARC gaat tot 5000 hz en is te wijzigen  ;D

Heb een paar ukkies op rij hier gehad en het valt mij op dat t erg volwassen klinkt, Naim is mooi, muzikaal en iets terughoudend in het hoog, Elac is niet heel anders maar iets frisser en de Paradigm nog een stukje frisser

erg leuk speelgoed  ;D

Ik werk op Schiphol dus van daaruit richting jou kan makkelijk. Van huis uit is trouwens ook niet zo spannend.

Al aan het spelen geweest met ARC?

Als aanvulling op de Scansonics:



MKI, heb zelf de opvolger gehad. Wordt een microfoon op aangesloten en de voorversterkers van Steinberg vind ik top. Had de fout gemaakt om de 202HD van Behringer nieuw te halen, dat presteert dus echt aanmerkelijk minder en is weer retour.

chansig

Quote from: mijkie on July  1, 2017, 11:46:23
Als je in de buurt bent ......

Vandaag een Paradigm PW Amp binnen gekregen, iets eenvoudigere uitvoering van mijn Elac Element kwa inputs maar, met ARC

Van de Elac werkt de roomcorrection goed en erg simpel maar, is niet te wijzigen naar smaak, meet tot 200 hz en ARC gaat tot 5000 hz en is te wijzigen  ;D

Heb een paar ukkies op rij hier gehad en het valt mij op dat t erg volwassen klinkt, Naim is mooi, muzikaal en iets terughoudend in het hoog, Elac is niet heel anders maar iets frisser en de Paradigm nog een stukje frisser

erg leuk speelgoed  ;D

Ik heb alleen de streamer PW Link.....mooi apparaat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

Quote from: chansig on July  1, 2017, 14:09:34
Ik heb alleen de streamer PW Link.....mooi apparaat.

Gr. Hans

die heb ik niet gekocht omdat daar geen sub-out op zit maar, wel weer digi aansluitingen, ben er nog niet helemaal uit  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chansig

Ik heb een sub out op mijn speakers zitten.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sopper

Lejonklou Sagatun Tarandus stereo voorversterker gekocht voor bij mijn Tundra Tarandus eindversterker.
Als bron een Linn Klimax Renew DS/2 aangeschaft.
Dit is het beste wat ik thuis heb gehoord...  :)

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

felix01

nieuwe XLR interlink
siltech royalsignature PRINESS G7
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Rowdy

Vandaag de Rega Fono MC opgehaald.

Voorzijde:


Achterzijde:


the limp man

Metrum Amethyst d/a converter. 

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk


Peerless Monster

Quote from: Rowdy on July  6, 2017, 20:15:55
Vandaag de Rega Fono MC opgehaald.

Voorzijde:


Achterzijde:



Hoe klinkt hij Jan? Mooi ding man!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rowdy

Heb het nog niet kunnen beluisteren. Heb bij Hifisupply een 3-voudig stekkerblok besteld, omdat de voeding net als bij mijn platenspeler een 230 volt adapter is.