Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

KayaRahnee

Quote from: trigger__ on July 29, 2016, 16:54:18
Bluesound Node 2... Wat een verbetering tov google chromecast.

Zou ook mogen gezien het prijsverschil ...... en in wat uit dat verschil zich zoal?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Alex Groningen

Zelf had ik nooit verwacht dat je de set op zolder zou verkopen. Maar kan me ook heel goed voorstellen dat je niet iedere keer naar boven gaat en je afzondert om uren muziek te gaan luisteren.
En mooi om te lezen dat de set in de woonkamer je zo ontzettend veel luisterplezier geeft.

Quote from: ArjanR1 on July 29, 2016, 17:40:37
Ja, want ik ging bijna nooit naar de zolder om muziek te luisteren.
Als ik luisterde ging de kleine set aan in de woonkamer.

Toevallig net mijn twee Usher eindbakken en mijn DAC van de tv set weggebracht.
De VV/DAC van de grote set hou ik wel, die staat nu beneden, samen met de Oppo 103 en mijn laatste Usher R1.5

Heb nu een heerlijke set staan in de woonkamer, welke een fractie kost van de grote maar mij net zoveel plezier geeft :)

trigger__

Quote from: Brammus on July 29, 2016, 17:24:20
Had je bij de Chromecast ook een losse DAC? En gebruik je ook een streamingservice?

Ik twijfel er namelijk ook over om een Node 2 aan te schaffen.

Gr. Bram.


Geen losse DAC hier, enkel voor de hoofdtelefoon, gebruik Spotify en Tidal. En aan het wachten op mqa.



Quote from: KayaRahnee on July 29, 2016, 18:05:08
Zou ook mogen gezien het prijsverschil ...... en in wat uit dat verschil zich zoal?

Voorheen met de chromecast was het geluid veel doffer, nu veel levendiger. Meer onderscheid tussen de verschillende instrumenten. En het valt veel minder op dat het streaming is.

Hans47

#16153
De nieuwe Cyrus One besteld (levering in September) om te combineren met mijn tweede set speakers, de Kef LS50s.

En voor de rest wat Raspberry spul om een andere streamer op te bouwen en om de ingebouwde streamer in de Abacus in plaats van een digi uit met een DACje te proberen (wel wat ombouw werk, maar leuk om te doen).

Oud lid

Ik ben wel benieuwd naar de Cyrus One.

Erwin B

frank2

Quote from: ArjanR1 on July 29, 2016, 17:40:37
Ja, want ik ging bijna nooit naar de zolder om muziek te luisteren.
Als ik luisterde ging de kleine set aan in de woonkamer.

Toevallig net mijn twee Usher eindbakken en mijn DAC van de tv set weggebracht.
De VV/DAC van de grote set hou ik wel, die staat nu beneden, samen met de Oppo 103 en mijn laatste Usher R1.5

Heb nu een heerlijke set staan in de woonkamer, welke een fractie kost van de grote maar mij net zoveel plezier geeft :)

Fijne speakers die Adams pencil. Heb ze meerdere malen beluisterd op verschillende locaties.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Isflicka

#16156
Helaas ben ik niet altijd even zorgvuldig met het bijhouden van mijn audioaankopen maar gisteren heb ik de T+A DAC8 DSD opgehaald. Voorlopig komt deze in de plaats van de Auralic Vega omdat ik deze een poosje kwijt ben voor een upgrade (moet in de fabriek gebeuren). In tegenstelling tot de Vega ga ik de T+A wel gebruiken als voorversterker. Verder heb ik eerder dit jaar de Sonore MicroRendu en Mutec MC-3+USB gekocht. Vooral de Mutec is erg interessant met een zeer 'eigen' geluid vooral i.c.m. de Metrum dac's.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

frits marantz

#16157
Hepta setje in pianolak zwart: Spring Exelllence en Ace Gold en daarbij ook nog een Ace center Excellence. In test op de stereo boven . Totally impressed.

Wat fijn dat zoiets moois van (Noord) Hollandse bodem komt.

Peerless Monster

Quote from: Hans47 on July 30, 2016, 08:22:21
De nieuwe Cyrus One besteld (levering in September) om te combineren met mijn tweede set speakers, de Kef LS50s.

En voor de rest wat Raspberry spul om een andere streamer op te bouwen en om de ingebouwde streamer in de Abacus in plaats van een digi uit met een DACje te proberen (wel wat ombouw werk, maar leuk om te doen).

Wauw ik zie nu pas het nieuwe design van Cyrus.
Zo lekker minimaal!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hans47

Leuke van de Cyrus One is dat ie klasse D is, ik ben benieuwd naar het resultaat zodra ik de versterker heb ik September deel ik mijn  ervaring.... ik schat in dat die niet negatief zal zijn  ;)

bert50

Een prachtige set Focal Sopra 1 als vervanging van de Dynaudio Confidence c2 mk2 ben er zeer blij mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

patsijb

wat n verschil maar gefeliciteerd..mooie speakers die focals

Alco

Quoteik zie nu pas het nieuwe design van Cyrus.
Zo lekker minimaal!!
Toen ik de nieuwe Cyrus One voor 't eerst zag vond ik 't een spuuglelijk ding, maar tot m'n verbazing vond ik 'm steeds mooier worden, en nu spreekt het design me wel aan. Ben ook wel nieuwsgierig hoe ie klinkt.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Richi

Quote from: Hans47 on August  1, 2016, 10:13:54
Leuke van de Cyrus One is dat ie klasse D is, ik ben benieuwd naar het resultaat zodra ik de versterker heb ik September deel ik mijn  ervaring.... ik schat in dat die niet negatief zal zijn  ;)
Deze versterker heb ik uitgebreid beluisterd op de High End beurs in München. Het was één van de ruimtes waar ik langer bleef zitten dan gemiddeld. Wat een potente versterker zeg. Ik was er zeer van onder de indruk. Ik ben dan ook heel benieuwd wat jij er van vindt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rusher

Quote from: bert50 on August  1, 2016, 12:16:05
Een prachtige set Focal Sopra 1 als vervanging van de Dynaudio Confidence c2 mk2 ben er zeer blij mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En waar zijn de mooie Dynaudio's gebleven? Ik aas op een betaalbaar pianolak wit paartje...

Richi

Quote from: Rusher on August  1, 2016, 23:08:29
En waar zijn de mooie Dynaudio's gebleven? Ik aas op een betaalbaar pianolak wit paartje...
Mijn buurman heeft deze in pianolak wit. Voor zover ik begreep is dat geen standaardkleur, ze zijn speciaal voor hem in die kleur gespoten in de fabriek. Ziet er heel fraai uit. Geloof echter niet dat hij bereid is afstand te doen van zijn luidsprekers. Daarvoor klinken ze ook veel te goed.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hans47

Ook voor september in bestelling (vanaf september verkrijgbaar) Audiovector QR-1 ik ben al een tijdje benieuwd naar de Audiovector speakers en wil de nieuwe serie proberen, dus besteld....

Lijkt mij leuk om te combineren met de Cyrus One die ook in september geleverd wordt.

Mijn Kef LS50s toch nog verkocht  ;)

bert50

Ze staan in Den Bosch de C2


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

flakkees

omdat deze het in stereo wel heel erg goed doet en daar voorlopig ook voor gebruikt word
een Denon AVC-A1XV
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Barry32

Quote from: Hans47 on August  2, 2016, 06:15:53
Ook voor september in bestelling (vanaf september verkrijgbaar) Audiovector QR-1 ik ben al een tijdje benieuwd naar de Audiovector speakers en wil de nieuwe serie proberen, dus besteld....

Lijkt mij leuk om te combineren met de Cyrus One die ook in september geleverd wordt.

Mijn Kef LS50s toch nog verkocht  ;)

Ben ook wel benieuwd hoe deze klinken..
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

mijkie

Leuke luidsprekers, had ik ook in mijn vizier [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

eddy135

Quote from: bert50 on August  1, 2016, 12:16:05
Een prachtige set Focal Sopra 1 als vervanging van de Dynaudio Confidence c2 mk2 ben er zeer blij mee...

Goh, dacht toch echt dat die nooit meer weg 'mochten'... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bert50

Toch wel Karel ze vindt dit veeeeeel mooier om te zien [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

eddy135

Quote from: bert50 on August  2, 2016, 10:08:10
Toch wel Karel ze vindt dit veeeeeel mooier om te zien [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En qua klank ook?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bert50

Anders maar dit is ook erg goed nu al ba 45 uur spelen in het laatste basbereik  mis je wat maar retestrak  maar het hoog is mooier schoner en de stage is beter 

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P