Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Deleted member

#150
In dit topic moet ik ze (trots als ik ben) natuurlijk ook even vermelden. Ik heb het dan over m'n twee nieuwe aanwinsten die hopelijk deze week arriveren!  :)

De Lyngdorf TDA2200+ een volledig digitale, geintegreerde versterker met A/D module in de kleur zilver:



En de Audioquest VDM-5 coax digitale interlink met volledig zilveren signaalgeleider:


Peerless Monster

Quote from: Antoine on April 23, 2006, 19:30:05
In dit topic moet ik ze (trots als ik ben) natuurlijk ook even vermelden. Ik heb het dan over m'n twee nieuwe aanwinsten die hopelijk deze week arriveren!  :)

De Lyngdorf TDA2200+ een volledig digitale, geintegreerde versterker met A/D module in de kleur zilver:



En de Audioquest VDM-5 coax digitale interlink met volledig zilveren signaalgeleider:


Wow mooi!
Die audioquest ken ik overigens niet...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

romulus

Quote from: Antoine on April 23, 2006, 19:30:05
In dit topic moet ik ze (trots als ik ben) natuurlijk ook even vermelden. Ik heb het dan over m'n twee nieuwe aanwinsten die hopelijk deze week arriveren!  :)


Gefeliciteerd antoine,

What about roomperfect ?
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

Maximus_Aurelius

Mooi apparaat die Lyngdorf. :-* Qua uiterlijk.
Qua klank weet ik niet , (nog) niet gehoord.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Deleted member

Dankjulliewel! En wat Roomperfect betreft, nog niet kunnen horen aangezien het nog niet leverbaar is (hopelijk eind mei) maar ik ben zeer zeker geinteresseerd en heb het met BB&G al over een demo gehad. Wellicht breid ik juni dus al weer uit!  :)

Deleted member

Tuurlijk geen probleem! Maar ik vind het moeilijk te zeggen aangezien smaken zo gigantisch verschillen, ook gaat mijn luisterervaring nog niet zo heel ver. :) Ik moet zeggen dat ik wel een liefhebber ben van een volle, levendige en directe weergave, rijk aan details en dynamiek maar mogelijk vind een ander het idd. te "direct". Een ding is zeker en dat is dat de combinatie van speakers/kabels en versterker na meerdere upgraded inderdaad is geent op bovenstaande smaak. In elk geval is de set vrij eerlijk en voor mij spannend en zal die naar mijn idee eerder vrij zijn van kleuring en laten horen wat er is opgenomen dan zaken toe te voegen/weg te laten.

Het is inderdaad zo dat de VR's in Nederland, vooral door Eurogram als importeur van de buizengigant KR, op buizen draaien. De plekken waar ik ze gezien heb hingen ze ook altijd aan (een) buizeneindversterker(s).

Garmt heeft trouwens veel meer luisterervaring en meer gehoord dan ik maar ook hij vond de match met mijn speakers geweldig. Zie ook zijn reactie hier in mijn stereotopic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41321.msg604616#msg604616

Groet,

Antoine.

bmateijsen

Quote from: Fineermannetje on April 24, 2006, 17:54:46

Puur uit interresse hoor, ik vind het namelijk een fantastisch apparaat en ken de vrs ook heel goed maar die gaan juist erg goed op buisjes 8)

Vind je...?? Ik ben dol op buizen, maar vind de Von Schweikerts niet altijd de perfecte match met buizen :-/

garmtz

Quote from: bmateijsen on April 24, 2006, 21:03:14
Vind je...?? Ik ben dol op buizen, maar vind de Von Schweikerts niet altijd de perfecte match met buizen :-/

Ik vind de KR versterkers in ieder geval te 'lief' voor de Von Schweikerts.

advr

Quote from: Fineermannetje on April 24, 2006, 21:08:12
Je hebt buizenversterkers en je hebt buizenversterkers ;)

Lua is natuurlijk het allerbeste ;D >:D

natuurlijk Dennis, "droom lekker verder"  zouden mijn dochters zeggen ;D ;D

(beetje naweeën van de narcose denk ik :o :o)

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joep

Quote from: bmateijsen on April 24, 2006, 21:03:14
Vind je...?? Ik ben dol op buizen, maar vind de Von Schweikerts niet altijd de perfecte match met buizen :-/

Qua klank of technisch?

Het geluid kan je smaak niet zijn, maar technisch kan het zeker wel! Von Schweikerts zijn, voor een 'normaal' ontwerp, zeer gemakkelijk aan te sturen! Het hoge rendement en het vlakke impedantieverloop zijn dingen die buizenversterkers graag zien!
8)

bmateijsen

Eigenlijk van beide een beetje... maar ik hoor ze altijd alleen maar met KR en dan heb ik vaak dezelfde conclusie als Garmt, een beetje te lief. Zou eigenlijk gewoon eens een andere buizenversterker erop moeten horen.


Quote from: Proprius on April 26, 2006, 17:40:13
Qua klank of technisch?

Het geluid kan je smaak niet zijn, maar technisch kan het zeker wel! Von Schweikerts zijn, voor een 'normaal' ontwerp, zeer gemakkelijk aan te sturen! Het hoge rendement en het vlakke impedantieverloop zijn dingen die buizenversterkers graag zien!
8)

advr

Quote from: Fineermannetje on April 26, 2006, 20:21:59
Lua!, Lua!, Lua! ;D ;D

Geen reclame hoor! ;)

Graaf!, Graaf!, Graaf!  8) 8) 8)


Geen reclame hoor! ;)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr



Maandag niet, maar WOENSDAG wel (misschien), volgens mij is er echt iets los bij jou. :P :P



check je mail ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Quote from: Audiofiel on April 26, 2006, 21:33:50
Beard  ;D
Conrad Johnson  ;D
Copland!  ;D

ik vind alles goed, ben niet zo eenzijdig als onze one armed bandit!! ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: Fineermannetje on April 26, 2006, 21:42:15
:-[ Excuses :-[ LOL!

Ik ben ook niet zo kortzichtig hoor, zat gewoon een beetje te stangen ;) ;D

geloof er niets van 8) 8) O0 O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joep

Quote from: bmateijsen on April 26, 2006, 17:47:58
Zou eigenlijk gewoon eens een andere buizenversterker erop moeten horen.

Zou je eigenlijk eens moeten doen  ;D

Grindtegel

Quote from: bmateijsen on April 26, 2006, 17:47:58
Eigenlijk van beide een beetje... maar ik hoor ze altijd alleen maar met KR en dan heb ik vaak dezelfde conclusie als Garmt, een beetje te lief. Zou eigenlijk gewoon eens een andere buizenversterker erop moeten horen.



Met een beetje geluk kan je ze volgende week al op een echte versterker horen  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Peerless Monster

QuoteMet een beetje geluk kan je ze volgende week al op een echte versterker horen 

Hoezo? Volgende week heb ik geen afspraak met hem hoor ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Peerless Monster

Quote from: Grindtegel on April 27, 2006, 14:16:18
en ook geen von schweikerts  :D

"ze" is natuurlijk een ruim begrip ;).
Ik ben wel gecharmeerd van deze schweikerts trouwens.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Grindtegel

#171
ja de vr4 serie is  8) O0

ik moet het echter met de kleinere broertjes doen, maar die voldoen ook prima
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Peerless Monster

Quote from: Grindtegel on April 27, 2006, 14:35:03
ja de vr4 serie is  8) O0

ik moet het echter met de kleinere broertjes doen, maar die voldoen ook prima

Zijn dat monitors?
Die maken juist een beter holografisch beeld van het geluid vaak dan zuilen...
Maar met minder bas..., minder definitie...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Quote from: Peerless Monster on April 27, 2006, 14:48:32
Zijn dat monitors?
Die maken juist een beter holografisch beeld van het geluid vaak dan zuilen...
Maar met minder bas..., minder definitie...


Die Grindtegel heeft zijn wel de vloerstaanders.. heb ze al een keer mogen beluisteren..

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon