Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: romulus on April 21, 2006, 11:28:45
You can't scare me with your gestapo crap
What if I "show you the finger"
Audiofiel : Is dit jouw manier om iets aan te tonen :P ?

Hahahaha dat was mij daar strax ook opgevallen toen ik de foto plaatste ;).
Hard feelings van Audiofiel ;D ;D ;D
Hij is hier altijd welkom om te luisteren :P

Wat we eigenlijk zouden moeten doen is een ruimte gaan reserveren om een bioscoop te maken met van die acoustats.
We hebben er nu genoeg. Ruik ik het idee van een eigen bioscoop ;)...
2 x 33 en 4 x One, nu nog wat stevige subs en je hebt een bioscoop die niet is te verslaan ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Daklem

ik kom jullie gedialoog even onderbreken met devolgende mededeling  ;D:

Gekocht:


en ik heb mijn Solidsteel sticker binnen die ik besteld had voor op mijn rack, die 1 of andere idioot eraf gehaald had. Gelukkig is hij nu weer inorde.  :D

Audiofiel

Quote from: romulus on April 21, 2006, 11:28:45
You can't scare me with your gestapo crap
What if I "show you the finger"
Audiofiel : Is dit jouw manier om iets aan te tonen :P ?

Ik heb een kortere wijsvinger aan mijn rechterhand, Patrick, en die staat ook te wijzen... :'(
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Daklem on April 21, 2006, 12:16:07
en ik heb mijn Solidsteel sticker binnen die ik besteld had voor op mijn rack, die 1 of andere idioot eraf gehaald had. Gelukkig is hij nu weer inorde.  :D

Klinkt dat ook beter? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maximus_Aurelius

Ik zie op de foto van de subwoofer vingerafdrukken , even CSI bellen voor sporenondezoek ;D

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Daklem

Quote from: Audiofiel on April 21, 2006, 12:21:13
Klinkt dat ook beter? ;D

Als ik er voor zou moeten betalen, was dat zeker een vereistte ;). Gelukkig was hij gratis  ;D

Peerless Monster

Quote from: Maximus_Aurelius on April 21, 2006, 12:57:07
Ik zie op de foto van de subwoofer vingerafdrukken , even CSI bellen voor sporenondezoek ;D



Ik beken!!!
Géén CSI please!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quotedie 1 of andere idioot eraf gehaald had

Familie van je ;)?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Daklem on April 21, 2006, 12:16:07
ik kom jullie gedialoog even onderbreken met devolgende mededeling  ;D:

Gekocht:


en ik heb mijn Solidsteel sticker binnen die ik besteld had voor op mijn rack, die 1 of andere idioot eraf gehaald had. Gelukkig is hij nu weer inorde.  :D

Wat moet je daar dan weer mee ... ;D ;D ;D
Is dit nu een tweak of ...... ;D. Sorry kon het niet laten...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Perfectionist

Quote from: Audiofiel on April 21, 2006, 12:21:13
Klinkt dat ook beter? ;D

Ja, wist je niet dat die sticker vibraties absorbeert? Hierdoor wordt de soundstage groter, dieper, het hoog zijdezachter en de bas strakker?  ;D ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Daklem

Quote from: Peerless Monster on April 21, 2006, 13:16:55
Wat moet je daar dan weer mee ... ;D ;D ;D
Is dit nu een tweak of ...... ;D. Sorry kon het niet laten...

Dit was een reden om jullie dialoog te onderbreken  ;D

carlo

QuoteEDIT @ Carlo. Voordat je vele eurie's gaat uitgeven aan Siltech etc.. probeer eens een stukje NAC A5 van naim. Zal je verbazen hoe goed dat kan klinken.

Heb zelf een keer een kabel van puur zilver op mijn setje gehad. Kabel was volgens het Siltech principe gebouwd en moest dus creme de lá creme zijn. Nou niet dus. Helemaal geen warmte, bass was ik kwijt. Gauw weer terug gegaan en daar was alles weer.

Gewoon effe proberen dus. Effe lenen bij een dealer. Een goede dealer doet dat. Mocht je het doen. Wel even je ervaringen melden 


Er zit nu Siltech MTX New York tussen. Ik heb inmiddels al Kimber en NBS op proef gehad. Sign zou een goede combinatie vormen met mijn huidige spullen. Toch valt de onrust erg mee hoor, met deze Siltech's maar het kan absoluut nog beter klinken (en ik ben al zo tevreden...). Met de Kimber bleef het geluid erg tussen de luidsprekers hangen en miste ik diepte; er was wel meer rust dan met de Siltech's. Maar goed... als ik weer een stap verder ga moet het wel een duidelijke verbetering zijn; ik kan het geld maar een keer uitgeven...dus ik spaar nog even door en luister ondertussen maar naar veel muziek ;)
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

fireman

Quote from: carlo on April 21, 2006, 20:19:00
Er zit nu Siltech MTX New York tussen. Ik heb inmiddels al Kimber en NBS op proef gehad. Sign zou een goede combinatie vormen met mijn huidige spullen. Toch valt de onrust erg mee hoor, met deze Siltech's maar het kan absoluut nog beter klinken (en ik ben al zo tevreden...). Met de Kimber bleef het geluid erg tussen de luidsprekers hangen en miste ik diepte; er was wel meer rust dan met de Siltech's. Maar goed... als ik weer een stap verder ga moet het wel een duidelijke verbetering zijn; ik kan het geld maar een keer uitgeven...dus ik spaar nog even door en luister ondertussen maar naar veel muziek ;)

Mag ik vragen wat zo'n siltech sign. LS kabel kost die jij nodig hebt. dus de prijs van de complete set. Die naim kabel waar ik het over heb is "slechts" iets van € 14,- de meter.

Welke had jij van kimber? die gevlochte kabel?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

carlo

Nee,nee... die Sign bekabeling is niet van Siltech! Sign is een apart merk kabels uit Zweden. Ik moet ze binnenkort nog beluisteren op mijn set. Volegdn de dealer was het een prima combinatie. Prijzen voor mij nog onbekend. Van Kimber heb ik de gevlochten (blauw/zwart) bekabeling gehoord.
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

fireman

Aha, verwaring. Ik dacht de siltech signature van hele boel euries vandaar.

Heb je een linkje van die fabrikant?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

#140
 ::) http://www.dynamic-solutions.nl/prijzen/signaudio.pdf

dit zijn ze he? welk type krijg jij binnenkort?

dynamic solution is de importeur daar van: http://www.dynamic-solutions.nl/index.htm
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

carlo

Dat weet ik nog niet. De dealer zou voor mij een volledige set (interlinks, speakerkabel en netsnoeren) laten komen. Ik wil niet extreem veel meer kwijt zijn dan ik nu al heb uitgegeven aan kabels maar dat weet ie. En ik heb er het volste vertrouwen in, aangezien onze muzieksmaak en manier van luisteren erg overeenkomt. Ik laat meer weten zodra ik thuis ga luisteren!
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Maximus_Aurelius

Nou moet is zelf ook bekennen dat ik de MXT New York veel beter vind klinken dan de classic serie , maar dat is toch smaken verschillen.

Zelf een SQ88 XLR kabel op proef gehad.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

carlo

Quotezoals ik al eerder zei, probeer ook zeker eens de nirvana! als alles daarmee bekabeld is is dat 1+1=3

Mijn eerdere mail was misschien niet duidelijk genoeg naar jou gerich Carlo

Nopgmaals gefeliciteerd

Dank je, dank je....
Nirvana lijkt me ook heel mooi maar is wel erg kostbaar.... mar wie weet waar ik nog op uit kom. Voorlopig eerst maar eens van muziek genieten. Wie weet komt er zelfs eerst een andere CD speler. Mijn 506 heeft wat kuren met zijn lade  :o
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

FrankB

Nirvana is mooi, in die prijsklasse zou ik zeker ook Nordost monofil proberen. Extreem muzikaal!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

take5

Quote from: Peerless Monster on April 21, 2006, 11:04:00
En de tweede foto van de linker Acoustat model One:
De paasei is in het echt 1.73 hoog zo uit het blote hoofd... ;D ;D ;D
De Ushers zijn 1.23 hoog, de Acoustats 1.80... Ik ben net een 5 cm groter...
Dus zo zien die Acoustats eruit. Echt gaaf hoor  O0 Heb ik nou goed begrepen dat je ze geruild hebt voor je Classe eindversterker? Dat lijkt me een behoorlijk goede deal toch  :o Voor de prijs die je voor de versterker vroeg zou ik ook wel een paartje electrostaten willen uitproberen!

Enjoy!

P.S. Maarre, wat ga je er eigenlijk mee doen? Op zich zijn ze redelijk transparant natuurlijk dus je kunt ze voor je Ushers laten staan  :P

Audiofiel

Quote from: take5 on April 22, 2006, 17:22:44
Dus zo zien die Acoustats eruit. Echt gaaf hoor  O0 Heb ik nou goed begrepen dat je ze geruild hebt voor je Classe eindversterker? Dat lijkt me een behoorlijk goede deal toch  :o Voor de prijs die je voor de versterker vroeg zou ik ook wel een paartje electrostaten willen uitproberen!

Nou, zo weinig kosten ze nu ook weer niet, Rens heeft de versterker ingeruild en geld bij moeten leggen voor de speakers.

Overigens zit de grootste prijs niet in de speakers zelf, maar in de versterker die je nodig hebt om ze aan te sturen: 78 db rendement, dus veel vermogen en een impedantie van nominaal 4 ohm met een dip net onder de 1 ohm. Dat vraag een uiterst stabiele versterker als een Classé, Electrocompaniet... of Plinius... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

#147
Quote from: Audiofiel on April 22, 2006, 17:30:11
Nou, zo weinig kosten ze nu ook weer niet, Rens heeft de versterker ingeruild en geld bij moeten leggen voor de speakers.

Overigens zit de grootste prijs niet in de speakers zelf, maar in de versterker die je nodig hebt om ze aan te sturen: 78 db rendement, dus veel vermogen en een impedantie van nominaal 4 ohm met een dip net onder de 1 ohm. Dat vraag een uiterst stabiele versterker als een Classé, Electrocompaniet... of Plinius... ;D

Thnx voor de bijval Arjen.
Inderdaad heb ik wel flink wat geld bij moeten leggen en ik vermoed dat de Classé nu ook voor een 750 euro weggaat oid.
De Plinius is rete stabiel heb ik gemerkt. DIe draait vrolijk met de electrostaten. Het kan onwijs hard, maar dan moet ik toch een net iets zwaardere eindbak hebben dat die 300 Watt aan 4 Ohm... Maar ik ben meer dan uiterst tevreden ermee.
Heerlijk geluid.

Ik weet ook nog niet precies waar ik ze ga plaatsen. De vriendin vraagt al constant wanneer ze niet weg kunnen ;).
Maar ze gaan zeker de komende tijd niet weg. Ik heb mijn ultieme speakers gevonden voor hele rustige muziek.
En uitermate ruimtelijk zeg. Het is wel lastig soms met zo'n smalle sweetspot dus ze zijn ook eigenlijk voor mij bedoeld en de bas is niet zo heftig, maar die ruimtelijkheid daar geniet ik zo van. Je hoort nu duidelijk alles nog beter in de ruimte staan.
Dit geluid krijg je zelfs met dynamische speakers tot 15.000 euro niet voor elkaar op mijn combi Plinius - Classé...
Maar ja het is inleveren op de bas, maar je krijgt een onwijs mooi midden en hoog voor terug.

Ik ga nu ook proberen om de bas van de Usher te ampen en alleen het hoog van de Acoustat.
Waarschijnlijk loopt het tot niets uit, maar het is ff het proberen waard....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Je mag van mij wel even 1 ScanSpeak laagkast lenen, Rens. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on April 23, 2006, 15:43:28
Je mag van mij wel even 1 ScanSpeak laagkast lenen, Rens. ;)

En een filter en een versterker....... ;).
Voorlopig ga ik er toch niet aan.
Ik vind het prima tot nu toe, dus dat is toekomst...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler