Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Naar aanleiding van zinloze discussies in het Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst topic, dit topic gecreeerd.
Jullie weten wat de bedoeling is.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Vampire

ok, ok.. omdat t zonodig moet:

Voor iets meer dan een tientje heb ik een Kenwood KA-405 gekocht..  :D




Quote from: http://www.hifi-forum.de
Baujahr 1979
Zusammen mit Tuner KT 413 verkauft als Grundstein einer preisgünstigen aber Qualitativ hochwertigen Anlage.

Zumischbarer Mikrofon Eingang (Karaoke!!)
2 x 55 Watt an 8 Ohm, beide Kanäle ausgesteuert bei jeder Frequenz (20-20.000 Hz)
2 Analog Wattmeter

wichtigste Technische Daten:

Leistungsbendbreite 5 - 40 Khz
Frequenzgang: 2 - 250 kHz (!!!)
Klirr 0,05% IM 0,009% natürlich bei Nennleistung zwischen 20-20.000 Hz und nicht bei 1 kHz gemessen...
Fremdspannungsabstand (Aux, Tuner, Tape (CD) = 105 dB
Leistungsaufnahme 400 Watt  ;D
Dämfungsfaktor 45 (bei Nennleistung und zwischen 20-20.000 Hz = ist höher als Dämpfungsfaktor 500 bei 100 Hz siehe "Leistungsbandbreite"...)

Phono Eingang 2,5 mV 50 K-Ohm Fremdspannungsabstand 77 dB
Subsonic Filter 6 dB 18 Hz

Gewicht 7,6 Kg

Brauchst Du sonst noch was??

Ach so der damalige Preis: 798,- DM / 408,- Euro

Achja.. voor die paar centen kon ik m niet laten liggen  ;D
Heb m nog niet aangesloten, gebeurt vanmiddag... Wel gepoetst.. was wel nodig..
Hij doet het iig wel, heb m al effe op andere speakers getest.. klonk best goed.. geen brom ofzo :D
Vanmiddag dus nog uitvoerig testen.

Voor eventueel nog wat info:
http://www.nbizz.com/soundsclassic/listings/545.html
http://www.hifi-forum.de/viewthread-84-489-0.html
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/oldeworldehtml/triokt7500.html
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Sk

De Marantz PM4001 en de Marantz CD5001  ;)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Peerless Monster

Kijk aan. Het topic krijgt vorm.
Nu geen geen gel** meer over gefeliciteerd oid...
Bij deze wel gefeliciteerd met jullie top aankopen.

En oh ja, géén HT gerelateerde zaken in dit Topic!!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: Peerless Monster on April  8, 2006, 12:34:24
Naar aanleiding van zinloze discussies in het Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst topic, dit topic gecreeerd.
Jullie weten wat de bedoeling is.

Voor de volledigheid:

Laatste NIET HT en NIET stereo aanwinst
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

esceau

2 weken geleden van HT naar stereo gegaan. Heb mijn H/K AVR 130 verkocht en een Marantz PM 7000 aangeschaft. Daar hangt nu een paar Mission M74i aan. Moet er alleen nog een mooie cd-speler bij hebben en dan is mijn eerste echte stereo set een feit.

Daklem

Ik heb een 6 tal Nordost Pulsarpoints binnen gekregen, om zowel mijn dvd speler, als mijn amp te voorzien van de prachtige voetjes.

Ik heb ze nog niet uitgetest, maar gezien het voordeel wat ik kreeg toen ik ze onder mijn cd speler stopte, verwacht ik er best wel veel van :)

Fotos volgen nog ;) ;D

wil

Quote from: Daklem on April  8, 2006, 18:34:35
Ik heb een 6 tal Nordost Pulsarpoints binnen gekregen, om zowel mijn dvd speler, ....
Ja kijk, daar heb je het al. Dát mag dus niet. Een dvd-speler-tweak is geen stereo  >:D.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R

Quote from: wil on April  8, 2006, 18:57:13
Ja kijk, daar heb je het al. Dát mag dus niet. Een dvd-speler-tweak is geen stereo  >:D.

wil

;D

Daklem

Quote from: wil on April  8, 2006, 18:57:13
Ja kijk, daar heb je het al. Dát mag dus niet. Een dvd-speler-tweak is geen stereo  >:D.

wil

Hij staat anders wel degelijk opgesteld in stereo setup, dus dát geldt dan wel wéér wel ;)  :-*

wil

Quote from: Daklem on April  8, 2006, 19:21:48
Hij staat anders wel degelijk opgesteld in stereo setup, dus dát geldt dan wel wéér wel ;)  :-*
Dan staat het toch in het verkeerde topic en moet het naar het "laatste HT-aanwinst" topic  >:D ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

beunky

Quote from: wil on April  8, 2006, 21:39:39
Dan staat het toch in het verkeerde topic en moet het naar het "laatste HT-aanwinst" topic  >:D ;)

wil

Wat doe jij eigenlijk in dit topic, HT-er >:D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

graafke

Quote from: Daklem on April  8, 2006, 18:34:35
Ik heb een 6 tal Nordost Pulsarpoints binnen gekregen, om zowel mijn dvd speler, als mijn amp te voorzien van de prachtige voetjes.

Ik heb ze nog niet uitgetest, maar gezien het voordeel wat ik kreeg toen ik ze onder mijn cd speler stopte, verwacht ik er best wel veel van :)

Fotos volgen nog ;) ;D

en merk je verschil??

wil

Quote from: beunky on April  8, 2006, 23:57:38
Wat doe jij eigenlijk in dit topic, HT-er >:D ;D
Ik heb een allround-set, geen HT- of stereo-set, dus mag ik overal meekijken ;D.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Daklem

Quote from: graafke on April  9, 2006, 03:59:52
en merk je verschil??

De verschillen waren klein, maar de instrumenten lijken meer lucht te krijgen. Het geheel klinkt net nog iets opener en toegankelijker met iets meer detail.

fireman

Mijn laatste hoorbare aanwinst is:



Het laag is nu nog strakker.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

donkey

JAAAAAAAAAHHHHH !!!!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik heb mezelf (en de hifi zaak) blij gemaakt met de aanschaf van een REGA MIRA3 versterker en, geheel onverwacht ook een REGA PLANET cd-speler. De combi met mijn Totem Sttaf speakers is fenome fenoma fenamo fantastisch.  ;)
Als interconnects gebruik ik de Eichmann Express 4 interlinks die ik via dit forum op de kop heb kunnen tikken. De Totem Tress speakerkabels had ik al.

Ben nu druk bezig de versterker "in te spelen" en ben bij de "A" begonnen in mijn cd collectie. Momenteel ben ik bij de "J" van Jamiroquai... ;)

Ik ben zeer tevreden, sommige cds laten dingen horen die ik nog nooit had gehoord/of zo had beleefd.
Echt gaaf.
. horen . zien . zwijgen .

mikeske

Hier op het forum een rotel RT 1080 tuner gekocht.
Nu nog de cd speler en mijn rotel set is volledig   ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

VlisChris

Quote from: wil on April  9, 2006, 11:09:25
Ik heb een allround-set, geen HT- of stereo-set, dus mag ik overal meekijken ;D.

wil

Of nergens :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Je gaat je bijna afvragen of dit topic onder sponsors staat. :-[
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

#20
Quote from: Audiofiel on April 10, 2006, 16:55:53
Je gaat je bijna afvragen of dit topic onder sponsors staat. :-[
Opgeschoond..

Richi

Zojuist de Kenwood KT-5020L tuner van Kit Kat gekocht. Ga 'm woensdagochtend halen. Dan is mijn Kenwood 5020 set compleet, want de versterker en CD speler heb ik al. 8)

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

wil

Quote from: Richi on April 10, 2006, 19:04:30
Zojuist de Kenwood KT-5020L tuner van Kit Kat gekocht. Ga 'm woensdagochtend halen. Dan is mijn Kenwood 5020 set compleet, want de versterker en CD speler heb ik al. 8)

Groet,
Richard
Gefeliciteerd Richard! Kan je er een fotootje van maken? Ik vond altijd jouw overstap van een g**le Marantz-set naar een bijna vintage high-end Kenwood set al bewonderenswaardig. Ben wel benieuwd hoe het er nu bij staat.
Oh ja, komt er ook nog een bijpassende equalizer, cassettedeck en bandrecorder bij? ;D (just kidding!)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

blacklotus

#23
 ;D










Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

R

Mooi spul, feli. Nu nog die ene ertussenuit?