HD materiaal op DVD+/-R DL opslaan. Welk type+merk?

Started by BarcoCRT, April 6, 2006, 22:21:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BarcoCRT

Vraag is duidelijk. Wie heeft goede/slechte ervaring met het branden van Dual Layer DVD's.
Vermeld aantal gebrandde DVD's, merk+type brander en merk+type lezer. Vermeld tevens hoe oud de oudste Dual Layer DVD is die nog goed ingelezen kan worden, dit zegt mogelijk al iets over de houdbaarheid.
Overig info is ook welkom.

Ik moet wat ruimte op die schijven gaan vrijmaken.......

2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

gijsnoorlander

Philips DL-schijven 2.4x (DR8S2J05C/10) zijn echt bagger.
Getest in een NEC 3540, 3550 en Philips externe 8x brander.
De eerste layer is echt geweldig, qua fouten. Bij de layerwisseling is het echter totaal niet leesbaar en de hele 2e layer is gewoon vrijwel niet leesbaar.

Platinum (Ritek schijfjes) zijn wat beter leesbaar, maar nog niet echt overtuigend. (getest in een NEC3500)

Het schijnt dat Verbatim schijfjes beter leesbaar zijn, maar die heb ik nog niet getest.

Vergeet niet de booktype op DVDrom te zetten voor het branden, anders kun je het schijfje in vrijwel geen enkele speler behalve je brander lezen.
Niet alle firmwares kunnen de booktype aanpassen, dus let hierop. Een aantal spelers zet tegenwoordig de booktype al standaard op DVDrom, bij DVD+Rdl.

jaco

nieuwe HD's kopen. Scheelt heel veel tijd. Ga je een paar uur overwerken en klaar.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

kroetie

Jammer alleen dat overwerken weer veel tijd kost. ;D
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

Rinzwind

#4
Sorry maar ik ben bang dat per merk DVD binnen dat merk de kwaliteit ook verschilt. Dus de ene Verbatim is de andere niet.
Wat van belang is is de mediacode. Tot nu toe komt de mediacode 'OptodiscR08' altijd goed uit de tests. Helaas gaan die tests voor zover ik ze heb gezien over DVD-R en RW en niet de DL versie.

Bij een flink aantal zaken zetten ze de mediacode erbij.Voorbeeld:
http://www.opus.nl/search_brand.asp?l=eng&brand=Professional

Maar de kwaliteit heeft meer te leiden van de soort fysieke opslag: dus liggen ze in het licht, zonder doosje en wil er wel eens koffie overheen of liggen ze in een goedsluitende jewelcase in het donker.


Ikzelf gebruik tot nu toe Philips DR8S2J05C/10 met een Philips DL brander (de 885) en heb geen problemen.
edit: Nero diende wel een update te krijgen van een dll voor een perfekte verwerking. Zo ook de brander (firmware update).

Spacebass

#5
Quote from: jaco on April  7, 2006, 15:33:57
nieuwe HD's kopen.
Eens! En gewoon hard zijn met wat je bewaard en wat niet (en hard zijn met wat je download en wat niet...ik bedoel Dirty Dancing 2  ::)... kom op zeg!  ;D )

neptune

Verbatim

Andere merken geprobeerd, resultaat, haperende films......


en dan maar hopen dat de mediacode ook goed is....
zet hier iets neer

konniekip

Sinds dat mijn Sony 1252 is gecalibreerd en ik HDTV heb ontdekt gaat er geen dag voorbij zonder alt.bin.hdtv.(repost) te checken. Helaas loopt je hardeschijf vrij snel vol. Ik wil nu een DL-brander kopen, en ontdek dat DL schijfjes nog aan de prijs zijn (5.95 eu).
Wie heeft ervaring met frequent wegbranden van HD materiaal? En, wat te doen met 1080i films die 12 GB zijn?

Jan Frederik

Een simpel rekensommetje:

250GB SATA2 disk a 75 euro = E 0,30 per Gigabyte

Dual Layer DVD E 5,95 voor 9,4 GB = E 0,63 per gigabyte.

Conclusie: Niet op DVD fikken, maar lekker harddisks kopen. En als je dan net zoals ik een wisselframe als deze gebruikt: http://www.raidsonic.de/de/pages/products/mobile-racks.php?we_objectID=4291 werkt het supergemakkelijk.

Ik ben van DVD's afgestapt. Werkt onhandig en HD's zijn inmiddels goedkoper.

konniekip

Quote from: Jan Frederik on June 27, 2006, 21:08:36
Een simpel rekensommetje:

250GB SATA2 disk a 75 euro = E 0,30 per Gigabyte

Dual Layer DVD E 5,95 voor 9,4 GB = E 0,63 per gigabyte.

Conclusie: Niet op DVD fikken, maar lekker harddisks kopen. En als je dan net zoals ik een wisselframe als deze gebruikt: http://www.raidsonic.de/de/pages/products/mobile-racks.php?we_objectID=4291 werkt het supergemakkelijk.

Ik ben van DVD's afgestapt. Werkt onhandig en HD's zijn inmiddels goedkoper.

:D

Super idee!

Durk

maar met single disc's zijn dvd's toch goedkoper? 30 cent per disc..
Alleen de tijd die het kost om alles te branden...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

BarcoCRT

Hoewel ik dit topic gestart ben, heb ik gewoon weer 500GB schijven bijgekocht en is het probleem weer opgelost.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

B.J.

Quote from: rbauer on June 28, 2006, 09:48:24
Hoewel ik dit topic gestart ben, heb ik gewoon weer 500GB schijven bijgekocht en is het probleem weer opgelost.

;D

Durk

500GB schijven zijn toch per GB duurder dan 300GB schijven?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

BarcoCRT

Ik kreeg een goede aanbieding waarmee de prijs/GB niet hoger werd.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

SiR-ROUND

Ik heb slechte ervaring met de oudere branders die ineens niet meer konden lezen. Wel geschreven op die media zonder problemen. Opgelost door nieuwere brander(s).

revo

Even topic wakker schudden..

Ik heb net een Pioneer 111D binnen en wat verbatims DL DVD's om eens wat te proberen.

Nu zijn de DL schijfjes al rond de 3 euro, dan is het te doen toch?

De PIO maakt er vanzelf DVD-ROM van. Dus booktype geen last.
Eerste test was een DVD-9, die doet het goed, speelt af in Oppo 971H, de snazio en yamakawa DVD spelers.

Nu wil ik natuurlijk HD gaan opslaan op de DL schijfjes aangezien het toch wel irritant wordt met al die USB schijven.

Mijn vraag is, zetten jullie 2 files op een schijf, bijvoorbeel een 4 gig .TS voor layer 1 en een 3,8 oid .TS voor layer twee of gewoon 1 file van de max lengte erop, of krijg je dan problemen met layer change enz.

Ik dacht ik vraag eerst even jullie ervaring?
Living Cinema

jantje112

Quote from: rbauer on June 28, 2006, 09:48:24
Hoewel ik dit topic gestart ben, heb ik gewoon weer 500GB schijven bijgekocht en is het probleem weer opgelost.

Doe maar duur ;)

revo

Quote from: revo on August 29, 2006, 12:07:33
Even topic wakker schudden..

Ik heb net een Pioneer 111D binnen en wat verbatims DL DVD's om eens wat te proberen.

Nu zijn de DL schijfjes al rond de 3 euro, dan is het te doen toch?

De PIO maakt er vanzelf DVD-ROM van. Dus booktype geen last.
Eerste test was een DVD-9, die doet het goed, speelt af in Oppo 971H, de snazio en yamakawa DVD spelers.

Nu wil ik natuurlijk HD gaan opslaan op de DL schijfjes aangezien het toch wel irritant wordt met al die USB schijven.

Mijn vraag is, zetten jullie 2 files op een schijf, bijvoorbeel een 4 gig .TS voor layer 1 en een 3,8 oid .TS voor layer twee of gewoon 1 file van de max lengte erop, of krijg je dan problemen met layer change enz.

Ik dacht ik vraag eerst even jullie ervaring?

Er wordt hier niet op DVD-9 gebrand?
Living Cinema