CineBasement kelder HT, eindelijk 4K!

Started by cinebasement, April 6, 2006, 21:31:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

VlisChris

Erg mooi.
Ik kan me voorstellen dat je nog met of zonder schuifdeurtjes wil gaan proberen, maar zo ziet het er alvast erg mooi uit. Mocht het met deurtjes tegenvallen is dit resultaat toch gewoon absoluut het tonen waard ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

frankp


HTip

#581
In één woord... PRACHTIG!! :worship: O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

addy

Waar heb je dat mooie halfronde barretje vandaan ?

cinebasement

Quote from: addy on November  9, 2010, 21:49:45
Waar heb je dat mooie halfronde barretje vandaan ?

Bedankt voor alle reacties!  :bigsmile:

En om dubbele antwoorden te voorkomen  ;) : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43046.msg1749726#msg1749726

cinebasement

Er moeten misschien nog wat kleine puntjes op de "i" worden geplaatst (randjes van schappen verven, schuifdeurtjes misschien...) , maar toch hebben we de bar vanavond 'officieel' geopend! Het is altijd de vraag of zo'n ruimte ook 'werkt', en dat doettie volledig!! Het is gezellig, de muziek doet het uitstekend en de verwarming ook... Helemaal top!  :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:


Janbo

Haha, geweldig die maffia bende  ;D

Prachtige ruimte om te genieten zeg, maar helaas hebben ze het hier thuis ook gezien en moet ik ook zo'n bar gaan bouwen  :laugh: Zonder gekheid, je hebt er echt je eigen signatuur aan gegeven met een unieke ruimte. Geniet ervan!

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Fantastische opening :clapping:

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Hehe ook daadwerkelijk pokeren met een zonnebril op.. :P :D

Veel plezier, oogt als een leuke opening!! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

Oeeehhhh, gangsterhol! ;D (letterlijk de onderwereld! :D)

Mooi hoor! :headbanging:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

cinebasement

Hmm... Weet iemand waar de foto's gebleven zijn? Komen die nog terug? Of is het een gevalletje 'jammer maar helaas'?

Madhouse

Quote from: cinebasement on December  7, 2010, 19:54:21
Hmm... Weet iemand waar de foto's gebleven zijn? Komen die nog terug? Of is het een gevalletje 'jammer maar helaas'?

Gaat als het goed is nog opgelost worden. Is een gevolgd van de server problemen de afgelopen week.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

cinebasement

Quote from: Madhouse on December  7, 2010, 21:24:14
Gaat als het goed is nog opgelost worden. Is een gevolgd van de server problemen de afgelopen week.

Woohoo! Ze zijn er weer!   :pompom:

Thanks!!

cinebasement

Zo zeg, das lang geleden! We zijn ondertussen veeeele films verder in de kelder, en ik begon me een tijd geleden al af te vragen: "Wordt het niet eens tijd voor Dolby Atmos?"

Maar de volgende vraag die de kop opstak was iedere keer: "Maar hoe dan? Ik heb namelijk maar 5cm tussen het oppervlak van de gipsplaten en het betonnen dek." De meeste serieuze speakers zijn een veelvoud van dat... (En ik wil liever geen speakers die het geluid via het plafond dienen te reflecteren)

Nu weet ik dat er speakers zijn zoals de KEF Ci160tr en de Klipsch SLM5400c die daar misschien wel in zouden passen, maar komt daar dan ook wel kwalitatief goed geluid uit? Of is dat misschien al sneller acceptabel omdat het height speakers zijn?

Zijn er hier misschien mensen die daar ervaring mee hebben?

Thanks!

Sjaak_Banaan

Ik zit hier met hetzelfde probleem en heb besloten niet voor Atmos te gaan omdat mijn plafond zo laag is.
Vraag mij af of er dan wel genoeg afstand tussen de grondlaag en toplaag is, want jouw kelder is met 2,10 m ook niet zo diep.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

scoc

Ik gebruik zelf 4 van deze: https://www.monitoraudio.com/en/product-ranges/super-slim/css230/

Ook in een verlaagd platfond van slechts 5 cm. Werkt gewoon zeer goed voor Atmos.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

RalphH

Ik zou, zeker in jouw geval, zorgen dat de speaker/tweater te richten is naar de luisterplek anders gaat hele effect zeker verloren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

Ik zou zelf nooit gaan voor inbouw maar altijd hangende speakers, dit geeft veel beter geluid en veel makkelijker te richten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

xynyx

#599
Had precies hetzelfde probleem als jij.
Uiteindelijk opgelost door 4 van deze
https://www.klipsch.com/products/rp-240d-on-wall-speaker

Via Amazon.de uit Oostenrijk (groot prijsverschil met NL)