CineBasement kelder HT, eindelijk 4K!

Started by cinebasement, April 6, 2006, 21:31:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

cinebasement

Hmm, net nog gekeken en ik zie nog steeds alle foto's... Hebben meer mensen hier misschien last van?

Verder nog ff een update:

Donderdag komt er iemand kijken van "Brabant Vochtwering"... Dus ik ben benieuwd wat de diagnose is...

mzl!

reza

 ;D ;D

Ik bedoelde dat ik geen nieuwe foto,s zie ;) En dat eigenlijk wel wil zien ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

cinebasement

Nou, dat komt omdat er niet zoveel meer te zien is dan op de laatste foto's...  ;)
Als het vochtprobleem is opgelost hopen we met de bouw te kunnen beginnen...


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

cinebasement

Zo, we hebben Brabant Vochtwering op bezoek gehad, met de meetapparatuur... Kundige mensen leek me zo!

Het vocht komt dus inderdaad TOCH door de muren, alleen (in de bios-ruimte) lager dan waar ik het met de alu-folie geprobeerd had  ::)  En de hoeveelheid viel in deze ruimte gelukkig wel mee... (Mijn hygro metertje zat er trouwens ook wel behoorlijk naast... te hoog dus...  :D )

In een andere ruimte kwam het juist van een hogere plek, met als oorzaak de spons-buitenmuur die boven de grond zit... jaja...

Het laatste probleem kan worden opgelost met een soort coating, het andere probleem met injecteren...

Het wachten is nu op de offerte....  8)


cinebasement

Nou, we hebben er een tijdje over nagedacht, het zijn tenslotte wel een paar centen... Maar we moeten hoe dan ook van het vocht af voordat we met de bouw kunnen beginnen...

Maar komende maandag is het dan eindelijk zover!  :D Dan wordt er dus geinjecteerd en gecoat... En daarna kunnen we dan eindelijk beginnen...!

Weet er trouwens iemand hoe ik de topic-naam aan kan passen?

mzl!

spotmatic

Quote from: cinebasement on November  7, 2006, 15:00:07
Weet er trouwens iemand hoe ik de topic-naam aan kan passen?

Dat kun je doen door jouw eerste bericht in dit topic aan te passen...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Durk

Quote from: cinebasement on November  7, 2006, 15:00:07
Nou, we hebben er een tijdje over nagedacht, het zijn tenslotte wel een paar centen... Maar we moeten hoe dan ook van het vocht af voordat we met de bouw kunnen beginnen...

Maar komende maandag is het dan eindelijk zover!  :D Dan wordt er dus geinjecteerd en gecoat... En daarna kunnen we dan eindelijk beginnen...!

Weet er trouwens iemand hoe ik de topic-naam aan kan passen?

mzl!

wat waren de kosten voor coating uiteindelijk per M2 muur? Ben ik wel benieuwd naar.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

cinebasement

Als ik me niet vergis was dat 12 Euro per m2...
Maar ik kan er langs zitten... het staat niet los op de offerte...

Stress!!!!!

Nou, dan kan je eindelijk echt gaan beginnen!
Krijg je net zoals ik hoofdpijn van alle pijpjes, draadjes, kabeltjes, beugeltjes, maatvoeringen, enz...  ;D ;D

Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

cinebasement

Zo, we kunnen eindelijk weer eens enkele foto's plaatsen!  ;D
Momenteel is 'Brabant Vochtweringstechniek' hier en wordt door hun de zij-gevel gecoat (foto 1) en de kelder geinjecteerd (foto 2 en 3) zodat we zeer binnenkort dus met de echte bouw kunnen kaan beginnen...!

Binnenkort zullen er dus nog wel meer foto's gaan volgen  ;)




cinebasement

Daar zijn we weer!
De latten voor het regelwerk voor de gipswand en de koof zijn besteld, dus het duurt niet lang meer voor we kunnen beginnen!  :D

Even nog een andere vraag:

Weet iemand OF/WAAR die verlichte strippen verkrijgbaar zijn die je in de meeste bioscopen op de trappen ziet zitten? Sorry voor de crappy foto, maar ik had even niets anders bij me  ;)

roos

bij ikea hebben ze led strips in diverse kleuren...
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000


dirkden2e

ziet er cool uit ben benieuwd hoe het er uit ziet als het klaar is. ga het in ieder geval volgen!

cinebasement

#66
Zo, de eerste stapjes zijn gezet!
Na ons eerst even uitgeleefd te hebben op de bouw van een kleine fitness ruimte in de kelder is het nu dan toch echt tijd voor de bios!  :D

De eerste buizen zitten tegen de muur... het is nog een hele puzzel, maar daar komen we ook wel uit... zoveel lampjes, spotjes, leidingen enz. enz.  :P Het hout voor het regelwerk voor de gipswanden ligt ook al te wachten!

Ik zit echter nog met een klein dilemma: Surround-speakers achter of opzij?
Gezien de plaats van de stoelen (met name de eerste rij, zie tekening op eerste pagina) lijkt het me het beste op de speakers aan de zij-muren te hangen...
Of heeft hier iemand andere ideeen over?

knillis

Dit ga ik dus volgen, een beetje vergelijkbaar met mijn eigen project, succes met de bouw en denk eerst lang na (ik heb dit weekend meer afgebroken dan opgebouwd door een vergeten leiding...javascript:void(0);
Sad)
Yamaha + Wharfedale + Denon + Optoma + Van den Hul = Puur plezier!

Stress!!!!!

Vergeet niet een aantal leidingen naar onder je eventuele podium! Om bass-shakers te voeden of bijv. voor verlichting in je podium...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

cinebasement

#69
Het vorige dilemma (Surround speakers opzij of achter) is waarschijnlijk ook opgelost: Gewoon allebei!!  ;D Er komt toch een nieuwe receiver, en de gekozen surround speakers zijn toch niet zo prijzig... dus waarom dan niet meteen ook maar 6.1 / 7.1?  ;)

Verder zijn we nu dus eindelijk begonnen met het buizen- en leidingen-werk... Daar zal dus nog wat tijd in gaan zitten, maar daarna kunnen we direct verder met de gipswand: Het hout voor het regelwerk ligt al te wachten! (zie foto)

Op de foto waar de buizen nog omhoog steken zie je de hoek waar de apparatuur geplaatst zal worden... Waarschijnlijk komen hier ook 2 X10 dimmer modules voor de verlichting in de koof en op de pilaren( desnoods met afscherming om storing tegen te gaan, of zal dit niet nodig zijn? )... Het plan is overigens om de audio/video apparatuur op een aparte groep te zetten...

Tot zover de vorderingen...  :D


cinebasement

#70
Het leidingenwerk is nu bijna klaar, en de gipsplaten zijn besteld...
Op de foto zie je hoe het een en ander gebouwd zal gaan worden... De leidingen verdwijnen dus achter de gipdwand, de pilaren zullen worden voorzien van verlichting (dimmer 1), de koof zal worden voorzien van halogeenspots (dimmer 2), de pop-pictures komen tussen de pilaren en de surround speakers komen opzij en achter...

Er begint beweging in het project te komen!  :D

(edit: hmm... Im zie net dan op de foto de linker pilaar nog een stukje naar rechts had gemoeten...  ;))
(edit2: typfoutje in de foto  :o ... poppicure moet natuurlijk poppicture zijn...)

mexmen2

leuk om weer iets van je te horen en zien ;D
ps3 40gb / 16 bluray films

cinebasement

Zo, weer wat in bestelling  :D

Deze keer de X10 spullen (bij GTdesign...)

3x Marmitek LD11 Dimmer

Voor de spots in de koof, de lampen op de pilaren en de spots in het podium bij het scherm.

1x Marmitek AD11 Schakelaar

Voor de trapverlichting bij het podium waar de stoelen op bevestigd worden

1x Marmitek IRRF7243

Transceiver en bediening.

1x Marmitek Easytouch35

Tja, wat doe je zoal met een afstandsbediening   ;)

Kan bijna niet wachten om weer aan de slag te gaan  ;D

mzl!

cinebasement

Gisteren de X10 spullen opgehaald, en meteen maar even een test-opstelling gemaakt...
Resultaat: X10 = leuk spul  :D


Gijs82

Quote from: cinebasement on March 18, 2007, 13:53:48
Gisteren de X10 spullen opgehaald, en meteen maar even een test-opstelling gemaakt...
Resultaat: X10 = leuk spul  :D



idd erg leuk spul. Als ik de mogelijkheid krijg voor een ht kamer komt zo'n x10 systeem er zeker in  ;D
Schiet al mooi op zo!
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema