CineBasement kelder HT, eindelijk 4K!

Started by cinebasement, April 6, 2006, 21:31:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheSpeedSkater

Quote from: cinebasement on July 10, 2006, 08:35:59
Rond de 1500 Euri...
Voor front, center, rears en sub? Ga je voor 5.1 of 7.1?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog


Starred

Kan je beter voor de iQ serie van Kef gaan  ;)

TheSpeedSkater

Wat voor versterker & dvd speler ben je van plan te gaan kopen? Of heb je die al?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

cinebasement

#29
De receiver is nog een beetje een dilemma... Ik heb nu een Sony STR DB940 staan en die bevalt me prima... Maar ik weet nog niet of ik die in de kelder ga zetten en een nieuwe koop voor in de huiskamer, OF dat die in de huiskamer blijft staan en dat er in de kelder een nieuwe komt... Ik vind hem voor in de huismaker eigenlijk een beetje te zwaar...

Dvd speler wordt voorlopig de Sony die nu in de huiskamer staat... weet het typenummer zo even niet uit mijn hoofd maar het is er een met progressive scan...

TheSpeedSkater

Het is wel belangrijk als je een nieuwe versterker gaat kopen deze wel goed past bij je aankomende speakers. Het beste is eigenlijk om verschillende setten binnen je budget te gaan testen en kijken wat er in jouw ogen (oren ;)) het beste klinkt.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Nelisje

Gewoon bij de winkel aangeven wat jouw budget is en dan gaan luisteren er is zat keuze voor 1500euro, vooral als je voor bookshelves gaat. In dit budget zou ik kiezen voor een goede subwoofer en wat goedkopere speakers, ik heb zelf Phonar Critica's bij Stassen gehaald voor 225euro per paar. Dat zijn gewoon goede speakers met een minder laag maar dat kun je opvangen met een subwoofer. In mijn geval was het 225+225 (4 identieke speakers is een pré) +ca.400 (center: Phonar Camparo 4P) en in jouw geval kun je dan voor ca. 500euro er een goede subwoofer bij plaatsen, houdt je wat geld over en dan kun je er nog wat pootjes onder zetten (of muurbeugels)

Natuurlijk zijn speakers heel persoonlijk en ik adviseer je ook om er gewoon naar te luisteren maar de bovenstaande speakers zijn m.i. een echte aanrader voor je budget.

Wimpie007

Ik bezit zelf ook wharfedale diamond 9.1's rondom in m'n HT.
Mijns inziens is het prijs/kwaliteit zeker geen slechte keuze voor een beginnende HT... :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

mexmen2

zo je hebt een beste ruimte om een ht in te beginnen
ps3 40gb / 16 bluray films

cinebasement

#34
Trouwens, wie heeft er hier ervaring met gipswanden?
De bedoeling is om tegen de bestaande stenen muur een gipswand te zetten zodat deze mooi vlak is misschien iets audio-vriendelijker...
Het regelwerk stap ik allemaal wel, maar ik vraag me af hoe het met de afwerking zit...

Zoals wij het bedacht hadden:
1. regelwerk plaatsen
2. platen tegen het regelwerk
3. ruimte (milimeter tussen de platen vrij laten???) tussen de platen afwerken met speciaal spul voor gipsplaten (?)
4. overgangen schuren
5. voorbehandelen met spul (?)
6. muur texen...

Punt 3 is me dus niet helemaal duidelijk. Moet er wel of geen ruimte tussen de platen? Met welk spul werk je de overgangen van de platen af? (speciaal spul, of acrilaat-kit (maar met acrilaat zie je weer kleurverschil als je gaat texen...))

En van punt 4 vraag ik me af of je, als de muren geverfd zijn, niet toch nog ziet dat daar de overgangen tussen de platen zitten, OF de overgangen van de platen met het "afwerkspul"?
We wilden niet, als het ff niet hoeft, de hele gipswand gaan stuccen...

Tips, suggesties... laat maar komen...  :D

mzl!

Steven Coymans

Leuk project.

Ben zelf mijn kelder aan het vrijmaken voor een HT.
Afmetingen 8 x 5 m x 2.20. en zit een beetje met dezelfde bedenkingen als jij.
Ook qua afwerking enzo. Ga dit topic dus van kortbij volgen, doe ik zeker nog goede ideeën van op.

Succes!

Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

cinebasement

In de ruimte naast de bios willen we een bar maken... misschien dat ik daar eens een gipswand testje zou moeten doen...
Maar er zijn hier vast wel mensen die dit traject al eens hebben doorlopen....

Toch?  ;)

cinebasement

Jaa daar ben ik weer eens...
We zijn qua bouw nog niet echt veel verder... maar ik zit met een probleempje...
Ik heb nog geen hygrometer in de kelder gezet maar ik krijg toch sterk het vermoeden dat het beneden in de kelder toch vaak best vochtig is (vooral als het geregent heeft)... De vloer is echter droog, dus ik vermoed dat het de lucht van buiten is... (Het kelder-raampje staat altijd een stukje open...) Ik heb het ook eens getest met een bakje zout en dat was dus inderdaad ook vochtig  :(, na een tijdje is het weer droog  :), en dan weer eens vochtig  :( enz. enz.

Weet iemand of zoiets is op te lossen met een lucht-ontvochtiger? (andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom...!!)

Ik ga vandaag eens op zoek naar een hygrometer... het zou natuurlijk jammer zijn als de apparatuur hier van te lijden heeft... of onze mooie stoelen...

Thanx!

Durk

een ontvochtiger helpt idd zeer goed. Ik heb ook veel vocht in de kelder en een gedeelte kan ik behoorlijk vochtvrij krijgen met de ontvochtiger. probleem: A. verbruik van die apparaten B. waterafvoer. Ik moet in mijn situatie iedere 10 uur legen, of ik moet een afvoer aanleggen en dat is niet handig want ik heb geen afvoer in de kelder.. C. je moet voldoende capaciteit hebben. Ik heb een kelder van 350 M3 dus daar heb ik een flinke machine voor nodig.

ik heb goede ervaringen met deze machine:
http://www.sentjens.nl/airconditioning/DeLonghi/DE220ECO.htm
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

overigns zou ik eerst beginnen met de oorzaken ipv de gevolgen. Zijn de muren droog?

Als tip heb ik meegekregen: maak met een verfdroger een stuk muur helemaal droog. Vervolgens een stuk alufolie op de muur plakken met dubbelzijdig tape. Na een tijdje het alufolie checken. Is het folie aan de achterkant vochtig, dan komt er vocht door de muur, is het folie aan de voorzijde vochtig, dan heb je een ventilatie probleem. Vocht door de muur kun je oplossen door de muur te behandelen en vocht aan de voorzijde kun je oplossen door meer te ventileren, stoken of machinaal ontvochtigen.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

3. ruimte (milimeter tussen de platen vrij laten???) tussen de platen afwerken met speciaal spul voor gipsplaten (?)

ik heb de gipsplaten tegen elkaar gedaan. volgens mij werkt gips nl niet. Naden afgewerkt met tape en gips.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Stadium III

gipsplaten is verwerking van een plafond weet ik wel dat je er een gips schroef tussenruimte moet laten
Dat is om je hechting van je stucwerk beter te krijgen op je plafond

Ik neem zelf aan dat als je je wanden koud tegen elkaar aanzet je het gewoon met gips of een ander vul middel kunt dichten
Daarna alles vlak schuren en dan schilderen
Je kunt het altijd in een witte voorlijm zetten maar dat licht er ook aan als je ondergrond hard zuigt.

Wat je eventueel wel kunt doen als je er niet zeker van bent dat het 100% vlak is is kwarts verf op je muren smeren daar zit wat stuctuur in
Ik heb dat zelf ook in de huiskamer en heel veel oneffenheden vallen dan weg

suc 6

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Durk

wanden zou ik afwerken met een glasvezel laagje. Schildert daarna ook wat makkelijker.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

cinebasement

Bedankt voor alle antwoorden!!
Ik ga dat met dat alu-folie in ieder geval eens proberen... maar -volgens mij- zijn de muren wel droog. Die zijn door de voor-laatste bewoner geverfd (is zelf schilder...), en dat is zo'n 6 jaar geleden... De verf zit er overal nog prima op... dan zou ik toch aannemen dat ze droog zijn, toch??

En wat bedoel je met dat glasvezel laagje? is dat iets wat je erop smeert of bedoel je dat glasvezel-behang-spul?

Thanx!

Durk

behangspul..als hij schildert zal hij wel een goede dampdoorlatende verf gebruikt hebben. bij ons heeft de vorige bewoner de wanden beschilderd met latex; hetgeen volgens info niet dampdoorlatend is. De verf zit nu dus op veel plekken los.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

cinebasement

Even een updatetje:

Ik heb op enkele plekken met dubbelzijdige tape aluminiumfolie tegen de muren geplakt volgens de tip van Durk... Het heeft er enkele dagen tegenaan gezeten, toen gecheckt..... Droog...  :)
Dus lijkt het er toch op dat het door de buitenlucht komt...

Ik ga eens proberen wat er gebeurt als ik de ruimte een beetje opwarm met een elektrische radiator...

Wel best jammer allemaal, ik had al lang met de bouw bezig willen zijn... maarja... tis niet anders...  :-\

mzl!

henkt1

Ik ken de ellende.

Het is een heel gedoe om je kelder goed droog te krijgen.
Ik zit nu nog met 2 koude bruggetjes maar dat is met ventilatie wel op te lossen.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

cinebasement

Weet er iemand misschien of er in de omgeving van Venlo bedrijven zijn die oplossingen hebben voor vochtige lucht in kelders?
Ik heb er zelf gewoon te weinig verstand van om nu te kunnen bepalen wat voor onze situatie de beste oplossing is zonder er meteen bakken met geld tegenaan te gooien...  :'(

[off topic mode: ON]

Is het trouwens mogelijk om de naam van mijn topic aan te passen?

[off topic mode: OFF]

GTDesign