eindversterker aansluiten op een reciever

Started by twente, April 5, 2006, 21:33:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twente

Ik ben in het bezit van een harman/kardon AVR 8500 (5x 110watt uitgestuurd in 8 ohm) front  elac  FS 209.2 speakers ( 4 ohm advies vermogen 30-400watt 70 liter, 30 kg, 2 bas 18 cm 1 mid, 1 tweeter, 28-50.000 hz), center speaker elac 200.2  subwoofer velodye SPL 12" als achter speakers kef eitjes

Nu de vraag als ik een eindversterker op de hk wil aansluiten, geeft dit een verbetering, ik heb het idee dat de elac's veel  meer aankunnen, (geluids druk) nu gaat de subwoofer veel harder dan de voor speakers, als ik of stereo draai met cd,s   wie heeft hier ervaringen mee, hoor veel goede berichten over nuforce reference versterkers, en pass, bv de X3., maximaal 2000 euro

Gr Robert

Deleted member

#1
Toevallig verkoop ik mij HK eindversterkers. Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=42865.0

Uiteraard kan ik geen antwoord geven op je vraag aangezien dat niet zuiver ontpartijdig is/als zodaing wordt gezien!  :) Maar toevallig las ik vandaag een soortgelijke vraag hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36721.0

Oh, edit: die laatste gaat meer over verbetering van het stereogeluid.

Marcel_T.

Quote from: twente on April  5, 2006, 21:33:33
Nu de vraag als ik een eindversterker op de hk wil aansluiten, geeft dit een verbetering, ik heb het idee dat de elac's veel  meer aankunnen, (geluids druk) nu gaat de subwoofer veel harder dan de voor speakers, als ik of stereo draai met cd,s  

Staat je sub dan niet gewoon te hard? Of bedoel je het maximaal haalbare nivo?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

twente

het maximaal haalbare nivo, wleke versterker zal hier bij passen.

Robert

Marcel_T.

Ik kan me er nog steeds weinig bij voorstellen. Bedoel je dat je dus de volumeknop op maximaal hebt staan en dat je dan nog steeds te weinig geluidsdruk ondervind? Heb je de speakers ingesteld op Large of op Small?

De versterkers in de 8500 zijn niet de minste. Dus je zult met een behoorlijk stevig alternatief moeten komen om dat te verbeteren.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650