Yamaha YST-SW320

Started by AleSyS, May 19, 2002, 00:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

Ik was vandaag ff bij Swaak in Leiden en daar zag toevallig een subwoofer van Yamaha staan, nameleijk de Yamaha YST-SW320. Ik wilde eigenlijk weten wat mensen hun ervaring is met deze subwoofer. Zowel met muziek als met home theater.
Mijn eerste inrduk was wel goed. Heb alleen de subwoofer met muziek geluister.  Je moet de subwoofer voor muziek wel precies afstellen heb ik gemerkt anders krijg je zo een earth quake dreun geluid.

J.A.F._Doorhof

#1
Persoonlijk ben ik niet zo een Yamaha fan als het om subwoofers gaat, maar je moet zelf luisteren hoe het intergreert in jouw systeem en of JIJ het gevraagde bedrag ervoor over hebt.

MvrGr,
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

#2
Je hebt tegenwpprdig zoveel merken subwoofers met weer zoveel verschillende technieken (downfire / gesloten kast). Ik heb voorheen een wharfedale SW-10 gehad...maar die vond ik te groot en met muziek hoorde je subwoofer haast niet alleen met DVD films was deze perfect. Wat zijn een beetje mooie subwoofers (liefts wat kleinere kast) voor in de prijsklasse tussen de 400 en 500 euro.

J.A.F._Doorhof

#3
Rel is redelijk poplulair of B&W.

Persoonlijk geloof ik wat meer in de wat duurdere subs, maar als het budget het toelaat dan kun je altijd voor Rel gaan kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

#4
QuoteRel is redelijk poplulair of B&W.

Persoonlijk geloof ik wat meer in de wat duurdere subs, maar als het budget het toelaat dan kun je altijd voor Rel gaan kijken.

MvrGr.
Frank

In welke prijsklasse zit REL dan?
Is die downfire een beteren techniek om je subwoofer te kunnen plaatsen. Dit aangezien ik front haast geen ruimte meer heb om er eentje te kunnen plaatsen.

J.A.F._Doorhof

#5
Qua ruimte maakt het weinig uit.
Een downfiring sub heeft zijn woofer aan de onderkant zitten, en een front firing sub aan de voorkant (achterkant).

Ik ben geen Rel dealer, dus prijzen weet ik zo niet. Maar een redelijk goede sub begint bij ongeveer € 600,00 - € 700,00. Goede subs zijn een heel stuk duurder. Denk dan bv aan Bagend of onze nieuwe subwoofer deze liggen beide om en nabij de € 2000,00.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

#6
Is downfire beter of maakt dat niet veel uit???

J.A.F._Doorhof

#7
Bij Downfire kun je wat meer power verwachten, omdat de sub de vloer gebruikts als dichtbijzijnde bariere.

Als je dit soort subs ook nog in een hoek plaatst dan krijg je dus helemaal een flinke boost.

Of dit beter of slecht is ?
Ligt helemaal aan je setup.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

Ik heb het volgende als home cinema:
Yamaha RX-V620 Dolby Digital / DTS receiver
Denon DCD-655 CD-speler (optisch aangesloten)
Philips 711 DVD-speler (optisch aangesloten)
Tannoy Revolution R3 front speakers (BI-wired aangesloten)
Tannoy Revolution R2 rear speakers
Tannoy Revolution RC center speaker
Philips 72cm / 100hz TV (geen breedbeeld)

Welke subwoofer zou het beste binnen deze home cinema passen?

garmtz

#9
Even een concrete aanbeveling: koop een REL Q100E. Fantastische sub voor de prijs. Is alleen wel uit productie, maar is 2e hands nog wel te krijgen denk ik. Bedenk je wel dat een goede sub niet klein KAN zijn.

Er is ook een nieuw merk met zeer kleine subs, die toch behoorlijk veel power hebben: MJ Acoustics. Hier de URL: http://www.mjacoustics.com/

De subs worden o.a. verkocht bij Multifoon en zijn door mij persoonlijk goedgekeurd... ;) Gaan zeer hard en klinken zeer clean, maar missen door hun formaat iets aan ultieme diepte. Maarja, liever een mooie bas dan een blubberige diepere bas...

AleSyS

#10
Wat zijn de mensen hun ervaring met Magnat subwoofers.

magnat omega 300
http://www.magnat.nl/magnat/magnat-home/omega.htm

magnat needle Sub25a
http://www.magnat.nl/magnat/magnat-home/needle.htm

garmtz

#11
Ook erg goed. Magnat heeft veel ervaring uit de auto-branche en hun subs klinken zeker niet slecht voor de prijs vind ik.

AleSyS

#12
Ik twijfel alleen tussen een front woofer of een downfire woofer...

HJ

#13
zoek eens op de duitse sites,dit zal je veel geld schelen met yamaha en magnat.dus je zal dan een beter type kunnen aanschaffen voor hetzelfde geld.
ik heb zelf een rel quake gehad(frontfire),en die beviel redelijk maar nu heb ik een rel storm(downfire) en die is echt een paar klasses beter maar ook dubbel zo duur en het feit dat de storm beter is komt denk ik ook niet omdat hij downfire is maar gewoon omdat hij van betere kwaliteit is en een groter kast heeft ed.
heb je geen interesse in 2e hands?dat zal je een aardige duit schelen.