Eindelijk ben ik in bezit van mn Projectortje ...en aanhang :) paar vraagjes

Started by krafty-x, April 2, 2006, 13:44:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

krafty-x

***feest modus***  Jawel daar staat ie dan mijn mooie Panasonic PT-AE900 samen met zijn maatje de xbox 360 en Oppo DV971H :D:D 
"...Its u'r birthday.."</me hoort 50cent op de achtergrond ..nee ben geen fan
Congratulate me  :)

Heb het spulletje nu een weekje in huis ,ik heb alleen nog geen scherm en hoop dat er hier wat mensen zijn die mij een beetje op weg willen helpen.

Ik heb een erg leuk en ruim apartement met een woonkamer van zo'n 7 bij 7m die dus vrij ideal te noemen is. Minder ideal is natuurlijk het feit dat mijn muren wit zijn! Wat kan ik nu het beste doen een wit scherm nemen of een grijs scherm nemen en wat zijn de voor en nadelen daarvan waar ik e.v.t rekening mee zal moeten houden?

Panasonic PT-AE900 , Oppo DV-971H , Xbox 360.

krafty-x

Nou nou gezellig hier.

100 views en niemand die mij hier met een beetje advies kan en wil  helpen ?
Panasonic PT-AE900 , Oppo DV-971H , Xbox 360.

wh-vanderpost

Digitale projector (DLP/LCD) dus een grijs scherm is dan wel 't beste...
Wil je een vast scherm, wil je een rolscherm ? Dat zijn nog wel even belangrijke zaken.

Als je een vast scherm wil (meestal het goedkoopste) kan je zelf aan het klooien gaan met het bouwen van een DIY scherm, maar echt succesverzekerd is dat helaas niet. Neem een doek wat te spannen is en span het op een stevig frame, neem geen plaat of wat dan ook (praat uit ervaring ;D).

De muren.. tsja, het beste resultaat behaal je natuurlijk met een donkere muur .. in ieder geval de muur waar je heen projecteert. Maar kan me best voorstellen dat je in een apartement niet zo zit te wachten op zo'n kleur. Wellicht een grijstint, helpt al een stuk. Mijn achtergrond muur is nog steeds wit en op zich vind ik het ook prima werken zo.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

dvd-fan

Ik zou gewoon voor een matwit scherm gaan met een flinke zwarte rand erom.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

jantje112


krafty-x

wh-vanderpost dankje voor je reactie

Eigenlijk wil ik een gemotoriseerd scherm nemen. Mischien niet het goedkoopste maar ik kwam al eerder dat scherm van Camco tegen :) Hiervoor was ik van plan om ( met de tijd ) een Beamax scherm te nemen .

Er waren/zijn alleen 2 dingen die me tot nog toe hebben tegen gehouden met bestellen van dit camcoscherm.

1. Te goed om waar te zijn voor zo'n prijs ?
-  Wat ik tot nu toe hier op het forum ben tegen gekomen is het helemaal niet zo'n slechte deal

2. Kan ik niet beter zowiezo voor een grijs scherm kiezen?   
-  Ben ik dus nog niet uit maar dat is duidelijk :D

Ik ga dus net als jouw zeker mijn muren niet grijs maken of iets dergelijks, Het moet wel leuk blijven :P.


Maarre .. je hebt wel een hele definitieve mening dat een grijs scherm beter is in dit geval , Kan je dat een beetje toelichten  , wat zijn de grote voor en nadelen b.v ?

Edit:

Robin: Hetzelfde eigenlijk als mijn laaste vraag. In jouw geval dus een wit scherm maar wat ik dus wil weten waarom je een wit scherm genomen hebt en waarom je denkt dat dat beste keus is (voor jouw en voor mij) ?

Panasonic PT-AE900 , Oppo DV-971H , Xbox 360.

wh-vanderpost

Grijs scherm: omdat de digitale projectoren al zo'n moeite hebben met 'echt' zwart. Zo'n scherm krikt dat nog een beetje wat op.
Ik weet niet of de generatie die jij hebt (AE900/TW600 enz) ook nog wat moeite hebben met zwart... die hebben ook een iris aan boord geloof ik toch? Anyway, je kan ook eens wat teststukjes opvragen bij Frank (J.A.F. Doorhof) of Gé (GTDesign) en met eigen ogen het verschil zien in de doeken.

Goedkope rolschermen... tsja, heb eigenlijk nog weinig goeds gelezen hier op het forum over die dingen. De tensioned schermen zijn nog steeds dé rolschermen die zich wél goed houden, maar daar zit natuurlijk een prijs aan vast :-\
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

krafty-x

Samples opvragen bij doorhof !? ik wist niet dat dit mogelijk was lijkt mij een goed plan.

maar tot die tijd Ik vraag dit namelijk omdat ik over grijze schermen ook dingen heb gehoord zoals incorrecte kleur weergaven en dergelijke.

mischien dat j.a.f mij hierover ook een beetje kan informeren, als ie deze thread niet ziet stuur ik hem wel een pm.
Panasonic PT-AE900 , Oppo DV-971H , Xbox 360.

Hollo

Beamax mat-wit gaat prima met de PT-AE900. De kleuren spetteren er vanaf. Mijn muren zijn geel (je moet het zien) en mijn zelfbouw hifi meubel onder het scherm is ook wit. Tuurlijk is pikzwart beter, maar het moet idd leuk blijven.
Panasonic PT-AE900, Pioneer VSX-1015s, Pioneer DV585, Wharfedale 9.5, 9.1, 9CS, SW150, Beamax-A 230x130

krafty-x

QuoteDe kleuren spetteren er vanaf

Maar hoe is het met het contrast gesteld ?

Idd je hebt gelijk ik moet het eigenlijk met eigen ogen zien. Snel maar even contact opnemen met j.a.f voor die samples. Zijn daar hoge kosten aan verbonden?
Panasonic PT-AE900 , Oppo DV-971H , Xbox 360.

Hollo

Contrast is goed. Tuurlijk, de laatste generatie DLP beamers geven beter zwart (sorry - is eigenlijk donker grijs) weer. En ja, soms zul je wat details kwijt raken in zeer donkere scenes (in sommige Star Wars scenes wil het nog wel eens dichtlopen), maar als je je kamer goed verduistert (dikke gordijnen - niet zwarte muren!) dan is het echt top home entertainment. De auto-iris doet zijn werk zonder dat je er last van hebt, en zo kun je ook films als Sin City perfect afspelen.
Panasonic PT-AE900, Pioneer VSX-1015s, Pioneer DV585, Wharfedale 9.5, 9.1, 9CS, SW150, Beamax-A 230x130

wh-vanderpost

Quote from: krafty-x on April  4, 2006, 22:08:28
Maar hoe is het met het contrast gesteld ?

Idd je hebt gelijk ik moet het eigenlijk met eigen ogen zien. Snel maar even contact opnemen met j.a.f voor die samples. Zijn daar hoge kosten aan verbonden?
Ik heb geen idee of er kosten aan verbonden zijn, daar zal je hem even voor moeten mailen... of een PM sturen natuurlijk :)
Dit is zijn profiel hier.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest