Welke DVD Speler naast Denon 3802

Started by dENDen, November 14, 2002, 19:41:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dENDen

Wie kan mij adviseren?

Al een tijdje in het bezit van de 3802. Daarnaast wil ik nu er aan gaan werken voor de aanschaf van een DVD speler !! (eveneens van Denon)
Maar welke kan ik nu het beste nemen, 2800 MKII, 3800, 1600, 1500, enz.

Niet dat ik nu meteen de DVD A1 geld heb liggen dus dacht ik meer in de prijsklasse rond de 1300 euro. (voor deze prijs kan ik nl. de 3800 krijgen)

MAAR, is dit eventueel een goede keuze.
Graag wil ik het bij een Denon houden, voor het totaal plaatje als set.
Daarnaast wil ik graag alle regio's kunnen afspelen met deze DVD speler.

Een aantal technische gegevens van de 3800:

New PureProgressive Circuit(NTSC only).
12-bit, 108-MHz Video D/A Converter
Noise Shaped Video (NSV).
Super Alias Filter.
24-bit, 192-kHz Audio D/A Converter.
PAL/NTSC Conversion Output. betekent dit dat regio 4 b.v. ook mogelijk is???

Ik hoop dat ik na alle goede informatie van jullie, snel een beslissing kan nemen en kan gaan bestellen!!

Alvast bedankt, Dennis.

Volledige gegevens 3800
Volledige gegevens 2800MKII

Henk

Ik denk dat we eerst wat meer moeten weten over je eisen.Wat is voor jouw belangrijk?

Bijvoorbeeld:

  • Goede beeldkwaliteit op een normale TV?
  • Goede beeldkwaliteit op een projector (of TV) die progressive scan aan kan?
  • Goede geluidskwaliteit met Audio-CD's
  • HDCD?
  • DVD-Audio?

Grindtegel

Ik las net een recensie van de nieuwe Pioneer 757a op www.dvdarea.de

Krijgt een akelig goede recensie, misschien is die wel wat.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

niet over nadenken, gewoon de dvd3800 kopen. Ik heb zelf ook de dvd3800 ism de 3802, in een woord, geweldig! Het smoelt, en belangrijker, klinkt erg goed, erg scherp beeld, etc. Maar ach, zelf kijken en luisteren. Ik denk dat er weinig mensen hun eigen speler afkraken.

In de testen overigens, wordt de 3800 telkens als erg goed getest, en ook met cd stereo kan hij zich meten met cd spelers tussen de 800 en 1200 euro, en das voor een dvd speler niet slecht.

Als laatste, de looks, wat ik ook belangrijk vindt. De meeste mensen, zowel voor als tegenstanders, zijn het over een ding wel eens, een Denon smoelt erg goed. En naar mijn smaak zeker de 3800.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

dENDen

Beste blue-eyes,

Leuk om te zien wat de combinatie is van jou surroundset, ikzelf heb nl. ook JBL speakers en vind het erg goed klinken met de 3802.
Graag zoek ik gewoon, EN! een goede DVD speler, EN! het  liefst die zoals jij zegt ook 'smoelt'.
P.S. blue-eyes : kun jij standaard al alle regio's afspelen?

(Henk)
Op het moment gebruik ik een vrij normale tv, welke hoop ik ook volgend jaar vervangen wordt, maar toch ook nog wel eens een projector(tje).
Dus is de 3800 hiervoor geschikt (eigenlijk alle drie dus).
Zowel DvD Audio en audio cd's worden niet op de eerste plaats gezet in mijn keuze, maar wel mooi meegenomen als deze mooi worden weergegeven.

Bedankt vast voor de info tot dusver!

dD.




blue-eyes

ik moet wel zeggen dat de JBL's die ik nu gebruik, "te zwaar" zijn voor de receiver. Ik ben derhalve driftig op zoek naar eindversterkers, voorkeur gaat uit naar Rotel.

Je andere vraag: Nee, is (nog) niet regiovrij. Bij de dealer waar ik hem gekocht heb kost het rond de 100 euro (wellicht aan te raden, ivm behoudt garantie etc.).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

dENDen

Nog even een vraagje in mijn eigen topic!

Als ik overga tot het kopen van de DVD speler : 3800.

Waar en wie kan mij helpen deze regio vrij te maken, Frank b.v. ?

Gr. Dennis.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je de speler bij ons koopt is hij al regiovrij.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

En een elders gekochte speler dan Frank (de dvd3800)?

en hoe zit het met de garantie?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

We kunnen het altijd voor je in orde maken.
Garantie vervalt als het na de aanschaf wordt gedaan, bij nieuw koop niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Proceed

De importeur maakt hem gewoon regio-vrij voor je.
En ook meteen pal progressive.
Kost geloof ik 125 euro. Met behoud van garantie!!

Groeten

J.A.F._Doorhof

Klopt, maar dan moet je hem dus wel in Nederland kopen.
Ik weet niet of de Duitse importeur hetzelfde doet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Hoooooooo!

Wat lees ik daar? 125 euro, regiovrij en pal progressive????
Dat wordt even een telefoontje plegen. Maar ja, een probleem. Gekocht bij een dealer die zijn spullen uit DLd haalt. Maar deze dealer is net (paar weken geleden) gold dealer voor Denon geworden. Eens kijken hoe hij daar nu mee omgaat!

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey