Muziek (cd) shootout bij Audioloog

Started by hifiman, April 4, 2006, 11:55:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Rinzwind on April  6, 2006, 19:21:28
Ik drink uitsluitend coca cola :D


22:32 is de laatste trein vanuit Delft naar Roermond.
Is dat een redelijke tijd waarop het allemaal al voorbij is?
Of wil je doorgaan tot 8:00 >:)
Daz mooi, cola heb ik altijd in huis  :D

Wat mij betreft mag er later door gegaan worden hoor, maar op zich een mooie tijd inderdaad  :)

hifiman

Het zou leuk zijn als er zich nog een stuk of 2 forumleden aanmelden  :)

Rinzwind

Quote from: Audioloog on April  6, 2006, 19:46:42
Het zou leuk zijn als er zich nog een stuk of 2 forumleden aanmelden  :)

Och. De minder zielen de meer cola voor mij :D :D

Ik heb net weer een paar dvd's besteld bij bol :D Krijg vandaag weer 3 bol-bonnen van TNS NIPO :) :)

beunky

13 mei moet wel lukken denk ik... weet het alleen nog niet honderd procent zeker... moet in de commissie gegooid worden ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Rody

#54
Quote from: Audioloog on April  4, 2006, 11:55:47
Ray Charles; Genius loves company (jazz/blues)

Lekkere CD idd :)
Toevallig vd week gekocht, aanrader!

eric_audio

Quote from: )p( on April  6, 2006, 09:35:56
De Drei Groschen Oper van Brecht/Weill is fantastisch!

Maar voor een bijeenkomst als deze is wellichte een mooie selectie van wat Brecht/Weill liederen interessanter.

peter

Ik heb een aardige CD met korte stukken van Weill, gezongen door Loes Luca, en gespeeld door het Willem Breuker collectief.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Quote from: )p( on April  6, 2006, 12:20:14
Mooiste stuk van Tan Dun imho is echter zijn opera TEA.

Heb ik over gehoord, moet ik toch maar eens gaan luisteren dan...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

hifiman

Quote from: beunky on April  6, 2006, 23:45:51
13 mei moet wel lukken denk ik... weet het alleen nog niet honderd procent zeker... moet in de commissie gegooid worden ;D
Je bedoeld dat je het de comissie nog even moet mededelen  ;D

hifiman

Quote from: Rinzwind on April  6, 2006, 19:50:57
Och. De minder zielen de meer cola voor mij :D :D

Ik heb net weer een paar dvd's besteld bij bol :D Krijg vandaag weer 3 bol-bonnen van TNS NIPO :) :)
Maak je geen zorgen hoor, ik haal wel een extra flessie cola voor jou  ;D

Rinzwind

Quote from: Audioloog on April  7, 2006, 08:07:25
Maak je geen zorgen hoor, ik haal wel een extra flessie cola voor jou  ;D

COCA cola. De echte. De enige. Die rode dus :D
En oude fles ook nog eens graag lol

hifiman

Quote from: Rinzwind on April  7, 2006, 08:53:42
COCA cola. De echte. De enige. Die rode dus :D
En oude fles ook nog eens graag lol
Ik haal altijd DE ECHTE ! Alleen die oude flessen , dat gaat lastig worden vrees ik  :P

Rinzwind

#61
Quote from: Audioloog on April  7, 2006, 08:56:35
Ik haal altijd DE ECHTE ! Alleen die oude flessen , dat gaat lastig worden vrees ik  :P
Wij hebben hier op het werk nog 1 ltr flessen in glas :D
Iedere dag worden er 2 soldaat gemaakt  O0


Besteld:

Epica - We Will Take You With Us



   
Ozric Tentacles - Live At Pongmasters Bal



Meenemen? :)


ChrisV

Het is niet mijn shootout, maar wat wordt er weinig geluisterd naar vocals? Nog een speciale reden hiervoor?

Rinzwind

Quote from: ChrisV on April  7, 2006, 09:12:47
Het is niet mijn shootout, maar wat wordt er weinig geluisterd naar vocals? Nog een speciale reden hiervoor?

Als jij komt dan kun je 3 of meer vocals meenemen  >:D

Arno P

Aanrader: Tom Waits' "Alice"

beunky

Quote from: eric_audio on April  7, 2006, 07:35:25
Ik heb een aardige CD met korte stukken van Weill, gezongen door Loes Luca, en gespeeld door het Willem Breuker collectief.

Dan kom je toch ook langs? Lijkt me erg leuk om eens wat van te horen :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

)p(

Quote from: Audioloog on April  6, 2006, 17:54:59
Dus ik kan je inschrijven?  ;D

Met Beunky en mij wordt het wellicht juist een avond zoals je het niet bedoelde...veel klassieke muziek. Beunky heeft al het meer oudere klassieke werk (Glass niet meegerekend  :P ) voor zijn rekening genomen. Ik zou dan wellicht een poging kunnen doen om te laten horen dat moderne klassieke niet alleen piep en knor geluiden zijn zonder enige samenhang. Bijvoorbeeld door te laten horen hoe het werk van Boulez wortelt in de muziek van Debussy. Ik kan bijvoobeeld de overeenkomsten laten horen tussen de centrale melodie van Explosante-Fixe en Prelude a L'apres Midi d'un Faune. En daarna een stukje Jeux van Debussy om de verwantschap met Explosante-Fixe te laten horen in de ontwikkeling van een complex netwerk van stemmen.

Wat populaire muziek betreft hou ik het meeste van de typische alto genre's. Omdat je al vertelde dat je niet zo goed op de hoogte bent van dit type muziek zou ik denk ik bij de godfathers beginnen...The Velvet Underground. Van de breekbare schoonheid van Pale Blue Eyes tot de chaotische manie van de Black Angels Death Song. En natuurlijk mijn persoonlijke favoriet uit die tijd...The Stooges...van de ballad Dirt tot de snoeiharde proto punk van I've Got a Right.

peter

hifiman

Quote from: Rinzwind on April  7, 2006, 09:01:09
Wij hebben hier op het werk nog 1 ltr flessen in glas :D
Iedere dag worden er 2 soldaat gemaakt  O0


Besteld:

Epica - We Will Take You With Us
Ozric Tentacles - Live At Pongmasters Bal


Meenemen? :)


Ja natuurlijk, leuk , neem maar mee  :D

hifiman

Quote from: ChrisV on April  7, 2006, 09:12:47
Het is niet mijn shootout, maar wat wordt er weinig geluisterd naar vocals? Nog een speciale reden hiervoor?
Nee daar is geen speciale reden voor, sterker nog ik hou juist van vocals, ik hoop dan ook dat er zich nog iemand aanmeldt die een aantal vocale cd's meeneemt  8)

hifiman

Quote from: )p( on April  7, 2006, 09:49:52
Met Beunky en mij wordt het wellicht juist een avond zoals je het niet bedoelde...veel klassieke muziek. Beunky heeft al het meer oudere klassieke werk (Glass niet meegerekend  :P ) voor zijn rekening genomen. Ik zou dan wellicht een poging kunnen doen om te laten horen dat moderne klassieke niet alleen piep en knor geluiden zijn zonder enige samenhang. Bijvoorbeeld door te laten horen hoe het werk van Boulez wortelt in de muziek van Debussy. Ik kan bijvoobeeld de overeenkomsten laten horen tussen de centrale melodie van Explosante-Fixe en Prelude a L'apres Midi d'un Faune. En daarna een stukje Jeux van Debussy om de verwantschap met Explosante-Fixe te laten horen in de ontwikkeling van een complex netwerk van stemmen.

Wat populaire muziek betreft hou ik het meeste van de typische alto genre's. Omdat je al vertelde dat je niet zo goed op de hoogte bent van dit type muziek zou ik denk ik bij de godfathers beginnen...The Velvet Underground. Van de breekbare schoonheid van Pale Blue Eyes tot de chaotische manie van de Black Angels Death Song. En natuurlijk mijn persoonlijke favoriet uit die tijd...The Stooges...van de ballad Dirt tot de snoeiharde proto punk van I've Got a Right.

peter
Zo te horen heb je een hoop muziek die ik niet ken  O0
Als je wilt komen ben je welkom hoor. Wel zou het inderdaad leuk zijn als er zoveel mogelijk "soorten" muziek die avond vertegenwoordigd zijn.

hifiman

Quote from: Arno P on April  7, 2006, 09:22:35
Aanrader: Tom Waits' "Alice"
Tom Waits heb ik 1 cd van, zou best eens wat meer willen horen van hem inderdaad.

hifiman

Hebben er nog mensen aanraders voor me in het genre "vrouwelijk vocaal ala katie melua, celine dion, etc" of "a la dire stratis, roger waters"   
???

Rody

Tracy Chapman, Amos Lee, The Cardigans (long gone before daylight is erg goed), Beth Hart, Fourplay, Larry Carlton :)

Rinzwind

Quote from: Audioloog on April  7, 2006, 10:06:33
Hebben er nog mensen aanraders voor me in het genre "vrouwelijk vocaal ala katie melua, celine dion, etc" of "a la dire stratis, roger waters"   
???

Tracy Bonhamm, Sass Jordan



)p(

#74
Quote from: Audioloog on April  7, 2006, 10:06:33
Hebben er nog mensen aanraders voor me in het genre "vrouwelijk vocaal ala katie melua, celine dion, etc" of "a la dire stratis, roger waters"   
???

licht vrouwelijk vocaal mijn favoriet



Uhm ik ben geen fan van dire straits...maar qua instrumenteel muziek tapijt denk ik dat dit je wel eens zou kunnen verassen. (Ben daar op dit moment naar deze cd aan het luisteren op de achtergrond ;) ) En Inertia Creeps is een mooie test voor de ruimtelijke afbeelding van je set. De muziek staan namelijk zowat naast je  :o



peter