Commercie op dit forum

Started by DA BoSS, April 4, 2006, 08:10:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wil jij ook kunnen zien of een forumlid commercieel belanghebbende is?

ja, dmv bv disclaimer
ja, dmv bv member status
nee, doe niet zo moeilijk
nee, want........(uitleggen aub)

DA BoSS

Omdat ik merk dat ik me loop te ergeren aan de onduidelijke scheiding tussen commercie en liefhebberij op dit forum, even deze kleine poll.... :P

Het liefst zou ik bijvoorbeeld zien dat de tekstkleur van posts van dealers/importeurs/verkopers etc zo duidelijk anders is, dat er geen misverstanden meer bestaan over de aard van een advies. Dat iedereen gelijk ziet: hee wacht hij/zij heeft ook nog commerciele belangen in deze branche. Zodat je (bv ook newbies) adviezen beter op waarde kunt schatten... ;)

Of stel ik me nu aan ???
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

beunky

Ik zou het denk ik gewoon in de signature of anders in het profiel duidelijk willen hebben staan, gewoon voor iedereen is het dan particulier of handelaar :)
Lijkt me makkelijk te implementeren en goed te herkennen.

Ik denk zeer zeker niet dat je je aanstelt :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

wil

Met een kleine naam van het bedrijf in het sig lijkt me dit heel handig. Niet te groot, maar wel helder.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DA BoSS

Quote from: beunky on April  4, 2006, 08:28:26
Ik denk zeer zeker niet dat je je aanstelt :)
:D

Nu ik er wat langer over nadenk:

Als er nu voor deze groep forumleden ipv je member status (new member/member/senior member etc etc) komt te staan dat je commercieel actief bent in de branche ???

Easy, clear, efficient and painless....
O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

garmtz

Ik voel me erg aangesproken... Als je er problemen mee hebt, kun je dat gewoon met mij bespreken. Ik snap dat je je eigen merk wilt verdedigen, maar ik doe dat ook. En 'mijn merk' is het niet omdat ik het verkoop persé, maar omdat ik het gewoon een van de beste subwoofermerken vindt. Jij zult dat ongetwijfeld van REL vinden. Wat is dan het verschil als jij REL aanprijst en ik Velodyne?

spotmatic

Ik weet niet of dat wel nodig is. Ik heb nog geen enkele "commerciële belanghebbende" kunnen betrappen op het vissen naar klanten en/of het geven van gekleurd advies. Dat is ook wel begrijpelijk, want op het forum doorziet men dat meteen. Dus wat mij betreft kan het gewoon zo blijven. Gaan we een speciaal kenmerk meegeven aan mensen die hun brood verdienen in de HT wereld, dan bestaat het gevaar dat ze niet meer voor "vol" worden aangezien. Eigenlijk is zo'n speciaal kenmerk zelfs een vorm van discriminatie. ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

ChrisV

Ik vind het best interessant te weten dat het in bepaalde zaken de mening is van iemand die zaken verkoopt. Dat plaatst bij sommigen de adviezen in een ander licht.

Ik stoor me meer aan het feit dat het forum zo langzamerhand echt een marktplaats aan het wordne is, met alle nadelen van de bekende verkoopsites van dien (zoals onbetrouwbare verkopers). Dat vind ik wel jammer op en forum van liefhebbers.

DA BoSS

Quote from: ChrisV on April  4, 2006, 09:19:43
Ik vind het best interessant te weten dat het in bepaalde zaken de mening is van iemand die zaken verkoopt. Dat plaatst bij sommigen de adviezen in een ander licht.

Ik stoor me meer aan het feit dat het forum zo langzamerhand echt een marktplaats aan het wordne is, met alle nadelen van de bekende verkoopsites van dien (zoals onbetrouwbare verkopers). Dat vind ik wel jammer op en forum van liefhebbers.

da's precies wat ik ook bedoel, het gaat me het onduidelijke onderscheid tussen liefhebberij en mensen uit de branche, that's it :-X
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Stefan S.

#8
Ik heb er persoonlijk helemaal geen problemen mee. Het feit is dat de meeste mensen hun eigen combinatie geweldig vinden en naar de hemel prijzen. Iemand die bijv. een Rotel set heeft, zal niet snel een ander forumlid Marantz aanraden  ;)
Als dealers/importeurs/verkopers hun merken aanprijzen en verklarende teksten geven....prima toch. Je bent er toch zelf bij voordat je de hardverdiende centjes uitgeeft ;D

Abel_Dekkers

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee. En ik hoor goede verhalen over de service van diverse aanbieders gewoon perfect is. Zoals het testen van een subwoofer/kabel zonder tot aankoop over te gaan. En iedereen is zelfstandig genoeg om je aankoop niet op 1 mening af te laten hangen of blind te kopen.

Gr, Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

DA BoSS

#10
Quote from: dtune_stefan on April  4, 2006, 09:33:02
Als dealers/importeurs/verkopers hun merken aanprijzen en verklarende teksten geven....prima toch.
Je bent er toch zelf bij voordat je de hardverdiende centjes uitgeeft ;D
Je hebt gelijk, maar mijn punt is nu juist dat het vaak niet duidelijk genoeg is wie wie is, verder maakt het inderdaad geen drol uit  ;D

Even een kleine nuancering mijner zij als reactie op de post van Garmtz:
Dit gaat niet om BBG, dat heb je mij nergens horen zeggen!
Jammer dat je je aangevallen voelt cq de suggestie is gewekt, ik denk juist dat jullie heel lekker bezig zijn en met 'open vizier' ten strijde trekken! (dus je belangen duidelijk maken). En goede producten/service/advies hebben!


Ik hoop dan ook dat jullie als admins het voordeel van mijn voorstel inzien, denk maar aan al die nutteloze discussies zoals deze (en bijbehorende gevoelens) die door een simpele verandering van de member-status voorkomen kunnen worden!
>:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Edit: poll aangepast met nieuwe opties, sorry voor de 'reset' van jullie stemmen  :-[...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

wil

Quote from: ChrisV on April  4, 2006, 09:19:43
Ik vind het best interessant te weten dat het in bepaalde zaken de mening is van iemand die zaken verkoopt. Dat plaatst bij sommigen de adviezen in een ander licht.

Ik stoor me meer aan het feit dat het forum zo langzamerhand echt een marktplaats aan het wordne is, met alle nadelen van de bekende verkoopsites van dien (zoals onbetrouwbare verkopers). Dat vind ik wel jammer op en forum van liefhebbers.
Onbetrouwbaar zou ik zeker niet willen zeggen. Ik heb geen enkel gevoel van "marktplaats-achtige" praktijken hier. Forummers die al iets langer meelopen weten wie welk bedrijf heeft, maar voor nieuwkomers kan het een handige indicatie geven. Een indicatie van commerciële belangen en niet van onbetrouwbaarheid!
Quote from: dtune_stefan on April  4, 2006, 09:33:02
Als dealers/importeurs/verkopers hun merken aanprijzen en verklarende teksten geven....prima toch. Je bent er toch zelf bij voordat je de hardverdiende centjes uitgeeft ;D
Prima, maar dan moet je we weten dát je met een dealer/importeur/verkoper te maken hebt en niet met een amateur die vele shootouts heeft afgelopen en zo zijn eigen (gekleurde) mening heeft ontwikkeld.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

garmtz

Quote from: dtune_stefan on April  4, 2006, 09:33:02
Ik heb er persoonlijk helemaal geen problemen mee. Het feit is dat de meeste mensen hun eigen combinatie geweldig vinden en naar de hemel prijzen. Iemand die bijv. een Rotel set heeft, zal niet snel een ander forumlid Marantz aanraden  ;)
Als dealers/importeurs/verkopers hun merken aanprijzen en verklarende teksten geven....prima toch. Je bent er toch zelf bij voordat je de hardverdiende centjes uitgeeft ;D

Dat is exact mijn punt!

Audiofiel

Ik steek mijn mening over dit punt nooit onder stoelen of banken, dus ook nu niet. Ook ik zou het duidelijk vinden als er bij de member status duidelijk is dat iemand commercieel bezig is in de branche.

Je zou dat bijvoorbeeld kunnen doen door het woordje sponsor er bij te zetten, net zoals nu al duidelijk wordt gemaakt of iemand een administrator is. Ook lijkt het mij duidelijker als dat in een afwijkende kleur wordt weergegeven.

Ik denk dat ieder forumlid op zich mans genoeg is om te beslissen of hij/zij ingaat op een advies van een 'commerciële'. Maar ik denk dat de meesten ook graag die beslissing willen nemen met de kennis òf iemand wel of niet in de branche werkt en dus een commercieel belang heeft. Dan weet je tenminste of iemand uit hobby enthousiast is over een bepaald merk of dat iemand ook werkelijk geldelijk gewin heeft als je een bepaald merk koopt (vooral als importeur, want dan maakt het niet uit bij wie[/] je dat merk gaat kopen).

Wat betreft wel of niet aangesproken voelen, Garmt: dat is denk ik eerder iets wat bij jouzelf ligt. De topicstarter heeft jouw naam of bedrijfsnaam niet genoemd, dus kennelijk lees je zelf iets tussen de regels wat er niet staat. Maar aangezien je nu zelf het onderwerp van specifieke merken aanprijzen hebt aangezwengeld: in oudere berichten van jou (of Bjorn) op dit forum valt toch duidelijk te lezen dat er niets gaat boven een SVS-sub. Pas de laatste maanden lees ik steeds dat Velodyne het walhalla is op sub gebied, terwijl dat merk ook al meer dan 10 jaar bestaat... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: wil on April  4, 2006, 09:52:47
Een indicatie van commerciële belangen en niet van onbetrouwbaarheid! Prima, maar dan moet je we weten dát je met een dealer/importeur/verkoper te maken hebt en niet met een amateur die vele shootouts heeft afgelopen en zo zijn eigen (gekleurde) mening heeft ontwikkeld.

Weg met al die gekleurde meningen! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Quote from: Audiofiel on April  4, 2006, 10:37:34
Wat betreft wel of niet aangesproken voelen, Garmt: dat is denk ik eerder iets wat bij jouzelf ligt. De topicstarter heeft jouw naam of bedrijfsnaam niet genoemd, dus kennelijk lees je zelf iets tussen de regels wat er niet staat. Maar aangezien je nu zelf het onderwerp van specifieke merken aanprijzen hebt aangezwengeld: in oudere berichten van jou (of Bjorn) op dit forum valt toch duidelijk te lezen dat er niets gaat boven een SVS-sub. Pas de laatste maanden lees ik steeds dat Velodyne het walhalla is op sub gebied, terwijl dat merk ook al meer dan 10 jaar bestaat... ::)

Dit wordt erg off-topic... Ik zal nog steeds een SVS aanraden, omdat het de beste subs zijn als je output zoekt... Voor subtiliteit moet je echter niet bij SVS zijn, ik heb nooit anders beweert, ook niet toen ik nog überhaupt geen bedrijf had. Ik heb zowel REL, SVS als Velodyne gehad, dus ik weet waar ik over praat.

En over het niet aangesproken voelen, ik weet gewoon zeker dat deze post is gedaan naar aanleiding van mijn aanbeveling van de Velodyne is dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=42878.0. De ts heeft mij al ge-PMt dat het niet persoonlijk was, dus ik hou het daar maar bij.

Audiofiel

Quote from: garmtz on April  4, 2006, 10:44:06
Ik zal nog steeds een SVS aanraden, omdat het de beste subs zijn als je output zoekt... Voor subtiliteit moet je echter niet bij SVS zijn, ik heb nooit anders beweert, ook niet toen ik nog überhaupt geen bedrijf had. Ik heb zowel REL, SVS als Velodyne gehad, dus ik weet waar ik over praat.

Bovenstaand stukje is een prima onderbouwing. Je snapt natuurlijk ook dat er meningen kunnen zijn die andere merken subs subtieler, vetter, strakker of anderzins beter vinden.

Even nog een knuppel in het hoenderhok terug: hoeveel SVS-en en REL's hebben jullie overgens als BB&G-verkopers aan de man gebracht bij jullie klanten?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Quote from: Audiofiel on April  4, 2006, 10:55:56
Even nog een knuppel in het hoenderhok terug: hoeveel SVS-en en REL's hebben jullie overgens als BB&G-verkopers aan de man gebracht bij jullie klanten?

Daar kan ik heel kort over zijn, wij voeren die merken niet.. Maar we bewandelen nog steeds een off-topic pad.

Groet Bjorn

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on April  4, 2006, 10:57:33
Daar kan ik heel kort over zijn, wij voeren die merken niet.. Maar we bewandelen nog steeds een off-topic pad.

Mee eens. Dat krijg je als iemand op de kleine lettertjes reageert. ;D

Wat is jouw mening hierover, Bjorn? Vind jij het ook beter als voor iedere lezer direct duidelijk is hoe de belangen liggen?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

En nog een on-topic reactie op de reactie van Garmt naar DaBoss toe:

Quote from: garmtz on April  4, 2006, 09:11:30
Wat is dan het verschil als jij REL aanprijst en ik Velodyne?

Het verschil is dat jij Velodyne verkoopt (en importeert) en dat DaBoss geen REL verkoopt.


Dat is precies zijn hele punt in een notedop, als je het mij vraagt. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Quote from: Audiofiel on April  4, 2006, 11:00:29
Mee eens. Dat krijg je als iemand op de kleine lettertjes reageert. ;D

Wat is jouw mening hierover, Bjorn? Vind jij het ook beter als voor iedere lezer direct duidelijk is hoe de belangen liggen?

Ik vind dat wij duidelijk zijn op dit forum over wie wij zijn en wat we doen. Daarom staat BB&G en Velodyne ook gewoon netjes in de handtekening gemeld. Wij zijn nog steeds hoge bomen... en tja, zoals het spreekwoord gaat, vallen dit soort threads vaak 1 kant op, hoewel de topic starter dit persoonlijk niet zo bedoeld heeft.

Overigens had ik een DD-12 tijdens mijn hifi.nl recensie-periode en ook daar ben ik altijd erg enthousiast over geweest.. ;)

wil

Quote from: bmateijsen on April  4, 2006, 11:04:04
Ik vind dat wij duidelijk zijn op dit forum over wie wij zijn en wat we doen. Daarom staat BB&G en Velodyne ook gewoon netjes in de handtekening gemeld.
Voor mij is dat dus helemaal ok :). De naam van het bedrijf staat er en wie het niet ziet heeft niet gekeken ;D.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

B.J.

Quote from: wil on April  4, 2006, 11:06:54
Voor mij is dat dus helemaal ok :). De naam van het bedrijf staat er en wie het niet ziet heeft niet gekeken ;D.

wil

Zo denk ik er ook over.

Natuurlijk kan je bij alles wat Ge, Bjorn, Garmt, Frank (en de rest) afvragen of ze iets aanprijzen omdat ze het verkopen of omdat ze het echt het beste vinden. Maar dat is nu juist de reden dat ze het verkopen!

henkt1

Ik heb er allemaal geen moeite mee.

Mocht een commercieel belanghebbende hier op het forum een adviesje uitbrengen wat totaal verkeerd uitpakt dan lijdt hij zelf ook schade. Daar zijn ze hier op het forum openhartig genoeg voor ;D

Dus als je je als ' verkoper' op een openbaar forum begeeft kan dat commercieel lonend zijn maar je stelt je ook zeer kwetsbaar op. En dat is ook te waarderen.

Misschien dat een subtiele verwijzing goed kan zijn. Maar niet te opvallend. Anders klinkt het zo als een negatieve waarschuwing en dat komt ' mijns inziens' totaal overdreven over.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest