Plaatsing front speaker B&W CDM-1NT

Started by Lord_Helmet, May 19, 2002, 15:35:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lord_Helmet

Goedemiddag,

Ik wil de B&W CDM-1NT aan gaan schaffen. Nu moet ik een speaker standaard gaan bouwen van +/- 85 cm hoog waardoor de tweeter +/- 30 cm boven oorhoogte komt te staan. Is dit wel of niet aan te bevelen? Wat kan ik hier eventueel aan doen? Met vriendelijke groet,

Marko van den Helm

J.A.F._Doorhof

#1
De tweeter moet (voor het beste resultaat) op oorhoogte komen, waarom bouw je dan geen stand van 30cm lager ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lord_Helmet

#2
Hallo Frank,

Links van mijn TV / Scherm staan mijn draaitafels waar de speaker achter geplaats gaat worden. De speaker moet dus wel boven de draaitafels uitkomen. Zijn er nog andere oplossingen t.o.v. speaker plaatsing? Met vriendelijke groet,

Marko van den Helm

J.A.F._Doorhof

#3
Consessies moet je zelf bepalen.
De regel zegt dat de tweeters op oorhoogte moeten komen, je zou ze wat naar beneden kunnen richten, maar ik denk niet dat dat aan te raden is.

Gewoon wat experimenteren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

#4
Idd gewoon uitproberen.

Bij mij staan de tweeters van mijn 804's ong. 10 cm hoger als mijn oren.  Gaat prima.  

Mijn HTM2 ga ik wel iets hoger plaatsen, die staat momenteel zo'n 20cm lager. Maar daar moet ik nog mee experimenteren


Grtz,
Rob

HJ

#5
wat zouden dan de nadelen zijn als je je speakers 'iets' naar beneden laat wijzen?met 'iets' bedoel ik ongeveer een paar graden.

garmtz

#6
Looptijdverschillen... Het geluid van de tweeter en de woofer hoort tegelijkertijd bij de luisteraar aan te komen. Zo zijn de speakers ontworpen. Als je ze kantelt, zal dat je ruimtelijke afbeelding minder precies maken.

ego

#7
Oke, en waarom hangen / plaatsen wij de suroundspeakers dan hoger dan oorhoogte?

Greetz ego

J.A.F._Doorhof

#8
Dat is een compromise.
In principe doen we dat om een difuus klankbeeld te krijgen, immers de speakers zijn vaak niet rechtstreeks naar de luisteraar gericht, maar enigsins boven de luisteraar, daardoor botst het geluidsveld en krijg je een difuus luisterveld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"