Alleen progressive via ntsc maar dvd's zijn pal. Wat gebeurt er met het beeld?

Started by -Freek-, April 2, 2006, 09:47:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Het probleem hieronder is opgelost door het beeld bij de dvd-speler op ntsc te zetten. Ik heb nu echter het volgende probleem: al mijn dvd's zijn gewoon PAL, maar progressive scan werkt alleen maar via NTSC. Wat gebeurt er met het beeld nu ik de dvd-speler op NTSC heb staan??? Is dat een probleem, of kan je bij een PAL dvd de dvd-speler gewoon op NTSC laten staan? De films doen het nl wel gewoon :).
Nu heb ik nog mijn Denon 2800 mkII aangesloten via s-video maar dat wil ik binnenkort veranderen naar component. Gisteren met een paar hele simpele kabels (waarschijnlijk wel 75ohm) mijn NEC VT540k aangesloten op de denon via component. De NEC heeft geen component in maar ondersteunt dat wel via de VGA-ingang, dus daar heb ik een simpel verloopsnoertje voor gemaakt.
Nu mijn probleem: als ik de dvd-speler aanzet (progressive/interlaced maakt niets uit) en er zit geen dvd in laat hij gewoon netjes het menu zien. Maar zo gauw als ik er een dvd in doe gaat het mis. Als ik hem op progressive zet doet de dvd het ongeveer 5 seconden. In die 5 seconden zijn er aan een kant van het beeld groene stippen te vinden. Daarna houdt hij ermee op, dus geeft hij gewoon geen beeld meer door.
Bij interlaced heb ik dit probleem niet. Waar kan het aan liggen? Waarschijnlijk niet aan de beamer of de bekabeling denk ik zo, omdat de dvd-speler zelf ophoudt met beeld geven...

-Freek-

Ik krijg het niet voor elkaar om een foto te maken, maar in die 5 seconden dat hij het doet wordt het beeld ook in tweeën gedeeld. 2 derde van het beeld aan de bovenkant is 1 beeld en de andere 1 derde is het andere beeld.

-Freek-

Probleem opgelost, maar nu nieuw probleem ;D. Check openingspost ;).

jantje112

Als jij tevreden bent is het toch goed?

er gaat neits kapot zo..