Mixstudio van Mr. Luca$

Started by Robbo, May 21, 2002, 22:09:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Zo, ben blij dat ze toch iets nuttigs met hun $$ doen daar bij Lucas:

George Lucas recording studio, Skywalker Sound features new B&W Nautilus 802's surround system
"We are extremely proud that Skywalker Sound has chosen the Nautilus 802s for their new 5.1 recording studio. The Nautilus 802s are unique in their ability to exploit fully the rigorously demanding dynamic range of the best modern recordings, and they do so with the lowest distortion or coloration ever achieved by such designs. Skywalkers choice further solidifies the position that our Nautilus Series of loudspeakers set the benchmark to which others are compared."





Hebbe, hebbe hebbe  ;D ;D


Grtz,
Rob

garmtz

#1
En ze gebruiken een Meridian 861 en MIT kabels voor zover ik weet.

cinepaulis

#2
Hmmm....misschien moet ik toch maar upgraden naar 5 stuks 802's  ;D

Maaruh....die 5.1 opstelling is niet bepaald volgens ITU. De surrounds staan duidelijk achter de stoelen i.p.v. ernaast. Maar misschien is dat alleen voor de foto   :-/

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Robbo

#3
QuoteMaaruh....die 5.1 opstelling is niet bepaald volgens ITU. De surrounds staan duidelijk achter de stoelen i.p.v. ernaast. Maar misschien is dat alleen voor de foto   :-/

groeten,
Paul

Huh ?   Dat snap ik ff niet.  Leg eens uit Paul.   En wat is ITU?

Grtz,
Rob


garmtz

#4
ITU is een afkorting voor International Telecommunications Union (geloof ik) en hieronder de door hen vastgelegde norm voor 5.1 luidsprekeropstelling:


patrick_vdb

#5
Nu weten we tenminste wat we moeten aanschaffen willen we op het referentie-niveau van de heer Lucas van Star Wars genieten ;D

Mvrgr

Patrick

garmtz

#6
Ach, het is dan misschien wel enigszins hetzelfde geluid (maar dan moet je ook exact evenveel de ruimte dempen, dezelfde versterkers en kabels kopen), maar het kan nog steeds niet je smaak zijn... :)

Eerlijk gezegd is Nautilus niet echt mijn smaak... Zeer goede speakers verder hoor, maar mij net iets te vermoeiend van klank. Ik vind eigenlijk de 805 de leukste van de serie en deze heeft een duidelijk andere klank dan de rest van de serie.

patrick_vdb

#7
Hmmmm de ruimte hetzelfde dempen gaat waarschijnlijk het beste als je ook hetzelfde interieur aanhoudt. Ik zie me toch echt thuis niet zitten op die ongemakkelijke stoeltjes ;D

mvrgr

Patrick

thommy

#8
Eigenlijk toch grappig,
Lucas gebruikt in zijn eigen studio's speakers die niet van het THX-label zijn voorzien :D

Yves.

garmtz

#9
Ja, nu je het zegt thommy! Slecht eigenlijk!  ;D ::)

jaco

#10
Ja dat viel mij ook op. Zou het toch onzin zijn dan ?

Zouden ze nu ook beeld gaan nemen waar EE op gaat vallen ?

jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

#11
THX   :P


OK Paul / Garmt,  dan zat ik toch met het goede plaatje in m'n hoofd.   Die opstelling dus wel vrij aardig.  Alleen de plaatsing van de stoelen niet  ;)    Maar ja, er zitten niet voor niets rollers onder  ;D      Moeten die 2 engineers alleen vechten om wie er in het midden mag zitten  ;D    En dan kunnen ze weer niet bij de juiste knoppen  ;D


Grtz,
Rob

Spacebass

#12
We hebben in een andere post al eens gehad over hoever die front luidprekers nu uit elkaar moeten staan.
Ik zei toen bij mij iets meer dan 2,5 meter.
Uitgaande van de 19" units die boven de console staan zij niet veel verder uit elkaar.
Heel goed is ook de assymetrie van de ruimte te zien.
En het LEDE principe.

QuoteEerlijk gezegd is Nautilus niet echt mijn smaak... Zeer goede speakers verder hoor, maar mij net iets te vermoeiend van klank.

Eens en meer een bewijs dat smaken en oren verschillen.

SB

garmtz

#13
Voor zover ik kan ontwaren gebruiken ze Chord versterkers (de zilveren dingen tussen de speakers in).

Ik weet nu dus vrijwel hun complete set:

- Meridian 861 processor
- Chord versterkers
- MIT kabels
- B&W Nautilus speakers

Cool...

SiR-ROUND

#14
Afmixen op passieve speakers?

Kan dat ook al tegenwoordig?

Spacebass

QuoteAfmixen op passieve speakers?
 

Ik ken maar weinig die dit anders doen, of ben je tot nu toe in studio's geweest met actieve Genelecs.

Het lijkt inderdaad op de SPA serie garmtz

SB

SiR-ROUND

#16
Ja ik ben wat Genelec bevooroordeeld...  ;D

Zie de mixstudio van 20th Century Fox bv.

En actieve speakers zijn meestal nearfield en dus makkelijker qua plaatsing en richtingsgevoeligheid...

Lijkt me nou niet echt fijn mixen met de Nautilussen achter de mixtafel... Die setup lijkt mij verre van ideaal...

Spacebass

#17
Precies: Nearfield!!

Hoewel de meestgebruikte (Yamaha nsm-10, met die witte speakers ;D) passief is.

ben het helemaal met je eens wat betreft de plaatsing.
Dit zijn geen luidsprekers die ik als Nearfields zou gebruiken. Maar misschien is dit een vertekend beeld.

SB

SiR-ROUND

#18
Ik heb gisteren nog even naar Nautilussen geluisterd bij Staffhorst... Klonk wel aardig maar toch niet wat ik zoek/gewend ben...

Ik heb ooit de Aurum 5's  van Quadral mogen beluisteren en dat vond ik toch wel erg lekker... Tot mijn verbazing stonden die speakers ineens op de top Hi-Fi etage! Toen heb ik maar even gevraagd hoe dat zat en ARRRGGGHHHH!!! Ze krijgen ook Titans en Vulcans binnenkort, die heb ik nou altijd wel eens willen beluisteren... Nou zit Acoustical in H'sum dus ik moet niet zeuren...

Alleen zijn de prijzen wel erg hoog... Maar het geluid vind ik persoonlijk erg mooi...