"Juist"-mode op Panasonic TH-42PV60e

Started by lg1971, April 1, 2006, 03:48:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lg1971

Wie kan de onduidelijkheid even uit de wereld helpen?
In de handleiding van deze plasma staat dat de Juist-mode zorgt voor weergave van 4:3 beelden op volledig 16:9 beeld waarbij alleen de linker- en rechterkant uitgerekt worden. Gister in de winkel gelspeeld met de viewingmodes, maar als ik de Juist koos, dan werd het beeld volledig uitgerekt naar 16:9 waardoor de aspect ratio totaal ruk wordt (brede gezichten etc).

Heeft deze Panasonic nou wel of niet een bruikbare Juist-mode??
Marantz SR4021
Marantz CD5001 (Van den Hul d-102 Mk III interlink)
KEF Q7 (Audiolab Hiflex speakerkabel)
Panasonic 42PV60 (Oehlbach component) Sony RDR-HX710 (Sommer Red Polaris 8 interlink)

koffieleut

Misschien vinden ze brede mensen juist "juist" daar bij Panasonic :-)


Oracle

De juist stand van Panasonic is wel aardig, maar niet top. Hij rekt het beeld inderdaad horizontaal op. Dat doet hij aan de zijkanten meer dan in het midden. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de wijze waarop JVC dit doet op zijn tv's beter vind (dat systeem werkt in principe hetzelfde, alleen het eindresultaat is beter).

Het went echter wel moet ik zeggen, en voor gewoon tv vind ik het niet zo'n punt. Na een week valt het je niet meer op.

Groet,
Mark

Bengbeng

#3
Die waardeloze just mode is tot nu toe altijd de reden voor mij geweest om
Panasonic links te laten liggen. En jammergenoeg hebben ze dit met de nieuwe
PV60 niet verbeterd.  :-\

Gek genoeg schijnen de commercial modellen wél een goede just mode te hebben.

Link een commercial, rechts een consumer model.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Kruimeltje69

Mmmmm, dan toch maar eens zien of ik een tv-kanaal kan bekijken voordat ik hem ga aanschaffen. Kan er iemand toevallig ook zeggen hoe het scherm een voetbalwedstrijd weergeeft. Niet voor iedereen even belangrijk maar voor mij dus wel ...

frank2

ik heb al jarenlang een pana tv breedbeeld. Ik heb hem altijd op "juist" mode staan. Je raakt er binnen 1 week zo aan gewend dat het niet meer opvalt. En er wordt niets van het beeld afgesneden dus je ziet alles ik zou hier echt geen probleem van maken.
gr.
frank
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Vincent

HI

volgens mij is die linker geen Panasonic of lijkt dat maar zo ?

Grtz

Vincent

Bengbeng

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox