"The Lounge" Foto Update: 15/05/06

Started by DeeCruise, March 28, 2006, 21:09:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DeeCruise

#25
Zo, wederom een update met de beloofde foto's. Ik vond de openingspost te lang worden dus ik ga hier maar even verder:

De tannoy....Je opent de doos en voelt je genaaid. Eerlijk waar! Hij is zo klein dat je denkt dat ze je alleen een trafo geleverd hebben! @!.*#@#! Maar goed, aangesloten en t klonk na 2 uur kloten redelijk..Groot probleem. Hij hield van wandelen, echt een regular globetrotter. Godver de godver, altijd iets. De provisorische oplossing (lach niet):



Dee, waar the f**k heb je t over? Nou, ik kijk geen 2 tv's tegelijk, en als je goed kijkt zie je de subwoofer kabel lopen..

"Maar Dee, dat betekend dat..." Ja, dat klopt. DIT is het contragewicht:



Ja ik weet het, lach maar gewoon...goed hard svp...

Hier staat mijn schoenendoosje:



Dat dit niet langer kon, lijkt me logisch. Het zag er niet uit en kraakte als een gek ondanks dat het de sub wel aan de grond hield. Dus vandaag ff snel een provisorische oplossing gevonden die wat acceptabeler uitziet..:



Het heeft wel een redelijk pimp gehalte als je moet zeggen dat er een blok beton op je sub MOET omdat ie anders wegloopt door t vermogen  O0

Maar goed...kijken vanuit je bed is relaxed als je alleen bent, maar t bezoek waardeert t niet echt..Dus de bank met het bed omgewisseld waardoor de tannoy naast mijn bed slaapliedjes staat te brommen:



En staat de bank nu recht voor de tv met de Mirages ernaast (klinkt lekkerrrr)



Vervolgens de speakers wat beter gezet (verder uit elkaar en naar voren):



En voor de oplettende kijkers: jup, de tv staat ook anders...Ideetje van riesj. De tv wat naar achteren geplaatst zodat de center ervoor kan:



Even 2 sfeerpitjes ernaast en de tv wat hoger gezet zodat de center niet in t beeld staat:



En hij staat op de foamblokjes die gebruikt waren in de verpakking van het subje...gaat prima zo:



Al met al klinkt t heerlijk. De sub is nog rustig (of ja, rustig... ;D) aan het inspelen, maar het klinkt nu al bruut. Heerlijke volle bass in muziek, en de uitmuntende galm in films. Dee is happy!

Tot zover mijn update..ik zal vanavond wat sfeerfoto's plaatsen met de verlichting aan...

Greetz!

DeeCruise

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE

15-05-06

Gisterochtend de nieuwe rears gehaald, en afgelopen nacht geinstalleerd. Vandaag eventjes foto''s getrokken:

De nieuwe rears: De Mission M73

Links:



Links zoals de kussens horen te liggen (en speaker dus niet goed zichtbaar):



Rechts:



Close up speaker:



Indruk so far: Goed, geluid klinkt lekker vol. Heb ze aangesloten gehad op de frontkabel en dat klonk super, lekker vol, en gedoseerd hoog zonder scherp te klinken. Ze staan nu als rear dus de basaanvulling is minimaal, maar wat een verschil met de mirage's! Zeer tevreden!
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

hehehehe, eindelijk de foto's online gegooit :D

Ik moet toegeven: komt behoorlijk wat geweld uit dat kistje, voor een ontzettend klein formaat... maakt vrolijk al dansen krassen op de houten vloer dus hij moet echt op zn plaats gehouden worden, springerig typje!  ;D

The haunting heeft de sub prima door weten te komen, wat al een prestatie op zich is :D

Dee, enjoy it!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Quote from: riesjdabietsj on April  7, 2006, 17:39:02
hehehehe, eindelijk de foto's online gegooit :D

Ik moet toegeven: komt behoorlijk wat geweld uit dat kistje, voor een ontzettend klein formaat... maakt vrolijk al dansen krassen op de houten vloer dus hij moet echt op zn plaats gehouden worden, springerig typje!  ;D

The haunting heeft de sub prima door weten te komen, wat al een prestatie op zich is :D

Dee, enjoy it!

Bezig....dammmmn. Godzilla is echt sick om te kijken zo..Niet normaal wat een geluidje komt daaruit...Alsof dat beest echt door de vloer naar binnen komt!

:o
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Edtbonep

Quote from: DeeCruise on March 31, 2006, 20:36:47
Heb je em nou nog niet? hahaha....Die neons krijg je normaal gezien alleen in blauw, maar toen de plasma buizen oprukten in het tuningwereldje zijn die wel in andere kleuren geleverd -> groen, rood, blauw, wit, paars U name it...
Lekker, mijn Sony ES gaat dus mooi niet door.
De verkoper had eerst de ophaaldatum afgezegd en vervolgens verkoopt ie het binnen twee weken zonder enig contact met mij aan iemand anders....
Ik geloof niet dat je op zo'n manier met elkaar zaken doet, maar ja, ík woon niet in Friesland..... :-X

Wel mooi dat jij erg veel plezier hebt van je set. :P
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

DeeCruise

Quote from: Edtbonep on April  8, 2006, 11:33:20
Lekker, mijn Sony ES gaat dus mooi niet door.
De verkoper had eerst de ophaaldatum afgezegd en vervolgens verkoopt ie het binnen twee weken zonder enig contact met mij aan iemand anders....
Ik geloof niet dat je op zo'n manier met elkaar zaken doet, maar ja, ík woon niet in Friesland..... :-X

Wel mooi dat jij erg veel plezier hebt van je set. :P

Echt, dude das een naaistreek....Ik heb absoluut plezier verder van mijn upgrade's so far, alleen de buren iets minder. En sinds vannochtend is de svs van riesj ook binnen.....

Jullie lezen het wel in de krant ;)
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Edtbonep

Het is gelukkig toch nog goed gekomen met de Sony ES.... :P
De verkoper vond zelf ook dat het niet helemaal goed zat, heeft alles uitgelegd en nu komt alles tóch nog mijn kant op.
Toch netjes van hem. :D
Dus binnenkort kunnen we synchroon bonken.... 8)
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

DeeCruise

#32
Quote from: Edtbonep on April 10, 2006, 17:19:13
Het is gelukkig toch nog goed gekomen met de Sony ES.... :P
De verkoper vond zelf ook dat het niet helemaal goed zat, heeft alles uitgelegd en nu komt alles tóch nog mijn kant op.
Toch netjes van hem. :D
Dus binnenkort kunnen we synchroon bonken.... 8)


Ahh, relaxed...Wat heb je verder voor apparatuur? Om even een vergelijking te kunnen trekken ;)

-edit-

Zie nu pas je subschrift...niet zo heel vreemd op dit tijdstip en met dit promillage  O0
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

DeeCruise

#33
UPDATE!!!!!!!!!!!!!!

Morgenvroeg wordt als het goed is het nieuwe audiomeubel geleverd. Lijkt op de aldenkamp dagonetti, maar is dan zwart ipv zilver, en heeft een achterplaat die eigenlijk exact tegenovergesteld is...Deze heeft de ronde gaten niet in het midden van de plaat zitten, maar aan de zijkanten. Heb net 4x geprobeerd om een foto te uploaden, maar dat is niet echt een succes. Probeer het vanavond vanaf een andere pc nog eens..

-edit-
Gelukt! Ziehier het meubel:
http://opelclubzuidlimburg.nl/portal/images//100_1518.jpg


Dan komt er binnen nu en 3 weken de vervangende tv aan...

Deze is het geworden:




Scheelt al heel wat...De center en rear speakers komen begin juni...De rears hebben jullie op de vorige pagina kunnen zien, de center is deze geworden:



Kort samengevat...Halverwege juni is DeeCruise zijn ht'tje voor voorlopig af!

Ben vrolijk....
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

DeeCruise

Nou, vandaag is het meubel binnengekomen. Even de glasplaten monteren en het staat. Ging in principe redelijk snel. Wat iets minder snel ging was het opnieuw trekken van de kabels..Wat een kutwerk is me dat, onvoorstelbaar...Thank god voor de banaanpluggen, anders was het helemaal een gepiel geweest...Maar goed..Genoeg gebazel, de foto's:

Beetje donker...


Overzichtje...


En opgeruimd, dvds erbij, en neon aan ;)


Lijkt alsof ie scheef staat,maar is puur en alleen mijn amateuristische manier van fotograferen  O0
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Bionica

Quote from: DeeCruise on April 20, 2006, 20:12:47
Nou, vandaag is het meubel binnengekomen. Even de glasplaten monteren en het staat. Ging in principe redelijk snel. Wat iets minder snel ging was het opnieuw trekken van de kabels..Wat een kutwerk is me dat, onvoorstelbaar...Thank god voor de banaanpluggen, anders was het helemaal een gepiel geweest...Maar goed..Genoeg gebazel, de foto's:

Beetje donker...


Overzichtje...


En opgeruimd, dvds erbij, en neon aan ;)


Lijkt alsof ie scheef staat,maar is puur en alleen mijn amateuristische manier van fotograferen  O0


Ziet er goed uit, nette kast, past mooi bij de apparatuur
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

DeeCruise

#36
Thanks...

DeeCruise is trots......
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

 :o moooi meubel tit!

toch eens serieus gaan kijken voor de dagetti, dan maar nieuw :D leeuwarden is me iets te ver nl :D

Zoals bionica al zei: mooie combo: zwart van je de apparatuur icm met de zwarte poten!!!

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Bionica

#38
Quote from: DeeCruise on April 20, 2006, 20:22:15
Thanks...

DeeCruise is trots......

Ben ook trots op me eigen set :D :D

Zou niet goed zijn als ik da niet was :P

[offtopic]
Kijk maar in me signature  :-[ staat link ;)

Kun je zien hoe ik ben begonnen :P
[/offtopic]

post ook ff reactie ;)

alvast thnx :P
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

DeeCruise

Quote from: Bionica on April 20, 2006, 20:24:48
Ben ook trots op me eigen set :D :D

Zou niet goed zijn als ik da niet was :P

[offtopic]
Kijk maar in me signature  :-[ staat link ;)

Kun je zien hoe ik ben begonnen :P
[/offtopic]

post ook ff reactie ;)

alvast thnx :P

Voila, gebeurd...

En dat ik trots ben heeft meer te maken met het feit dat ik altijd al een audiofiel geweest ben, maar er nooit geld aan gespendeerd heb vreemd genoeg (buiten de audio in de wagen dan) Als je mijn setup van nu vergelijkt met die van 2 maanden geleden, dan ken je em niet meer terug. En over 3 weken staat er dan nog een dikke sony dvdspeler en een 82cm breedbeeld bij  ;D
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Bionica

Quote from: DeeCruise on April 21, 2006, 03:06:59
Voila, gebeurd...

En dat ik trots ben heeft meer te maken met het feit dat ik altijd al een audiofiel geweest ben, maar er nooit geld aan gespendeerd heb vreemd genoeg (buiten de audio in de wagen dan) Als je mijn setup van nu vergelijkt met die van 2 maanden geleden, dan ken je em niet meer terug. En over 3 weken staat er dan nog een dikke sony dvdspeler en een 82cm breedbeeld bij  ;D

Ik heb ook altijd een intresse gehad wat beeld en geluid betreft, maar nooit echt de middelen voor gehad.

Sinds ik een vaste baan heb, is er meer geld over gebleven voor deze hobby.
Ik kan me helemaal vinden in jou verhaal.

Ik ben zelf met een simpele stereo versterker begonnen, en hoop binnenkort misschien een Pioneer VSX-AX3 of iets in die serie aan te schaffen, dus ga er alleen maar op vooruit.

ik blijf dit topic ook volgen, is leuk hoe je bepaalde sets in korte tijd ziet veranderen

keep up the good work!!
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Jar Jar

Quote from: riesjdabietsj on April 20, 2006, 20:23:11
:o moooi meubel tit!

toch eens serieus gaan kijken voor de dagetti, dan maar nieuw :D leeuwarden is me iets te ver nl :D

Zoals bionica al zei: mooie combo: zwart van je de apparatuur icm met de zwarte poten!!!



Ik heb nog zo'n zelfde meubel staan als DeeCruise. Mag in de verkoop. Doe maar een PB als je interesse hebt.

@ DeeCruise: Ziet er strak uit. Flinke upgrades de laatste tijd. Geniet ervan!

Edtbonep

Errug mooi meubeltje man, staat prima zo. :P
Ik heb net m'n kabels binnen.
Nu heb ik dit weekend een nogal druk Porsche-weekend, maar als ik tijd heb ga ik ook alles installeren..... :P ;D
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

DeeCruise

Update: Nieuwe rears zijn binnen en staan op de plaats..Voor foto's check bovenaan deze page..

Greetz,

DeeCruise
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

DeeCruise

#44
Update!

Helaas geen foto's, althans niet van de veranderingen op locatie aangezien riesjdabietsj verhuisd is, en ook zijn relaxte digitale camera heeft meegenomen ;)

Dus dan maar bestaande foto's van het internet halen...

De aanpassingen: De tv is vervangen! De 55cm is als donatie naar mijn zusje gegaan en vervangen door de grundig xentia 32".Overgekocht van een geduldige Sauron (bedankt nog he kerel!)..Geen lcd (past ook echt niet in mijn budget) maar een slimline breedbeeld. Zie foto hieronder:




En als tweede vandaag mijn nieuwe kabel opgehaald...45m ConnectionAudison sl212. 2x263mm silverplated..



Deze heb ik samen met de bij Mike aangeschafte vergulde banaanstekkers gemonteerd op de rears.




Als laatste heb ik nog via Nwolsink een Dts ES schild besteld:




Bevindingen: Beeld is geweldig, echt ongelofelijk dat ik zo lang heb kunnen kijken naar die prul wat ik had staan. Met de bekabeling merk ik toch wel verschil bij de rears (de fronts heb ik nog niet aangesloten) dmv minder ruis op de kabel. Ook lijkt het alsof het geluid minder schel is, maar daar zal ik nog iets meer mee moeten testen aangezien ik dat niet zeker weet..En het schild? Jah, het is gewoon een beauty om te zien als het donker is  ;D

Kortom, ik ben weer een stapje verder, en er ontzettend blij mee!
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

Ey mooi schild!!  ;D

Blij dat de speakerkabel de gewenste verbeteringen geven  :) Wel een redelijk aantal meters, ga je de speakerkabel over het dak leggen? 45 mtr  O0

*riesj wacht met spanning op nieuwe foto's*

grtz!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

#46
Quote from: riesjdabietsj on August  3, 2006, 18:31:09
Ey mooi schild!!  ;D

Blij dat de speakerkabel de gewenste verbeteringen geven  :) Wel een redelijk aantal meters, ga je de speakerkabel over het dak leggen? 45 mtr  O0

*riesj wacht met spanning op nieuwe foto's*

grtz!


Hahaha, nee jong. Had de 45m als volgt nodig:
3m voor de center
2x 6m voor de fronts
2x15m voor de rears...De rears zijn zo lang omdat ik ze helemaal buiten om moet leggen, langs de plint af. Aangezien het audiomeubel links naast het dressoir komt ben je al enorm veel meters kwijt eer je aan de achterste muur komt...

Wat overblijft (de oude kabel van de fronts) gebruik ik voor de andere stereo op de slaapkamer ;)
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

Quote from: DeeCruise on August  3, 2006, 18:34:00

Hahaha, nee jong. Had de 45m als volgt nodig:
3m voor de center
2x 6m voor de fronts
2x15m voor de rears...De rears zijn zo lang omdat ik ze helemaal buiten om moet leggen, langs de plint af. Aangezien het audiomeubel links naast het dressoir komt ben je al enorm veel meters kwijt eer je aan de achterste muur komt...

Wat overblijft gebruik ik voor de andere stereo op de slaapkamer ;)

Daarnaast kun je beter te lang kopen, wil je eens een keer iets schuiven ;)
Ik kom nl nu 1!!!!!!!!!!! meter te kort..... :D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Quote from: riesjdabietsj on August  3, 2006, 18:36:40
Daarnaast kun je beter te lang kopen, wil je eens een keer iets schuiven ;)
Ik kom nl nu 1!!!!!!!!!!! meter te kort..... :D

Neeeee, echt?

Men, das echt crap, dat was idd ook mijn gedachtengang, ik plaats de rears nu eigenlijk op het uiterste wat mogelijk is, en heb nog 3m over bij elke speaker als t goed is..Je weet maar nooit als je gaat verhuizen hoe het loopt ;)
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

riesjdabietsj

Gisterenavond even snel gaan kijken:  :o Wow, mooie opstelling!

Deze week eens wat foto's schieten en dit topic de lucht inknallen!

grtz!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3