"The Lounge" Foto Update: 15/05/06

Started by DeeCruise, March 28, 2006, 21:09:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DeeCruise

Na 2x een geslaagde aankoop gedaan te hebben via dit forum, en na het plaatsen van enkele posts vond ik het dan toch langzaamaan eens tijd worden om te laten zien waar ik muziek luister...

Ik wil jullie eraan laten herinneren dat ik pas net begonnen ben, en dat het dus misschien niet helemaal top notch is allemaal, maar je moet ergens starten he ;)

Goed, where to begin..

Bij het begin dan maar...Ik heb helaas geen fotos van mijn oude audioopstelling maar kan het wel even samenvatten:
- Sony str-de235 Dolby versterker
- Sony cdp-ce235 5-Cdwisselaar
- Sony mds-je530 Minidisc recorder
- Sony slv-se700 VCR
- Vestel typeloos dvd speler
- Audiosonic 55cm tv
- Misson 701 beech
- Sony surround setje en centerspeaker

Goed..Het klonk allemaal prima, echt niks te klagen gehad. Maar de dolby option stond nooit aan omdat het geluid van de surround set me niet beviel..

Toen is riesjdabietsj (huisgenoot) begonnen met het pimpen van zijn audioset (hoewel, BOOSTEN is misschien een betere omschrijving) en dan begint het toch te jeuken..
Heb toen eens laten vallen dat ik ook wel ietsje meer wou, en op een ochtend nadat ik door een meid uit mijn bed gehaald was en richting koffie strompelde kwam de opmerking: "Hey, is dit niks voor jou?"...
"dit" bleek dus een sony versterker te zijn. Ik met mijn brak hoofd vond de remote die erbij zat wel cool en zei meteen voor €250,- wil ik em wel..
Na een hoop geregel hebben we em dus gehaald: De Sony str-da50ES



Je wil niet weten hoe ver we hebben moeten reizen om dat monster te halen..(john, nog bedankt voor de koffie en de mogelijkheid tot een schoon toilet!  ;D) Veel verder en de mensen spraken chinees! Wil je t wel weten? Zie foto:



Ja, met de trein ja...Een zeer traumatische ervaring na 48 uur wakker te zijn (voor de medepassagiers dan wel  >:D)

Gelijk maar even een vergelijkingsfotootje getrokken..Je ziet de 12kg gewichtsverschil zitten:



En alles aangesloten:



Meteen de DTS optie gecheckt, Prima!  O0



Vervolgens waren de kabels aan de beurt...Vantevoren was het gewone crappy koperkabel..Nu is het allemaal iets beter geregeld:

De nieuwe 2.5mm2 zilverkabel met de 24k goldplated interlinks van profigold (let niet op de kabelzooi in background svp) :



Foto van dichterbij (en 10x zo wazig   ::))



Hier de zilverkabel met idem banaanstekkertjes en de profigold interlink:



Interlink:



JEZUS DEE, wat maak jij veel foto's van niet boeiende dingen...Ja sorry jongens, maar dit is mijn eerste HT-pimp topic dus dan wil ik t gelijk goed doen.. ;D

Maar goed, een overzicht van de set 3 dagen geleden:



En de rear speakers op staanders: De Mirage frx-one:



Jup, recht naast t kussen ja....

Dichtbij:



Gisteren ben ik samen met een maatje even gaan kloten..Ik vind de pitjes als sfeerverlichting altijd zeer relaxed, maar ik wilde het iets strakker...Nou, ik had toevallig nog de neons die ik in mijn auto als binnenverlichting gebruikt heb (nee, wel weggewerkt enzo, niet zo'n paupertuning  >:() Men neme een trafo, een klik aan klik uit systeem, en gaat solderen...Resultaat:


Als je goed kijkt (ook weer een wazige foto, fijn!) zie je de neons achter de speakers hangen..Niet gelijk in paniek raken, ze zitten geplakt, niet geschroefd ;)

Men drukke op het knopje, en? :


Juist! Licht!



P.I.M.P....ik weet het  O0

Hier zie je de neon iets beter (voor de duidelijkheid, er zaten er 2 achter elke speaker):



Goed, fast forward naar vandaag -> Speelgoeddag! Juist, mijn uitbreiding kwam per post aan: de speakersteunen van Vogel's. Via een forumlid overgenomen (elmo1234 thanks!) en in perfecte staat. Na een hoop vloekwerk en gestress tegen de kat (die houdt van schroefjes  >:() had ik ze dan eindelijk in elkaar staan:



Zoals je ziet was t onderhand al donker...Wat een gepiel met die dingen!

De neons heb ik daardoor ook niet meer goed gekregen aan 1 kant (mijn zin was lichtelijk over) maar aan de andere kant staat t wel maf.
Foto neons aan in huidige setup:


De zuil afzonderlijk met neons:



En hoe het er in het donker uitziet:



Dat was t voor voorlopig...

Mijn toekomstplanning op de korte termijn:

Andere tv (welke zien we nog wel...),
- Sony ES7700 dvd speler,



- Mission m33i's,



- En een tannoy ts-8 Subwoofer..


Nou, degene die aan het eind gekomen zijn van dit scrollfeest hebben zichzelf als echte topic-bikkels gekwalificeerd..Op en aanmerkingen? Graag, aangezien ik daar dit topic voor open ;)

Greetz,

DeeCruise

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--
EDIT 29/03/06
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vandaag maar wat langere kabel gehaald icm tesa powerstrips (zodat t zooitje ook blijft hangen!  :o) en de speakersteunen uit elkaar gehaald met een extra paar handen...Kabels maar meteen even goed erdoorgevoerd, en vervlogens nog een uur liggen kloten om de speakers juist gericht te krijgen (zucht... :-\)

Maar goed, resultaat!

Vision by night links (wat gisteren dus nog een puinhoop was):



Vision by night rechts:



En de kabels links:



En rechts:



Zo, mijn eerste update! <geeft zichzelf klop op de schouder> Hopen dat er nog velen volgen...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--
EDIT 30/03/06
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heb me net na de nodige twijfel tussen de sub en de missions toch maar de sub besteld. Het is zoals hierboven vermeld de Tannoy-TS8 geworden...Hij komt als het goed is komende dinsdag aan, dus hopelijk volgt er dan weer een edit  ;D
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Fatalfelix

ziet er goed uit vooral dat blauwe licht, dat geef een heel relaxt sfeertje aan het geheel  ;)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

riesjdabietsj

Hoi jong, je huisgenoot ziet alles al aardig vorderen! :D

Mooie stands, zullen zeker weten ervoor zorgen dat je fronts beter gaan klinken! Ben eens benieuwd straks.

En wat betreft je sfeerverlichting -> bitch, moet ik mn upgrade-buget weer gaan bijstellen!!!!  :-[
O0
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

DeeCruise

Quote from: riesjdabietsj on March 28, 2006, 21:16:51
Hoi jong, je huisgenoot ziet alles al aardig vorderen! :D

Mooie stands, zullen zeker weten ervoor zorgen dat je fronts beter gaan klinken! Ben eens benieuwd straks.

En wat betreft je sfeerverlichting -> bitch, moet ik mn upgrade-buget weer gaan bijstellen!!!!  :-[
O0


Hahaha, jouw aanstekelijke verslaving heeft mij wel wat meer geld gekost dan wat jou die neons gaan kosten!

@Felixdi: Is zeker relaxed..Doordat het diffuus via de muren licht geeft is het ook niet te fel, maar is t wat relaxeter voor je ogen om film te kijken dan in t donker..

OW RUK....sorry lui, maar ben vergeten de rears op de foto te zetten...(met dank aan riesj voor het in bruikleen geven van de speakers -> insert fok pray smiley<-) Bij deze staan ze ertussen bovenaan...
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Elmo1234

Kijk eens aan, dat ziet er meteen een stuk netter uit zo met die stands, staat goed zo met die wat grotere speakers erop.

Ook grappig dat ik vroeger dezelfde versterker heb gehad als jij, namelijk die sony 235, wat een brak ding vond ik dat zeg! Cheap uiterlijk, en klonk voor geen meter. Wat een verschil toen ik daarna een harman/kardon kocht! Maar dat zal jij vast ook hebben gemerkt nu je die nieuwe sony hebt, dat heb ik altijd wel een mooi ding gevonden kwa uiterlijk en 'robuustheid' maar heb hem nog nooit gehoord.

Ook nog een vraagje, waarom ben je van plan de m33's te kopen, heb je ze al beluisted? Als je ze alleen hebt uitgekozen omdat ze van hetzelfde merk als je fronts zijn zou ik zeker eerst gaan luisteren. Wieweet klinkt die nieuwe serie heel anders dan je andere speakers!

DeeCruise

Quote from: Elmo1234 on March 28, 2006, 22:07:56
Kijk eens aan, dat ziet er meteen een stuk netter uit zo met die stands, staat goed zo met die wat grotere speakers erop.

Ook grappig dat ik vroeger dezelfde versterker heb gehad als jij, namelijk die sony 235, wat een brak ding vond ik dat zeg! Cheap uiterlijk, en klonk voor geen meter. Wat een verschil toen ik daarna een harman/kardon kocht! Maar dat zal jij vast ook hebben gemerkt nu je die nieuwe sony hebt, dat heb ik altijd wel een mooi ding gevonden kwa uiterlijk en 'robuustheid' maar heb hem nog nooit gehoord.

Ook nog een vraagje, waarom ben je van plan de m33's te kopen, heb je ze al beluisted? Als je ze alleen hebt uitgekozen omdat ze van hetzelfde merk als je fronts zijn zou ik zeker eerst gaan luisteren. Wieweet klinkt die nieuwe serie heel anders dan je andere speakers!

Mwoa, ik was dik tevreden met die oude amp die ik had..Maar het ligt er ook echt aan wat je erop aansluit..Heb die b&w 302 (correct me when im wrong please) erop gehad en die klonken idd voor geen meter in vergelijking met die missions...Maar de huidige is uiteraard een STUK beter..

Over de missions: Ik heb ze nog niet beluisterd nee, maar dat komt zowieso nog voor ik ze bestel, maar buiten het leeftijdsverschil hebben ze zo goed als exact dezelfde waardes, de m33 nog beter dan mijn 701's dus ik kan het alleen maar hopen. Ook is de prijsklasse een belangrijk gegeven voor mij, aangezien dit niet mijn prioriteiten zijn momenteel..
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

el-jorge

Leuk weer een nieuw topic. Jouw schrijfstijl bevalt me wel, bleef tenminste plakken om ook alle tekst te lezen ipv snel foto'tjes kijken. Leuke set, lachuh hoe je je speakers gepimpt hebt.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DeeCruise

Bedankt voor de reacties jongens! Geen op of aanmerkingen? "I am only here to learn"!

Ik heb meteen een vraagje aan jullie...Ik zit in dubio. Wat zal ik nu eerst aanschaffen...De tannoy? Heb momenteel nl geen sub..Of de missions? Heb nu de mirage's als rears..Ik twijfel erg...Het punt zit hem in het feit dat ik niet weet of ik een sub zo hard nodig heb momenteel. Bij muziek luisteren al dan niet in stereo heb ik niks te klagen, maar bij films mis ik toch wel net die diepte van de punch, en die nagalm..

Ik twijfel!

Gaarne, geeft raad o htgoeroe's!
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

joddi

Ik zou gewoon gaan luisteren, vind je die m33 wel zoveel beter als wat je nu hebt?? en is die tanoy wel wat je veracht  ;)

DeeCruise

Quote from: joddi on March 30, 2006, 07:16:39
Ik zou gewoon gaan luisteren, vind je die m33 wel zoveel beter als wat je nu hebt?? en is die tanoy wel wat je veracht  ;)

Beiden zijn 99% zeker wat ik ervan verwacht...maar nu weet ik alsnog niet wat ik moet doen...
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

DeeCruise

Nou, het is dus toch de Tannoy geworden..Aangezien ik met de mirage's als rears nog wel tevreden ben voorlopig, en ik muziek toch alleen in stereo luister vond ik het gemis van diepe tonen toch zwaarder wegen...NU wachten tot dinsdag!  ;D
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

johnny

DeeCruise jongeh dit ziet er zeer gelikt uit.
dan neon vindt ik een zeer goed idee mischien kan ik daar ook wel wat mee.
je subje komt eraan , das echt een extra op HT gebied en nu kan je langzaam verder bouwen aan je HT.
ik kan je helaas niet mn tv verkopen omdat ik dus heel mischien een beamer koop en die niet wil gebruiken voor tv kijken.
of kom je hem dan ook ophalen met de trein  ;D
ik heb nog steeds mn petje af voor jou en je huisgenoot om dat hele stuk hierheen te komen.
maar hij heeft nu dan ook een super plekje gekregen en gaat zekers nog lang niet met pensioen.
veel kijk en luisterplezier met je HT

Edtbonep

Ziet er gelikt uit hoor, ik moet "mijn" Sony nog ophalen uit Friesland, er was wat vertraging in gekomen...
Die neonbuizen vind ik wel wat hebben, zijn die er ook in andere kleuren?
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

DeeCruise

Quote from: Edtbonep on March 31, 2006, 18:39:47
Ziet er gelikt uit hoor, ik moet "mijn" Sony nog ophalen uit Friesland, er was wat vertraging in gekomen...
Die neonbuizen vind ik wel wat hebben, zijn die er ook in andere kleuren?

Heb je em nou nog niet? hahaha....Die neons krijg je normaal gezien alleen in blauw, maar toen de plasma buizen oprukten in het tuningwereldje zijn die wel in andere kleuren geleverd -> groen, rood, blauw, wit, paars U name it...
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

DeeCruise

Zo, even een kleine update...

De tannoy has arrived!!!

Gisterochtend geleverd, maar wegens logistieke probleempjes en t werk (waar ik nu nog ben) ben ik niet thuis geweest...Over 2.5 uurtje ben ik thuis en ga ik hem meteen aansluiten, jammer dat je sochtends geen subwoofer kunt testen ivm de buren  :(

Maar goed, zodra het beestje staat komen foto's in de openingspost te staan,

Greetz,

DeeCruise
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Rappie

Flink aan het uitbreiden in een korte tijd :) Mooi gedaan met de verlichting ook .... al kijk ik zelf liever tegen een zwarte muur tijdens het film kijken. Maar voor het muziek luisteren zal het wel een relaxt sfeertje neerzetten.
Eigenaar van Paulthé

Movievault

Met zo een kleur licht moet je oppassen dat ze je kamer niet zien voor iets anders
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

gijsnoorlander

Ik zat me net af te vragen of je die Neon buisjes ook hoort op de speakers.
Ze werken namelijk niet echt op een lage spanning en ook nog wisselende spanning ook.
Daar er toch wel spoeltjes in de speakers zitten zou het me niets verbazen als je dat hoort, wanneer je versterker aan staat (als je versterker bijv dmv een relais de speakers aanschakelt om inschakelploppen te voorkomen, is het circuit niet gesloten, dus kan er geen stroom lopen, dus zal je er zeker weten niets van horen wanneer je versterker uit staat)

Tegenwoordig kun je met LED's namelijk ook al een dergelijke gloed krijgen en die zul je zeker weten niet horen.

JCL

Dat ziet er allemaal uit om van te smullen! Toch nog een klein, piepklein zeikpuntje, het is een Sony DVP-S7700. Een DVD speler kon in die tijd nog geen ES zijn omdat dat destijds alleen voor versterkers gold. Er zal dus ook geen ES opstaan. De latere 9000ES (de opvolger van deze) was wel ES voor de mensen die alles uit de ES serie wouden / moesten hebben. Nu zijn er ook CD / SACD spelers uit de ES serie.

DeeCruise

Quote from: JCL on April  5, 2006, 14:20:11
Dat ziet er allemaal uit om van te smullen! Toch nog een klein, piepklein zeikpuntje, het is een Sony DVP-S7700. Een DVD speler kon in die tijd nog geen ES zijn omdat dat destijds alleen voor versterkers gold. Er zal dus ook geen ES opstaan. De latere 9000ES (de opvolger van deze) was wel ES voor de mensen die alles uit de ES serie wouden / moesten hebben. Nu zijn er ook CD / SACD spelers uit de ES serie.

Ah, pardonnez moi...Maar zo staat ie aangeboden in een topic, dus heb ik het klakkeloos overgenomen.

@gijsnoorlander: Je hoort de neons niet op de speakers...ze staan nl apart geschakeld op een andere stekkerdoos dus op geen enkele manier in verbinding met de luidsprekers..

@ FrankG: Je bedoelt ROOD licht neem ik aan? Want in dit geval kunnen ze hoogstens denken dat er een zonnebank aanstaat ;)

Vannochtend wat liggen kloten samen met een overenthousiaste huisgenoot met de instellingen van de sub en uiteindelijk naar tevredenheid geluid eruit gekregen...om kwart voor 8 sochtends (je wilt absoluut niet ruilen met onze onderburen  >:D) 1 nadeel...De kat heeft echt een fobie gekregen aangezien de tannoy overal heenrent waar zij heen loopt. Het kreng danst mijn hele slaapkamer door, dus ik moet op zoek gaan naar een paar betontegels om erop te leggen helaas. Het is dat het echt enorm scheelt dat ik het doe, want het komt het oog niet echt ten goede natuurlijk. Ik zal straks even posten wat niet als gewicht dienst doet, jullie geloven je ogen niet, gegarandeerd  :o
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

Daklem

Jij dacht Daklem's Topic is dicht, laten we zijn topictt maar jatten  :-[ ;D ;)

Leuk beginners setje! Lijkt een beetje op hetgeen waar ik ook mee begonnen ben, alleen had ik het van Pioneer.

;D

DeeCruise

#22
Quote from: Daklem on April  6, 2006, 08:27:04
Jij dacht Daklem's Topic is dicht, laten we zijn topictt maar jatten  :-[ ;D ;)

Leuk beginners setje! Lijkt een beetje op hetgeen waar ik ook mee begonnen ben, alleen had ik het van Pioneer.

;D

Topic jatten? Lijkt me stug dat jij ook op mijn slaapkamer woont, tenzij je je regelmatig vermomt als kat....

http://users.telenet.be/riesjdabietsj/TIT.htm


Mocht je dat wel zijn....Zou je voortaan je nagels ergens anders in kunnen zetten dan in de bank?
;)
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

JCL

En je hebt je kat tit genoemd omdat je daar zelf ook graag je nagels in zet >:D Hmmm, net niveau daalt weer... ben door Reza te vaak in het playboy topic te vinden :-[

DeeCruise

Quote from: JCL on April  6, 2006, 18:45:04
En je hebt je kat tit genoemd omdat je daar zelf ook graag je nagels in zet >:D Hmmm, net niveau daalt weer... ben door Reza te vaak in het playboy topic te vinden :-[

Hahaha...laag niveau is niet zo heel erg...Functioneer er ook te vaak op  ^-^

Overigens levert dat klappen op, je nagels erin zetten  ::)
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2