SE of gewoon

Started by J.A.F._Doorhof, November 2, 2002, 01:20:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Als je een DVD koopt koop je dan de goedkoopste versie of de SE ?

Altijd de SE
3 (25%)
Meestal de SE
8 (66.7%)
Altijd de goedkoopste, het gaat bij mij om de film
1 (8.3%)

Total Members Voted: 12

J.A.F._Doorhof

Ben daar vreemd in, maar ik ben een sucker voor die mooie special editions, was van plan E.T. niet te kopen totdat ik de box te zien kreeg, en heb hem nu toch maar besteld, fantastisch trouwens, een boek erbij en 3 DVD's + CD.

Vraag me af hoe dat bij jullie gaat.

Meestal koop ik de SE versie van de grote kaskrakers.
BV :
Evil dead 2 (tin), en 1 (book of dead)
Exorcist (box)
E.T. (box)
Lord of the Rings (4 DVD versie)
Pearl Harbour (Vista)

Vaak vallen de prijsverschillen ook nog wel mee, de boxen geven mij weer wat van dat LD gevoel terug denk ik.
Vindt trouwens over het algemeen de boxen MEER dan de moeite waard.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Als ik een film wil kopen en er is een SE van, dan kies ik altijd die versie.

Groetjes,
Oscar

B. Kuiper

Koop indien beschikbaar de SE, ben daar een beetje dubbel in. Aan de ene kant boeien de extra's me nooit zo erg....but given the choice....wil ik ze toch er wel bij hebben.

Sommige films wil ik gewoon zo graag in de collectie dat SE of niet me niet uitmaakt(bijv. Blackhawk down R1)

Bas
"Always a little further"

Robert

Ik koop de Special Edition als het echt wat toevoegt aan het geheel.
Voor de extra's doe ik het niet speciaal, want de hoofdreden is de film.
Maar als de beeld- en geluidskwaliteit omhoog is gegaan met de Special Edition dan is de keuze simpel voor mij.

Alleen heel jammer is dat de Special Edition in de meeste gevallen (bij nieuwe films) altijd NA de normale versie wordt gereleased en dan ben je soms al in het bezit van de normale versie en dan moet de SE wel zeer goed zijn wil ik die nog aanschaffen.


MvrGr.
Robert

dick

Ik kocht eigenlijk altijd de SE, ik ging er speciaal naar zoeken.. Maar tegenwoordig lijkt het wel of er een soort strijd is ontstaan wie de meeste extra's kan meegeven.. De uren vliegen je om de oren, terwijl je helemaal geen tijd hebt om bij elke DVD weer alle extra's te kijken. En soms maken de vele versies het ook niet echt prettiger, of wat ook wel erg leuk is, is dat de leverancier enkele maanden na het uitkomen van de 'normale' DVD, toch besluit een SE DVD uit te brengen! En diegene die ik ken, willen ook de SE, waardoor verkopen lastig wordt..

Maar waar ik nog wel veel waarde aan hecht, zijn de échte special editions die vaak worden uitgerust in luxe verpakkingen met een boekwerk (van B.V. het originele film script) posters, foto's, stukje film, etc. Dat zijn meestal dan ook de wat duurdere sets en koop deze dan ook alleen bij de échte krakers.

Grindtegel

Ik ben ook wel fan van S.E.'s maar sommige vind ik toch wel erg duur worden, zoals Lord of the Rings en E.T.

Maar... dit zijn eigenlijk de LIMITED editions, dus wat loop ik nu toch te zeuren!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Bart_M

Het gaat mij om de film, om extra's geef ik niet zoveel.
Maar in het geval van LOTR koop ik toch de 4 dvd verise, omdat er extra filmmateriaal op staat en het geluid is beter.

Ik ben niet zo gevoelig voor het mooie kafje, en de dvd met de extra's. Leuk, maar daar houdt het ook mee op.

Grtn,
Bart