RAF Show 2006

Started by wil, March 28, 2006, 11:26:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Naptime

Vandaag ook even een bezoek gebracht, en het viel wel tegen. Vooral de TV's waren grotendeels reeds beschikbaar materiaal, dus weinig 1080p schermen en al helemaal geen Blu-Ray (er stond wel iets bij de Philips stand, maar of dat nou een speler was geen idee) of HD-DVD (notebooks tellen niet mee).

En voor Edtbonep en chillywilly ooit gedacht om een plasma van LG te nemen? Lage prijs (onder de 1800 euro) en een kwaliteit die dicht tegen die van de Panasonic aan ligt.

kippekop

Vandaag ook even geweest, prima doch kleine show, waar je goed merkt dat aparte kamertjes toch wel heel erg fijn werken, want zo'n grote open ruimte werkt gewoon niet goed! Leuk om de d-ila shermpjes van jvc te zien en de nieuwe infinity speakers (erg impressive voor de prijs!)... was binnen 1,5 uur weer weg, dus gewoon prima zondagvermaak
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

tiptop

@Donaldk:
Hoi, Ik weet niet waaruit je haalde dat het niks was, de RAF-show, maar ik heb hopelijk toch niet die indruk gewekt. Toch?!

Ik vond het wel vermakelijk. Ik woon in Haarlem en voor mij was het de relatief korte reis wel waard.
Daarnaast was het gratis parkeren en entree. Ook waren er stands met DVD's, CD's en LP's die je niet op elke straathoek kan kopen.

Ook heb ik directe info over een aantal producten gehad waar ik naar op zoek was.
Kortom, van mijn kant geen kwaad woord over de show. ;)

Een ieder moet natuurlijk voor zichzelf beslissen of het het waard is om te gaan. :)

Groeten,
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

donaldk

Quote from: tiptop on April 10, 2006, 20:43:33
@Donaldk:
Hoi, Ik weet niet waaruit je haalde dat het niks was, de RAF-show, maar ik heb hopelijk toch niet die indruk gewekt. Toch?!

Nou onder andere uit het verslag van Edski. Nee hoor, die indruk wekte je niet direct, maar ik hoorde ook niets wat mij echt naar de Raf lokte.

Quote
Ik vond het wel vermakelijk. Ik woon in Haarlem en voor mij was het de relatief korte reis wel waard.
Daarnaast was het gratis parkeren en entree. Ook waren er stands met DVD's, CD's en LP's die je niet op elke straathoek kan kopen.

Ik woon ook niet zo ver weg, degene met wie ik zou gaan kijken woont zelfs in de stad, maar toch je bent wel even onderweg. Voor beurzen betaal ik zowiezo nooit, als ik er niet gratis in kom, dan kom ik gewoon niet 8). Schijfjes kunnen me persoonlijk niet zo boeien.

Quote
Ook heb ik directe info over een aantal producten gehad waar ik naar op zoek was.
Kortom, van mijn kant geen kwaad woord over de show. ;)

Als je inderdaad iets wil kopen dan is het waarschijnlijk wel een aardige gelegenheid om het product nader te bekijken. Zelf heb ik geen haast en dus niet direct een nieuwe aankoop geplanned. Wat ik wel graag zou hebben gezien, was een goede vergelijkingsmogelijkheid van nieuwe schermen, weergevers en wat voor beeld ze te voorschijn toveren. Als je dan leest dat het bijna allemaal schermen betreft die je ook gewoon in een goed gesorteerde winkel kunt zien en dat ze net zo slecht afgesteld en opgesteld staan als in genoemde winkel, dan zie ik zelf weinig reden om speciaal naar dit evenement te gaan.

Quote
Een ieder moet natuurlijk voor zichzelf beslissen of het het waard is om te gaan. :)

Inderdaad, voor mij en degene waar ik mee afgesproken had leek het niet de moeite waard, hij moest achteraf ook nog een extra dienst draaien die dag en had dus helemaal geen zin meer om na zijn werk nog te gaan.

tiptop

Hoi,

OK.

Over die schermen alleen even. Nou vind ik dat vrijwel geen zaak (waar ik tot nu toe ben geweest) de schermen ideaal heeft hangen ter vergelijking.
Zo'n winkel ontkomt er natuurlijk ook niet aan, omdat veel schermen goed aansluiten een zeer lastige en kostbare zaak zal zijn.
Het best kan je volgens mij de keuze door onderzoek beperken tot maar een paar modellen en die proberen thuis in je eigen omgeving te beoordelen.

gr.
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

donaldk

Schermen thuis uit proberen, zijn er dan zaken waar je dat lukt, veelal moeten ze tegenwoordig de toestellen eerst nog bestellen. Je zal dan wel minder ruimte hebben om over de prijs te onderhandelen.

Maar zoals gezegd op een beurs verwacht ik toch iets meer te zien dan het normale. Heb bijvoorbeeld al eens een leuke rearprojectie UHDTV demo gezien, 3 of 4K bij 2K is heel leuk om te zien kan ik je vertellen;-).

tiptop

Quote from: donaldk on April 12, 2006, 00:31:39
Heb bijvoorbeeld al eens een leuke rearprojectie UHDTV demo gezien, 3 of 4K bij 2K is heel leuk om te zien kan ik je vertellen;-).
???
Moet je me even uitleggen wat dat is.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

donaldk

Ultra HDTV, ook wel Quad HD, viermaal de resolutie van HD (1080P) dus horizontale resolutie van 4K en verticale resolutie van 2K. Het systeem kan tot 4K*2K aan, maar ik zou mijn aantekeningen moeten opzoeken, om te zien of het scherm wat er stond nou een horizontale resolutie van 3K of 4K had, dat weet ik niet meer uit mijn hoofd.

Erik

Ik durf er niet aan te denken hoeveel blueray disken je dan nodig hebt om één film af te spelen. Je koopt dan geen blueray speler, maar een bleuray carousel ;D.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

tiptop

OK, weer wat geleerd.
Volgens mij veranderd alles sneller dan dat ze dingen op de markt zetten tegenwoordig. :o

het was al erg, maar ik moet zelfs nog wennen aan normale HD en blueray. Dat is er nog niet eens, laat staan DIE ultra-formaten etc... :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.