RAF Show 2006

Started by wil, March 28, 2006, 11:26:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Quote from: Edtbonep on April  1, 2006, 17:34:25
Ik zat aan een 42-inch plasma te denken, met name Panasonic....
Laat ik zeggen, ík ben blij met de TH42PV60E... ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

kippekop

Quote from: wil on April  1, 2006, 17:22:43
alle plasma's zijn plat, maar niet alle 42" plasma's zijn goed om te kijken binnen 3m kijkafstand (u no wat I mean... ;D).
Tip van wil: koop een goeie! ;)

wi

Wil> het was een grapje uiteraard, uiteraard zijn alle plasma's plat!  :D

TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

donaldk

Maar er stond '(plasma)tv', dus de tip was zo gek nog niet;-).

shamrock

Ik ga waarschijnlijk of donderdagmiddag/donderdagavond of vrijdag ochtend/begin van de middag naar deze show.
Ik heb eventueel nog 3 plekken in de auto beschikbaar vanaf Twente...
Lijkt me namelijk gezelliger om met meer forumleden er naar toe te gaan...

Stuur PM als je interesse hebt om mee te rijden... dan kunnen we kijken of we iets af kunnen spreken...

Rudy
Denon DVD-3800
Epson TW5000
Beamax A-scherm (100 inch)

hifiman

Ik ga denk ik ook wel even kijken, waarschijnlijk op zondag.  8)

nvermeul

Er zijn weinig mensen die willen meerijden denk ik  :-\

Maar laatste mogelijkheid van mij kant voor dit uitstapje om mee te rijden, ik vertrek vanuit Schiedam en ik ga vrijdag begin van de middag richting Amsterdam.

ws. moeten aardig wat mensen gewoon werken vrijdag :)
maarja denk doe als nw member op dit forum loyaal  ^-^
ps ik ben in het bezit van een rijbewijs en ben verzekerd  ;)

Wie gaan zijn er allemaal vrijdag daar te vinden?
en zijn er mensen die wat foto's gaan maken, leuk om hierop terug te zien!

Audiofiel

Quote from: nvermeul on April  4, 2006, 17:26:53
ps ik ben in het bezit van een rijbewijs en ben verzekerd  ;)

;D ;D Ik geloof niet dat het gebrek aan belangstelling is omdat ze je rij-capaciteiten betwijfelen hoor.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

nvermeul

Quote from: Audiofiel on April  4, 2006, 17:45:57
;D ;D Ik geloof niet dat het gebrek aan belangstelling is omdat ze je rij-capaciteiten betwijfelen hoor.

hmm rijstijl; ongeduldig, max vermogen eruit halen wat erin zit, voorrang = rij harder als je medeweggebruikers,
                tomtom :). maar zolang je verzekerd ben en je rijbewijs hebt is dat toch legaal  8)

Audiofiel

Quote from: nvermeul on April  4, 2006, 18:02:59
hmm rijstijl; ongeduldig, max vermogen eruit halen wat erin zit, voorrang = rij harder als je medeweggebruikers,
                tomtom :). maar zolang je verzekerd ben en je rijbewijs hebt is dat toch legaal  8)

OK. Rijstijl is wel een reden om niet met jou mee te willen rijden... :P >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Ik zal alleen zaterdag gaan. Ergens in de middag. Eerst ff de boodschappen doen en dan even langs het industrieterrein, maar ik rij zelf wel  >:D.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

tiptop

Ik ga morgen overdag even kijken. :D

Vrijdag en zaterdag weer werken.

Bedankt voor de tip Wil. ;)

(Ik rij er vaak genoeg langs in door de weeks en toch het RAF-gebouw nooit opgemerkt. ::) )


groeten,
Fabian

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

etienne

Inderdaad Wil, "koop een goeie", je bedoelt een pio PDP 5000 EX ? want de rest heeft namelijk geen HDTV resolutie van 1920 x 1080. (ik bedoel de overige pioneer modellen/436/506 reeks) en dito andere merken. Dat HD-ready is namelijk bull.... ???
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

EdSki

#37
Vandaag even langs geweest. Hoop hebbedingen gezien  ;D

In een verdonkerde ruimte te zien: Infocus 7205, in76, Een sim2 (weet niet meer welk model, dacht een c3x), Een JVC dila (18000 euro, ouch) en verder wat presentatie projectoren die pijn doen aan je ogen  :)

Ideaal was het niet. Er werd geprojecteerd op een soort lakens en helaas hebben ze niet veel zorg besteed aan opstellen en afstellen. Zo stond de SIM2 in 4:3 mode en was een tikkie aan de blauwe kant, de JVC projecteerde maar iets van een meter breed. Zonde van zulke projectoren. De in76 viel op zich nog mee, maar de bovenkant was groter dan de onderkant van het beeld.

Verderop waren nog wat LCD´ers te zien, oa de TX200 en de TW600. Daar werd in het volle licht geprojecteerd op een witte muur met structuur verf  :)

De ruby was er wel, maar niet werkend te zien. Hij stond eenzaam op een tafeltje, niet aangesloten.

Verder veel speakers. Oa de nieuwe kef eitjes, helaas niet te beluisteren. Heel veel platte schermen van Sony, Pioneer, Loewe, Philips, Panasonic.

Toshiba had een notebook staan met HD-DVD, er kwam een opvallend goed geluid uit voor een notebook.

tiptop

Aanvulling op edski,

Monitor audio laat zijn Gold en Silver series zien en Isotek een nieuwe stroomregenerator. Ook is daar een opengewerkte Orion te zien. vond ik zelf wel leuk omdat ik er ook een heb.

Ook zijn de prijzen van de Panasonicschermen relatief voordelig tov de Pioneers die er wel gelikter uitzien.

De nieuwe Masterserie van NAD stond te spelen op Dali Ikon luidsprekers verbonden door Monstercable.

En er zijn CD's, LP's en DVD'te koop  :)

Daarnaast nog de stands van de audiobladen Music-emotion, Vifi en HVT.
Verder kanje er ook wat te drinken kopen en een hapje eten (La place)

Net een minibeurs dus eigenlijk.

groeten,
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

donaldk

En Sony? De Qualia 006 70" SXRD RPTV? De goedkopere 50/60"? De JVC 70" en 56" 720P en 1080P RPTV?

brtram

Het is een om de hoek (een kwart van de ring) en ik denk vrijdagmiddag/avond m'n neus om de hoek te steken.

Ik ben benieuwd hoe RAF dit opgezet heeft.

donaldk

@Edski, Tiptop, Als het er echt zo slecht geregeld is kunnen we dit maar beter over, of niet?

gogo

Quote from: tiptop on April  6, 2006, 18:10:42
Aanvulling op edski

Ook zijn de prijzen van de Panasonicschermen relatief voordelig tov de Pioneers die er wel gelikter uitzien.

groeten,
Fabian

Staat de 50pv600 van panasonic er ook?

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

donaldk

#43
Ik heb het zo eens gelezen en ga toch maar niet, zo te horen biedt het niet veel meer dan een bezoekje aan een grote winkel (RAF, Polectro, BCC, Mediamarkt).

Zeer slecht dat je nergens kunt lezen wat er staat.

Opvallend gebrek aan importeurondersteuning, geen persberichtjes van de Nederlandse importeurs, geen informatie op de diverse sites, bij Sony staat het bijvoorbeeld ook niet in het evenementenlijstje.

Gemiste kans!

Want staan er nou interessante trekkers? Pioneer PDP-5000EX 1080P HD Pure Vision Black Plasma Display? Sony Qualia 006? Sony 50/60" SXRD RPTV's?, JVC D-ILA  1080P RPTV's? Philips 120" LED TV? HP 1 DLP (wobble) RPTV's? Canon LCoS FP's? Of iets anders wat niet gewoon in de winkel staat, nu of binnen 2 maanden?

Okay Loewe zie je wat minder vaak, maar toch...

hifiman

#44
Mijn interesse is ook wat bekoeld ondertussen. Maar dat is meer omdat ik met name geinteresseerd ben in HIFI , computers en gadgets heb ik al vaak genoeg gezien en TV's bekijk ik inderdaad wel bij de Mediamarkt  :-\ Volgens mij kan ik dan nog beter een bezoekje brengen aan RAF in de Rijnstraat..

donaldk

"Nog beter een bezoekje brengen aan RAF in de Rijnstraat."

En even onder de snelweg door en je zit dan alweer bij het Plaza van Polectro en een paar haltes verder met de sneltram en je komt bij de hoofdwinkel van BCC, als je het dan nog niet gezien hebt.

Edtbonep

Zo, net weer thuis van een bezoekje aan RAF.
Miste toch wel een aantal merken, maar ik ging in principe toch vanwege de Pioneers en de Panasonics.... :P
Ik geloof dat ik mijn keuze wel heb gemaakt, de Panasonic 42PV60.... :D

Op de eerste etage staat wat meer voor de audiofiel, merken als KEF, Rotel, Harman Kardon, Infinity, Dali, Ipodgebeuren, notebooks en nog wat merken.
Wat beamers (o.a. een hele dure...)
Oja, en natuurlijk mooie platenspelers.... :P
Ook nog een Tannoy uit de Prestige-lijn, vond ik wat tegenvallen.... :-X
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

EdSki

Hangt er een beetje vanaf wat je wilt zien, als je op zoek bent naar een lcd of plasma dan kom je wel aan je trekken. Er staan trouwens echt een paar gigantische schermen....

Ik vond de presentatie van projectoren niet zo super, wat een beetje zonde is omdat ze wel mooie projectoren hebben hangen en staan.

Verder is het  een soort mini beurs zoals TipTop zegt, dus er staat niet alles wat je zou kunnen zien op een echte beurs. Je kan wat babbelen met importeurs en dat kan heel leerzaam zijn en al staat een bepaald apparaat er niet, je kan hen er wel vragen over stellen. En niet onbelangrijk: het is gratis  ;D


Quote from: donaldk on April  6, 2006, 22:38:55
@Edski, Tiptop, Als het er echt zo slecht geregeld is kunnen we dit maar beter over, of niet?
[/quote

wil

Helaas ga ik het niet redden vandaag, en morgen ook niet...:( Jammer, maar de RAF Show moet een jaartje wachten, dan ben ik wel van de partij :P.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

chillywilly

Ben vandaag ook ff geweest. Weet nu zeker dat het de Panasonic TH-42PV60 word.

De philips 9830 serie was mooi. Zo'n full HD scherm is erg mooi. Maar bij bewegende beelden haalde het het niet bij plasma. Hetzelfde geld voor de zwartwaarden.

Ik wacht nog 2 maandjes, hoop dat het geld te hebben en wellicht is de prijs wat gezakt in NL.