Kabel voor JVC GR-M5 naar Miro DC30

Started by Speijk, March 28, 2006, 10:19:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speijk

Hoi,

Ik heb nog een oude analoge camera, een JVC GR-M5. Ik wil de beelden hiervan inlezen op mijn Mac die voorzien is van een Miro DC30 video grabber kaartje. Het probleem is het op elkaar aansluiten van beide componenten.

De JVC heeft een 8 polige aansluiting waarbij de pinnetjes keurig in een cirkel staan. Ik heb deze connector vrijwel nergens kunnen vinden. Het is beslist geen din-8 want daarbij staan er 6 pinnetjes in een cirkel en twee in het midden. De enige aanduiding die ik hiervoor op het internet heb kunnen vinden is dat het een "mini-scart" zou zijn.
Bij de camera zat wel een conversiekabel naar scart waarmee ik de beelden keurig op t.v. of mijn videorecorder kon krijgen.
De DC30 heeft VHS en S-VHS in met de bekende 5 polige stekkers en een din-8 voor geluid in- en uit.
Ik zoek nu een conversiekabel van die "mini-scart" naar S-VHS en ooknog naar din-8 voor het geluid.
Iemand enig idee of ik die nog ergens kan vinden?

Ik zou ook zelf een kabel kunnen solderen, maar dan heb ik de pin-layout van die "mini-scart" nodig en dan zit ik nog met het probleem dat ik nog nergens die connectors heb kunnen vinden.

Kortom, heeft iemand enig idee?

Groeten
Rob