In/uitgang op dvd-speler voor remote control?

Started by -Freek-, March 26, 2006, 20:34:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Waarvoor zijn de in- en uitgang op een dvd-speler of versterker waar boven staat 'remote control'? Wat kan je daar op aansluiten? Bijvoorbeeld bij deze dvd-speler:


wh-vanderpost

Een 3,5mm jack kabeltje (koptelefoon). . . . als je zo'n kabeltje tussen bijvoorbeeld deze speler en de receiver doet, stuurt de receiver het ontvangen afstandsbediening signaal voor de DVD speler door naar de speler.

Stel de ene staat in het zicht .. en de ander niet (achter een deurtje ofzo) dan kan je toch beide bedienen.
Helaas is het bij mij (Onkyo) zo dat het één richting verkeer is, de DVD speler stuurt bij mij geen receiver signalen door helaas.

Tevens wordt bij Onkyo de dim-stand van het display gelijk gezet als het kabeltje ertussen zit :)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

-Freek-

#2
Bedankt voor je antwoord, maar ik snap 1 ding nog niet. Waarvoor is de uitgang op de dvd-speler? De receiver valt toch niet te bedienen met de ab van de versterker?

Edit: oh, wacht, ik snap het al :). Je hebt dus eigenlijk niets hieraan als alletwee de apparaten in het zicht staan?

wh-vanderpost

#3
In principe niet echt nee, als ze beide goed reageren op de afstandsbediening is het niet nodig.

Mocht je ooit het multi-zone willen gebruiken, dus extra speakers ergens anders in huis (badkamer bijvoorbeeld ;D) dan kan je die ingang geloof ik ook gebruiken om een extra kastje aan te zetten die het IR signaal, wat je dan vanuit die andere kamer stuurt, uit te laten voeren.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Rob Eric Blank

Bij mijn marantz kan ik op deze mannier mijn mono-blokken uitschakelen die zelf geen AB bezitten en ook geen infrarood oog hebben. Als ik mijn cd-speler er ook op aansluit kan ik alles door 1 druk op de knop uitschakelen.