echo in het beeld als ik een barco switcher er tussen hang

Started by jeroen_pijl, November 11, 2002, 19:53:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_pijl

hoi

big broblem

Een weekje geleden heb ik een barco RCVDS O5 switcher gekocht.Nu heb ik alleen het probleem dat ik een soort echo in het beeld heb.

(beschrijving)
Als je bv een persoon hebt zie je die persoon er nog een keer naa.het
is dan doorzichtig.Dit is bij de projector. bij de tv zie ik ook nog twee horizontale strepen die vlikeren door het beeld. Verder als ik de dvd speler aan heb staan en geen dvd er in zie ik een verticale streep.

(apparatuur)

ik heb dit zowel bij mijn tv en bij mijn projector.ik gebruik een pioneer
717 en een dvl909 bij bij beide is dit het geval.

ik gebruik de SVHS ingangen en uitgangen van de barco switcher.als kabel gebruik ik een profigold van 1 meter of 10 meter hoe ik de kabels er ook tussen hang ik hou die echo.

dit is trouwens bij alle vier SVHS ingangen die ik heb !

ik heb een bnc kabel bestelt die van de switcher uit naar de barco moet gaan maar die heb ik nog niet binnen en dus niet kunnen testen.

________________________________________________________
de vorige eigenaar zegt dat hij zijn playstation op een van de SVHS ingangen heeft gehad en er was geen probleem.(ik weet niet welke uitgang hij heeft gebruikt)

ik heb van alles geprobeerd,aarde of niet aarde,net vilter of niet, kabels switchen.(ik heb ook nog een nieuw SVHS kabeltje gekocht maar weer het zelfde probleem)ook heb ik gezorgd dat de kabels geen andere kabels raken.en alle andere apparatuur uitgeschahakeld.
de kaarten heb ik ook in alle mogelijke poorten gehad.

wie weet wat er aan de hand is.


???JP ;D







jeroen_pijl


J.A.F._Doorhof

Lijkt op een probleem van de switcher.
Als hij het zonder switcher wel goed doet ?

De TV hangt die ook aan de switcher, omdat je het ook over de TV hebt ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_pijl

hoi

met de tv heb ik alleen geprobeerd of ik daar ook een echo in het beeld zag en inderdaad daar zit ook een echo in het beeld.

:)JP :)

garmtz

Dat soort echos heeft meestal te maken met het niet precies 75 Ohm zijn van kabel, ingang of uitgang. Er kan iets met de kabel zijn of met de switcher. Lijkt me verstandig d.m.v. simpele eliminatie (veranderen van 1 parameter per keer) het probleem te proberen te vinden.

jaco

Je kan overigens met een standaard RCVDS O5  niet inputs van svhs omzetten naar RGBHV of RGBs. Daarvoor moet er weer een extra kaart inzitten. Dit heb ik afgeleid uit de 'handleiding' ofwel de PDF die bij barco over deze switcher te vinden is.

Nog niet geprobeerd wat mijn RCVDS O5 met SVHS doet.  (ook nog niet echt met RGBHV geprobeerd overigens..)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm