Afkoppelen Ja of Nee?

Started by searcher, May 26, 2002, 17:53:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Ik wil mijn nieuwe center speaker straks opbergen in een kastje en daarom de speaker snoeren aan de kant van de center loskoppelen.

Echter aan de kant van de versterker blijven ze aangekoppeld en de versterker zal in de stand b.. modus staan.

Mag dit of zijn er bezwaren tegen?
Het voordeel is dat de kastdeuren van onze dressoir kast dan gewoon na gebruik dicht kunnen en er geen snoer over de grond loopt.

                                                m.v.g Searcher



SiR-ROUND

#1
Geen probleem mits je het snoer maar niet kortsluit...

Dus maak een contrastukje ofzo als je banaanstekkers gebruikt...

In ieder geval niet de + aan de - laten ruiken!

eduard

#2
Persoonlijk ben ik niet voor het afkoppelen, vooral als de bedrading aan de versterker blijft zitten. Je zou dan wel eens perongelijk kortsluiting kunnen veroorzaken. Is het niet mogelijk om de kabel via de acherkant van de kast aan de speaker tekoppelen zodat de deurtjes dicht kunnen. Ook lijkt het mij niet echt goed voor de aansluiting op de speaker om deze vaak los en vast temaken

jaco

#3
Ja ik zou ook oppassen, Kortsluiting heeft mij eens een gesmolten tweeter opgeleverd.  Jammerlijke schadepost.

Een klein gaatje in de achterkant of bodem van de kast moet genoeg zijn lijkt me. Kun je altijd weer dichtmaken met wat plamuur als je het ooit wil herstellen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm