advies bij Visiosat Bisatellite opstelling?

Started by stanley, March 19, 2006, 13:58:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stanley

Goedendag iedereen

Ik heb sins kort een schotel en het bevalt me wel heb wel een standaart canaldigitaal set gekocht maar ik wil eigelijk al gaan uitbreiden.

Nu wil ik graag 3 tv's gaan voorzien van ontvangst.
Mijn vraag is dan ook als ik een Visiosat Bisatellite schotel neem met een 3lnb houder (astra1 en 2 plus hotbird)
en daar 3 aparte lnb quads op aansluit is het signaal dan sterk genoeg voor de 3 tv's omdat ik in de meeste gavallen
wel een bisat zie staan in zo een opstelling maar dan zijn het meestal 2 koppen ipv 3 (en die ook nog eens quad zijn).
Als dit geen probleem veroorzaakt is het dan handiger om 3 maal een diseqc 4x1 te nemen (en dan dus 3 ingangen gebruiken)
of zo een multi diseqc switch te nemen?

Alvast bedankt iedereen :)

pch

Quote from: stanley on March 19, 2006, 13:58:52
Goedendag iedereen

Ik heb sins kort een schotel en het bevalt me wel heb wel een standaart canaldigitaal set gekocht maar ik wil eigelijk al gaan uitbreiden.

Nu wil ik graag 3 tv's gaan voorzien van ontvangst.
Mijn vraag is dan ook als ik een Visiosat Bisatellite schotel neem met een 3lnb houder (astra1 en 2 plus hotbird)
en daar 3 aparte lnb quads op aansluit is het signaal dan sterk genoeg voor de 3 tv's omdat ik in de meeste gavallen
wel een bisat zie staan in zo een opstelling maar dan zijn het meestal 2 koppen ipv 3 (en die ook nog eens quad zijn).
Als dit geen probleem veroorzaakt is het dan handiger om 3 maal een diseqc 4x1 te nemen (en dan dus 3 ingangen gebruiken)
of zo een multi diseqc switch te nemen?

Alvast bedankt iedereen :)

Kijk even hier:

http://www.sat4all.com/forums/postlist.php?Cat=0&Board=UBB43

Gr. Paul.

bart_nl

met 3 stuks 4x1 diseqc switch hoef je minder coax door de muur aan te leggen maar een multiswitch is m.i. een mooiere oplossing. Voordeel van een multiswitch is dat je op een apparaat al je satelliet ontvangers kunt aansluiten en je hebt dan alle kwetsbare electronica binnenshuis. Nadeel is enigzins prijs en feit dat de switch binnen moete hangen waardoor er veel coax van de LNBs naar de switch moet.

Zelf heb ik een 17x8 multiswitch waar ik een Visiosat bi-sat met 3 quad LNBs op heb aangesloten. Op dezelfde switch heb ik ook een draaibare schotel. Ik heb 4 gaten van 16mm (of 18mm) geboort en per gat een 4 in 1 coax van de LNB doorgevoerd. Vanaf de switch loopt coax naar 4 ontvangers die elk onafhankelijk naar 3 satellieten kunnen kijken. De draaibare schotel en LNB bestuur ik op maar één ontvanger. Op de Visiosat heb ik Astra, Astra 2 en Hotbird.

Zoals met elke schotel heb je ook met de Visiosat ontvangstproblemen bij zware sneeuwval of nog zwaardere regen. Dat heb ik zelfs met mijn 120cm draaibare schotel. Ontvangst van de Visiosat is m.i. beter dan van een gerichte 60cm schotel per satelliet. Het zit ergens tussen een 60cm en 80cm schotel in. Daarnaast is de Visiosat constructietechnisch kwalitatief een heel goede schotel.

stanley

bedankt voor het advies ;D weet ik dat het werkt en kan ik gaan uitbreiden  8).
Welke ontvanger gebruik jij bart? en bevalt deze.

groet,
Stanley

bart_nl

Topfield 5000 in de woonkamer bevalt prima
Triple Dragon als ontvanger op slaapkamer
Dreambox 7000s als hobby ontvanger
LT8700 analoge ontvanger

Wanneer je NL zenders wilt kijken is een setup met cardsharing handig zodat je maar een abonnement nodig hebt. Dat werkt bij mij op de Dreambox en Triple Dragon ideaal.
Als ik alleen voor mijzelf zou kijken zou ik denk ik een Dreambox setup kiezen bestaand uit 7020s en 500s ontvangers. De Topfield is daarentegen de meest gebruikersvriendelijke ontvanger met de meest praktisch PVR implementatie en twintuner dus daarom is dat veruit de beste in de woonkamer. Kort door de bocht is de Topfield m.i. de meest volwassen ontvanger van de drie die ik heb. De Dreambox is m.i. vooral voor techneuten echt leuk en de Triple Dragon zit daar tussenin.

Ik denk dat je het beste bij een satelliet speciaalzaak kunt gaan kijken. Kijk dan voor praktisch ontvanger naar de Arion 9300 of Topfield 5000 en voor meer hobbyspul naar de Dreambox 7020s of zelfs 7025s (twin-tuner Dreambox die qua software nog niet helemaal af is).