Probleem 2 Ch. Weergave Sacd Billy Joel

Started by Jon, November 10, 2002, 22:13:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon

Hallo,

Ik heb een vreemde ervaring met de SACD versie van "the Stranger" van Billy Joel.

Het probleem zit hem niet zozeer in de 5.1 surround versie, want die is naar mijn smaak zeer fraai, maar tot mijn stomme verbazing gaat het bij de 2 kanaals stereo weergave bij sommige nummers grandioos fout!

Ik heb niet precies genoteerd bij welke tracks, maar weet in ieder geval dat er bij track 1 niets aan de hand lijkt, maar bij track 2 vallen de vocals HELEMAAL weg!?!
Ik hoor alleen de reverb in de achtergrond.

Hetzelfde effect gebeurd ook bij She's Always a Woman.
Leuk voor een karaoke-avondje, maar daar had ik hem niet voor gekocht

Normale 'redbook' CD's geven geen enkel probleem en klinken voortreffelijk over mijn Rotel RSX 965 A/V receiver, dus ik vraag me af of het misschien toch aan de SACD ligt...

Iemand enig idee wat hier aan de hand is???

groet,

Jon
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

Henk

Heb je via Google gezocht op ervaringen van anderen?

Heb je verder alle DSP's uitstaan (b.v. DPL-II) en heeft je SACD speler wellicht ook nog dit soort mogelijkheiden?

PS: Ik had oorspronkelijk willen opmerken: treedt dit verschijnsel ook op als je de disc in een normale CD-speler afspeelt, maar ik zag net op tijd dat deze SACD niet hybride is, i.e. er zitten alleen maar DSD-tracks op....

jaco

Is het wel een disc met een echt 2 kanaals spoor, of doet de speler een downmix ? (Weinig verstand van SACD)
Als het een downmix is zou het kunnen dat de speler de fout ingaat met de downmix instructies.

Als er een 2 kanaals versie op staat dan is het wel heel erg slordig als het er foutief op staat..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm