220 van de sub via receiver

Started by hakkie, March 16, 2006, 10:48:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hakkie

Hallo,

Misschien wordt ik finaal uitgelachen nu, maar ik was er (zie onderwerp) benieuwd naar.
Ik vergeet vaak mn sub aan te zetten en spontaan dacht ik het zo op te kunnen lossen  :)

Op mn actieve subwoofer (B&W AS-6) zit geen impuls voor automatische aan- en uitschakeling (12v twigger).

Nu zit op mn receiver (Denon AVR-3200) een AC outlet (oid). Aan mn sub zit gewoon een platte stekker.
Kan ik het verantwoord zo aansluiten zonder dat mn voeding binnen 2 dagen kaduuk gaat ??




WMC

Die Outlet is gemaakt voor laag vermogende apparaten (Cd Spelers, DVD spelers), niet voor een andere versterker. Als het goed is staat in je boekje ook wat het maximale vermogen is dat door die output kan, dit zal als ik het goed heb rond de 100W liggen.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

hakkie

Okayyyyyy...........das een goeie.

Ik zal eens nazien wat het maximale is wat erop mag.

Thnx thnx thnx

Audiotwin

Is 100 watt bij de Denon.Cd of dvd-speler kan wel(liever niet) maar actieve sub zou ik niet doen.

Ar
Tevredenheid!!!

hakkie

Hoewel ik net las dat de de power outlet van mn AS6 100W continuous, laat ik het maar zoals het nu.
Dan maar wat vaker in de hoek achter die sub duiken voor het aan- en uitzetten.

Thnx voor het meedenken

Dru

een master/slave contact doos gebruiken ;)

kan je met bv een simpel nachtlampje je hele ht in/uitschakelen  O0 ;D

hakkie

Kan ook zo'n voetdrukker (voor lampen) tussen de stekker en sub schroeven.
Dan hoef ik niet telkens al mn radiozenders in te stellen  :D
Goed weekend

wh-vanderpost

Of de sub niet uitschakelen :-\

De Sony active sub, die ik voor de SVS had, had ook geen trigger en stond gewoon altijd aan... als hij niks te verwerken heeft kost het toch amper stroom :)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

joddi

Quote from: wh-vanderpost on March 17, 2006, 11:28:21
Of de sub niet uitschakelen :-\

De Sony active sub, die ik voor de SVS had, had ook geen trigger en stond gewoon altijd aan... als hij niks te verwerken heeft kost het toch amper stroom :)

Ja maar er staan al zoveel spullen die amper stroom verbruiken maar tog net wel wat dus ik vind zulke dingen echt zonden van de energie