Intereferentie? op KDF-E42A11 RPTV

Started by Erwin25, March 13, 2006, 18:53:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erwin25

Hey Hallo,

Ik zit echt met een behoorlijk probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen alhier.
Ik heb vorige week een KDF-E42A11 projectietv gekocht van Sony. Het is een ontzettend mooi apparaat en dvd via HDMI ziet er ontzettend mooi uit.

Nu heb ik dit weekend een Xbox 360 te leen gehad en zodra ik die aansluit en uit laat sturen op 720p/1080i krijg ik interferentie op het beeld. (Er lopen verticale strepen/balken van boven naar beneden). Dit is de ene keer erger als de andere keer, soms zelfs even helemaal niet. Maar het komt altijd terug.

Mijn normale Xbox, heeft ook component en zodra die op 720p gaat, krijg ik hetzelfde effect (wel kleinere/fijnere balkjes).
480p doet mijn Xbox het prima!!?

Even een omschrijving van de situatie:

-  Geen geaard stopcontact (TV heeft geen geaarde stekker, Xboxen wel..is volgens mij niet het probleem..)
-  Geen WIFI in huis (ik woon in een appartementencomplex, dus buren kunnen het hebben)
-  Alle kabels (behalve component) al uit TV gehaald, maakt niets uit.
-  Xbox(-en) verder bij TV vandaan gezet, ook geen resultaat.
-  VIA HDMI geen problemen (is digitaal, dus minder gevoelig?)

Is er een manier waarop ik kan testen of ik inderdaad echt last heb van Interferentie (metertjes o.i.d?).
Persoonlijk denk ik dat het aan mijn component ingang ligt. Maar ik wil graag even weten wat jullie ervan denken. Voordat ik Sony laat opdraven....

Zijn er dingen die ik kan testen (hou er even rekening meer dat een Geaard stopcontact ERG lastig wordt! Maar ik heb ook geen last van gebrom in mijn versterker o.i.d....)

Gaarne jullie advies/mening.

Mvg,

Erwin
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB