Magnat subwoofer

Started by AleSyS, May 28, 2002, 01:35:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

Is de magnat needle Sub25a wat???
http://www.magnat.nl/magnat/magnat-home/needle.htm

garmtz

#1
Magnat maakt best aardige subs vind ik. Hebben ze geleerd uit de autobranche. De Magnat 380, die is echt lekker...

HJ

#2
garmtz,wat vind jij van de rel storm tegenover de omega 380?(zowel film als muziek)

Hanz71

#3
Ik heb me de laatste tijd een beetje verdiept via internet over subwoofers...
Ik denk dat die needle een opgeleukte (zilver enzo) alpha 25a is?
Als ik het zo bekijk heb je voor ~250,- die needle sub en voor 300 a 350 een omega300. Dan lijkt mij die laatste het meest interessant. Die ga ik waarschijnlijk scoren, aldaar (Dld) in ieder geval te beluisteren tegen een AR status 30 dus ook nog enig vergelijk.
Als je dat te veel vindt is misschien een magnat alpha wat. Volgens mij kan je voor de prijs van die needle sub een alpha 30a krijgen...
Laatst las ik wel iets wat me doet beseffen dat je op moet passen:
http://www.areadvd.de/ubb/Forum13/HTML/002958.htm
Koppeling even copy/pasten in url, dan werkt ie!
Verder nog niet naar gekeken....

Garmtz, kan jij wat zeggen over het verschil tussen die alpha's en omega's?

garmtz

redheinz, ik ken alleen de Omega reeks goed.

Ik vind de REL Storm toch wel een stuk beter (strakker) dan de Omega 380 (hij is ook veel duurder), maar wellicht iets minder spectaculair. Dat spectaculaire kan echter snel omslaan naar vermoeiend. Het is een clichee, maar luisteren is de enige test.

Hanz71

Tsja, verschil tussen 300 a 350 en 1200 euro mag je wel wat extra's verwachten van die REL....
Voorlopig komt het bij mij te staan in combi met:
HK Prologic amp (5.1 ingang) AVI250 + AURA PA100 eindversterker
Panasonic RV60 (DD/DTS decoder)
front: Infinity kappa 7.2
center: Lambda (kwarts geloof ik)
rear: Magnat vector needle 11
Met die 7.2's is omega300 misschien iets ondermaats.
In nieuwe huis wordt het echter i.v.m. HT-ruimte:
HK AVI250
Panasonic RV60
front: Mission 33i (o.i.d. 2 weg zuiltje, instap mission van 5 jaar terug)
center: Lambda (kwarts geloof ik)
rear: nOrh 4.0 (kijk eens op de site www.norh.com erg leuk)
Dan lijkt het me aardig in balans....
Of zien mensen dat anders?

garmtz

Ik zie dat anders. het is pas in balans als alle speakers indentiek zijn, of tenminste van dezelfde fabrikant en serie.

jeroen_B

Garmt,
Heb jij toevallig de nieuwe subs van B&W al gehoord?
Ben benieuwd hoe die zich houden tegenover de asw 1000. Ben al een tijdje op zoek naar info hierover maar kan ook niets over de prijs van de subs vinden.


grtz jeroen

garmtz

Ik zou even contact opnemen met de importeur als ik jou was. Ik weet niet uit mijn hoofd hoe duur de subs zijn. Ik heb de nieuwe subs nog niet gehoord, maar de B&W subs vind ik altijd ook wel goed.

Spacebass

QuoteHet is een clichee, maar luisteren is de enige test.

QuoteIk zie dat anders. het is pas in balans als alle speakers indentiek zijn, of tenminste van dezelfde fabrikant en serie.

Snap je wat ik bedoel???


garmtz

Ja, maar er er is verschil: de ene post ging over het verschil tussen verschillende subs en de smaak in wat jij een mooi subgeluid vindt. De andere post over matching van verschillende soorten speakers. Wat mij betreft is het gebruik van dezelfde speakers een absoluut iets, waar weinig smaak aan te pas komt. Welke dezelfde speakers je echter kiest, is weer persoonlijk... :)

Spacebass

Een ding heb ik zeker in al die jaren geleerd is dat geluid nooit iets absoluuts is!!

1. veel fabrikanten kopen hun componenten bij derden...
2. Ik iets in balans vinden maar jij kan zeggen jez.. je zwemt in het laag.

Of bedoel je klankkleur?

Gebruik jij trouwens niet verschillende subs en verschillende surrounds/center/sides/fronts??
Dat is neem ik aan toegespitst op jouw smaak.. of snap ik er nu niets meer van :-X