Probleem Sub :-(

Started by logix, May 24, 2002, 01:17:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

logix

#25
Lijkt er wel op! ;)



Greets,
Ruud

SiR-ROUND

#26
Geintje hoor...

Ik voel je pijn...

M'n amp moet je weten is na 1x filmpje stiekum weer ertussenuit gestapt met dezelfde klacht...

Hij zegt geen plop, maar klik en daarna na het aanschouwen van een brandend volumeknopledje gaat hij weer vredig met een zelfde klik uit...

 :(

paul fredrik

Beste Logix,

Ik denk dat je een dc-gekoppelde sub op en sub-out hebt die daarvoor niet geschikt is. Ik heb hetzelfde met een (ook nieuw uit de doos komende) marantz sr-14 die eerst een jaartje probleemloos op mijn REL quake sub heeft gedraaid (met condensator in de ingang voor ontkoppeling) maar toen een hoop irritatie heeft gebracht met mijn later gekochte Q201 (die dc-gekoppeld is) Gevolg: een met de hand niet in te drukken conus die bijna 2 centimeter naar buiten en dan naar binnen knalt onder luidkeels gekreun van de voeding in de luidspreker........
oplossing: hoogdoorlaatfilter boven 10 Hz nemen en de zaak ontkoppelen. Wordt de plop een stuk minder en ben je meteen van het probleem af. Oorzaak: wellicht een slechte condensator in je subwooferuitgang of een niet correct functionerend dempingscirquit dat bij iedere bitstreamverandering in audio niet de zaak beveiligt maar juist zorgt voor een bijna gelijkspanning op je sub out.
Mijn optie was: Q201 de deur uit en het sub-laag naar de front-speakers toe leiden waar tevens een stadium op meedraait. Niet de mooiste oplossing maar totdat ik de sub-out van een knettersdure versterker kan temmen met een goed filter de enige. Stuur me maar een pm voor wat meer info als je wilt.
Paul

Vincent

Hallo Meneer Fredrik :)

U heeft het forum ook gevonden zie ik inmiddels ;)


Btw Als er geen belletje gaat rinkelen ik werk in Arnhem... :)

Ben helaas een maand ziek geweest dus ik heb de afloop niet meegekregen
Maar ik ben blij dat jet nu opgelost is.

Greetz

Vincent

cinepaulis

Hoi,

Ter indicatie: de laatste post was van mei 2002, dus ik weet niet of dit probleem nog speelt.

Desalniettemin: ik heb na enige tijd een soortgelijke ervaring gehad en kan je verzekeren dat het bij mij NIET aan de sub lag. Inmiddels heb ik een andere receiver (moderner) en het probleem was direct opgelost.
Bij mij trad dit ook pas op nadat ik de subinterlink had gewisseld. Ik heb het sterker vermoeden dat het DC ontkoppel-uitgangscondensatortje in de subwooferuitgang op de receiver om zeep is geholpen.

Advies: zet ALLE apparatuur helemaal uit als je interlinks gaat wisselen.

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P