Probleem Sub :-(

Started by logix, May 24, 2002, 01:17:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

logix

Ik heb vandaag nog eens ligge te tweaken.
Na wat geklooi met de sub is er nu ineens wat mis.
Ik heb geen gekke dingen gedaan, alleen de sub-interlink los gehad.

Het probleem is nu als volgt;

Als ik m'n Denon (avc 10se) aanstuur voor een andere bron of van prologic naar DD of whatever... dan bonkt de sub elke keer. Dus als ik aan het switchen ben met wat dan ook dan hoor ik steeds bij elke "knop-omdraai" de sub een 'boom' geven.
Vrij irritant, plus dat ik denk dat het niet goed zit.
Heb ik iets verkloot of stuk gemaakt is dan weer mijn vraag.
Als het probleem een beetje helder is, kan iemand me dan zeggen of het aan de Sub, Denon of kabel ligt?


Alvast bedankt!


Grt,
Ruud


bmateijsen

#1
klinkt in eerste instantie als een mogelijk kabel probleem... Tenminste daar zou ik beginnen met zoeken...

- Kijk of je interlink vrij ligt van andere kabels, met name netsnoeren
- Kijk of de fase van het netsnoer in je stopcontact goed zit, voor zowel versterker als sub.
- geen extra storing bij de aansluitingen??

tja.... nog steeds een probleem... dan zou het bij de denon kunnen zitten.

Groet Bjorn

logix

#2
Mijn dank voor de reactie!

Als ik de interlink eraan hang dan krijg ik ook een 'boom'/brom uit de sub, alleen op het moment als ik de interlink erin hang.


Bvd,
Ruud

DD2

#3
ik heb de Denon A1D en exact hetzelfde probleem  als mijn modes omschakel van dts vaan stereo of iets dergelijks krijg ik ook een "plop' over mijn sub.. heel vervelend.. ook met een layerchange tijdens films!

Wat ik tot nu toe ontdenkt heb is:
omdraaien stekkers helpt niet!
Het is volume afhankelijk  Volume uit dan ook geen plop

David.

SiR-ROUND

#4
QuoteAls ik de interlink eraan hang dan krijg ik ook een 'boom'/brom uit de sub, alleen op het moment als ik de interlink erin hang.


Bvd,
Ruud

Das toch normaal? Dat heb je ook bij de inputs van je amp... Wordt ook geadviseerd om geen interlinks te wisselen tijdens de "aanstand" van het apparaat...

Maar het schakelprobleem klinkt als een gelijksspanningsplop... Normaal heeft apparatuur daar een ontkoppeling voor net zoiets als de luidsprekerinschakelvertraging zeg maar...

Maar aangezien het nu pas naar boven komt na de twaek cq gekloot...  ;D kan het zijn dat je de interlink beschadigd hebt? Misschien moet je de sub even een tijdje "ontladen" oftewel uitzetten...

logix

#5
Dankje Sir, heb 'm nu sinds gisteren uitstaan. Zal straks nog een proberen.
Overigens, voorheen had ik nooit dat probleem, maargoed, ik ben benieuwd!


Grt,
Ruud

DD2

#6
Op mijn set heb ik de sub later op spanning gezet als de versterker....  ook welleens tussendoor ontladen ..  heeft geen effect gehad.!

SiR-ROUND

#7
Misschien moet je um altijd uit hebben staan?

 ;D

Serieus, ligt het aan de Denons? Het is zo raar dat je er eerst geen last van had nl.

Kan een cappie zijn die inmiddels verdroogd is?

DD2

#8
ik heb hem nieuw uit doos.. nu denk ik 2,5 jaar.??   en heb er vanaf het begin al last van..!

SiR-ROUND

#9
Heb je um uit de doos gehaald? :o :o :o

Sorry...

Maar ligt het zeker weten aan de Denon dan?

DD2

Wilde hem er in eerste instantie inlaten  ::)  maaruh ja..  stroomkabels ed konder er niet in heh.  ;D

Dacht eigenlijk dat iedereen daar last van had..  heb hem alleen op Denon gehad.. dus..?  en ja zo vaak switch ik niet van DD naar stereo ed.. dus nam het maar voor lief...  tijdens layerchange is het echter wel superirritant..  Weet dat er iets niet goed zit.. maar kan er niet achterkomen wat.. stekkers ed omruilen helpt niet spanning eraf ook niet..   en nu blijkt dus dat er meer mensen ook met Denon dit probleem hebben.. Hoop op een gouden tip!  

SiR-ROUND

#11
Tja, die layerchange is raar... Een plop is gelijkspanning en dat kan dus wel bij een layerchange maar dat hoor onderdrukt te worden... Dat kan dan ook nog aan de DVD speler liggen?

logix

#12
Ik heb het voorheen nooit eerder gehad, dat is juist het vreemde... Heb net nog eens geprobeerd maar heb het nog steeds :(

:(

Ruud

J.A.F._Doorhof

#13
Ruud,

Probeer eens je kabeltv signaal los te trekken uit de muur (de connector  :D).

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met de Behringer EQ's, dat bleek na lang zoeken te liggen aan een te laag ingangssignaal op de behringer. Het volume op de behringer (inputsignal) naar beneden en van de pre-amp omhoog gaf een perfecte weergave. Je kunt dus ook eens testen met je sub zachter en je pre-amp wat harder.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

logix

#14
Heb beide geprobeerd Frank, maar niets...
Het 'plop' geluid gaat harder naarmate ik de volume van de sub omhoog gooi.
Ik heb ook nog een andere sub kabel geprobeerd maar ook zonder succes...... aaargh...


Grt,
Ruud
:(

J.A.F._Doorhof

#15
humm,

Kun je in je denon een swith delay aangeven.
Sommige processoren ondersteunen een soort stilte stand als je wisselt van inputs, kan je speakers redden bij bv een HT-PC die switched van DD naar DTS  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DD2

#16
Heb contact gehad met Denon en Rel.   Beide zeggen dat dit niet hoort en komen met het verhaal dat de Sub niet goed is..  probleem met elco in filter ofzo hadden ze het bij Rel over??  of het klopt?????  ieg komt er volgende week bij mij iemand mij sub checken!

logix

#17
Volgens een tech-iemand lag het aan een filtertje/potmetertje die stuk is, die moet dan worden vervangen en dan moet het geheel weer werken!
Verder heb ik bij een layer-change geen last van de 'plop'...


Grt,
Ruud

martin

Met mijn Denon heb ik nog nooit een plop op me sub gehad. alleen bij het uitzetten van de sub hoor ik wel iets maar niks schokkends. zal wel een soort ontlading wezen.
mijn homepage

martin

#19
misschien verstandig om eerst je versterker aan tezetten en daarna je sub, met uitzetten eerst sub uit dan versterker uitzetten.

logix

#20
Martin, ik had het voorheen ook niet... maar ik denk dat het is gekomen omdat ik met de sub heb liggen te kutte terwijl al het apparatuur nog aanstond.
Mijn fout dus, niet die van Denon....


Grt,
Ruud

cinepaulis

#21
Hey Logix,

balen, joh! Hopelijk wordt het snel gefixed. Sterkte.


groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

SiR-ROUND

#22
Dan nog vind ik het niet netjes als apparatuur niet monkeyproof wordt ontworpen...

We hebben allemaal toch wel eens een input laten brommen?

logix

#23
Dat is waar ja.. ik denk dat het net die welbekende druppel was.......  ::)

Grt,
Ruud

SiR-ROUND

#24
Ga je nu opbiechten dat je p.o. de 220 op de input had aangesloten...?

 ;D