dvd branders

Started by bmateijsen, November 7, 2002, 17:01:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

EVen een stom vraagje.. de eerste DVD branders konden nog geen totale films branden op DVD. Is dit nu wel mogelijk?? Ook voor een dual layer??

Daarnaast mag je voor eigen gebruik films kopieren??

Groet Bjorn


J.A.F._Doorhof

Je kunt altijd al hele films op DVD branden, het ligt er alleen aan hoe lang de film duurt en wat voor geluid je gebruikt, standaard 16bits 48khz stereo PCM vreet ruimte, DD 2.0 is een stuk vriendelijker voor de ruimte.

Gemiddeld kan ik tussen de 90 en 100 minuten kwijt op een DVD-r van 4.7GB in goede kwaliteit, dual layer zal nog wel even duren.

Films kopieren voor eigen gebruik als je ze ook in je bezit hebt is toegestaan, ik heb bv van alle afstel DVD's altijd DVD-R's bij me, anders kost het me veel te veel aan vervangenm gemiddeld doen ik een maand of 6 met een DVD-R.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spikebyt

hallo
Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar ik wil graag weten wie er ervaring heeft met de compatibiliteit van DVD-R op standalone players
Er heerst al lang een soort oorlog tussen de verschillende normen, maar de concrete vraag of je iets gemaakt op een DVD-brander nu wel of niet in je losse DVD-speler kunt afdraaien vind ik niet

Wie heeft hier ervaring mee?
Grtnx,    Frans V.

FrankL

DVD-R is het meest compatibele formaat.
Zelfs mijn 4 jaar oude Sony speler slikt de DVD-R.
Voor DVD-RW en DVD+RW is het een ander verhaal.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

DVD-R is inderdaad op BIJNA alles compatible, DVD-RW gaat ook nog de +RW is vaak wat moeilijker.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"