Gestolen bij inbraak Pioneer PDP506XDE Plasma TV 50 inch

Started by harway, March 10, 2006, 10:20:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

spotmatic

Quote from: Michel on May 18, 2006, 09:54:06
Wel gaat de inbreker (als ik de kans krijg) serieus klappen krijgen met het eerste het beste wat me dan voor handen komt en leg hem daarna netjes voor de deur, ruim thuis alles netjes op en ga terug naar bed.

Veel te gevaarlijk. Hij kan in een later stadium besluiten om verhaal te halen bij jou. Ik pleit daarom voor direct koudmaken en dumpen in het bos. Er is immers niets wat jou met de inbreker verbindt, dus dit is de perfecte moord  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Raphie

Wat gebeurt er eigenlijk als je een inbreker met gepast geweld overmeesterd en vastbind voordat je hem overdraagt aan de politie? is dat strafbaar? (ik denk vooral aan scherpe tiewraps om z'n polsen / nek e.d. allemaal net iets te strak zodat er nog wel een paar weken striemen overblijven, of sisaltouw of zo..... schaaft de huid er ook zo af.... heb genoeg meuk in de garage liggen  ::) ::) ::)

dus wat is dan gepast geweld voor verdediging in je eigen huis?
JBL PRX Power!

spotmatic

Iedereen mag een ander aanhouden nadat deze strafbare feiten heeft begaan. Wel met de bedoeling dat je daarna de politie inschakelt. Verder mag je alleen gepast geweld gebruiken. Dus je mag 'm niet eerst bewusteloos slaan als dat beter uitkomt. Stelregel is dat je niet meer geweld mag gebruiken als degene die aangehouden wordt. Verder zijn er natuurlijk nogal wat risico's verbonden aan het aanhouden van een ander, dus het is niet aan te raden voor watjes en lichtgewichten.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

JCL

Quote from: Michel on May 18, 2006, 09:54:06
Een kennis van mij heeft 2 maanden en 16 dagen vast gezeten na zware mishandeling van een inbreker in eigen huis.

Je mag dus veilig stellen dat je niet het recht hebt een inbreker aan gort te slaan. Zelfs niet als die inbreker, of één van zijn 'maatjes' al voor de derde keer op dezelfde locatie je privé-eigendom schenden.

Ik ben zelf ook houder van een WM4, maar dat ding blijft netjes in de kluis.

Wel gaat de inbreker (als ik de kans krijg) serieus klappen krijgen met het eerste het beste wat me dan voor handen komt en leg hem daarna netjes voor de deur, ruim thuis alles netjes op en ga terug naar bed.

Voor de deur leggen is de enige optie. Zeker als je naderhand alles alleen maar gedroomd blijkt te hebben  ;)

Cheers,

Michel

WM4? Pistol?

B.J.

Quote from: Raphie on May 18, 2006, 10:19:59
Wat gebeurt er eigenlijk als je een inbreker met gepast geweld overmeesterd en vastbind voordat je hem overdraagt aan de politie? is dat strafbaar? (ik denk vooral aan scherpe tiewraps om z'n polsen / nek e.d. allemaal net iets te strak zodat er nog wel een paar weken striemen overblijven, of sisaltouw of zo..... schaaft de huid er ook zo af.... heb genoeg meuk in de garage liggen  ::) ::) ::)

dus wat is dan gepast geweld voor verdediging in je eigen huis?

gepast geweld?




;D

edwinvh

Quote from: Raphie on May 16, 2006, 15:55:40
Ik heb nog nooit eerder gehoord dat een hond moest woren afgemaakt na een beet?!?

Een hond mag inderdaad een inbreker aan gort scheuren.
Maar dan dan moeten alle ingangen van het huis voorzien zijn van een bordje waarop staat, Hier waak ik. Betreden op eigen risico. (deze 2 zinnen moeten erop staan)
anders geld het niet

anders is de hond fout. :P

GerritZ


spotmatic

Quote from: edwinvh on May 18, 2006, 10:45:27
Een hond mag inderdaad een inbreker aan gort scheuren.
Maar dan dan moeten alle ingangen van het huis voorzien zijn van een bordje waarop staat, Hier waak ik. Betreden op eigen risico. (deze 2 zinnen moeten erop staan)
anders geld het niet

anders is de hond fout. :P

Lijkt me onzin. Als ik een foto van mezelf op zo'n bordje plak en de inbreker aan gort sla, dan mag dat ook niet.

Ik pleit nog steeds voor koudmaken en in het bos dumpen  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jaco


dmeerpa

Het is altijd klote als je er getsolen wordt. Ik ben tot nu toe enkel het voorwiel van mijn brommer gestolen geweest op school. Dat was ook 200 Euro, nu ik via via een okkazie gekoch (ik ben zo goed als zeker dat iemand anders ook op zoek is mogen gaan naar zijn voorwiel).
Ik herinner me nog de woede, al is het bijna 13 jaar geleden.
Wat ik zou doen als er een inbreker in mijn huis is weet ik niet. Ik heb een luchtkarabijn, en zou hem daarmee kunnen wegjagen, maar wat als hij een echt geweer heeft...Ik denk dat het best is de Politie bellen, en je aankleden. En eventueel als ze je huis verlaten de achtervolging inzetten met de wagen, en hen achtervolgen....



Trouwens dat is geen goedendag, dit wordt vaak gezegd, maar dit is een strijdvlegel
De goedendag is in werkelijkheid niets anders dan een stevige, anderhalf meter lange staf die lichtjes dikker is aan het boveneinde, alwaar een ijzeren pin op staat die verankerd zit met behulp van een ijzeren ring. Het wapen wordt afgebeeld op de Kist van Oxford en is ook te zien op de reproducties van de tegenwoordig verdwenen Leugemeete fresco's uit Gent. Er zijn ook een paar archeologische vondsten van het wapen die ons ook een inzicht geven in de constructie. In deze foto's is uiteraard het hout reeds eeuwen vergaan, behalve voor een klein deel in de onderste.
Een goedendag ziet er als volgt uit:
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

kobuzz

Quote from: Michel on May 18, 2006, 09:54:06
Wel gaat de inbreker (als ik de kans krijg) serieus klappen krijgen met het eerste het beste wat me dan voor handen komt en leg hem daarna netjes voor de deur, ruim thuis alles netjes op en ga terug naar bed.

Meesterlijk  ;D

Volgende ochtend naar je werk luchtig over hem heen stappen en geirriteerd de politie bellen dat er een dronken debiel op je stoep zijn roes uit ligt te slapen  ::)
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

mrrepel

Bij mij hebben ze ooit een keer de coax kabel van de satellite gestolen

Daarna de coax kabel helemaal onder het terras gelegd en onzichtbaar weggewerkt.......

en een witte 220 kabel in het zicht :)

2 weken later was die ook ingeknipt en een zekering en aardlek gesprongen






PAYBACK :D

Erik

Met een aardlek en een zekering gebeurt er toch niks met de knipper?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mrrepel

blijkbaar niet , maar dan moet die klojo ook niet de draad van mn buitenlamp doorknippen hahaha

nomat

mensen in wat voor land leven we tegenwoordig dat we het over dit soort acties moeten hebben om ons eigen duurbetaalde bezit te beschermen, waar we hard voor gewerkt hebben. sinds ruim een jaar heb ik een alarminstallatie met meldkamerabonnement om mijn spulletjes te beschermen. overal stikkertjes op de ramen zodat de nog twijfelende inbreker kan lezen dat er een alarm geinstalleerd is en dat het eigenlijk niet zo veel zin heeft. eerder heb ik ook zitten denken aan Charles Bronson-achtige methoden, zoals verende planken met spijkers voor de deur, 380 volt op de klink, een heel valse hond, en ga zo maar door. afkloppen dat ze bij mij nog niet binnen zijn geweest (behalve in mijn schuurtje ??? ). ik denk dat een duidelijk aanwezig en professioneel alarm (en geen Gamma-piepding) inbrekers wel afschrikt. mochten ze het toch proberen, dan krijgen ze 115 dB in hun oren en binnen enkele minuten de politie en/of partikuliere beveiligingsdienst met blaffers. dus ik zal niet zo snel naar beneden gaan met een stuk hout om dat tuig mijn huis uit te meppen (alhoewel ik daar wel eens bij stil sta).
een groet,

(the right to protect what's ours)
Harman/Kardon HK970 + TU970 + HD970 + DVD22 + Canton Ergo RCL (zonder RC module)

Merijn

Quote from: Haudio on May 14, 2006, 10:42:49
Beste,



Een gevaarlijke tip , denk ik .

Ik ben bij een schietclub en heb een geladen pistool in huis (ik weet het het mag niet ,maar je moet toch wat) geen kinderen meer want het is echt uitkijken geblazen.

Toen mijn kinderen nog thuis waren had ik het ook al , en inderdaad s'nachts lawaai, pistool gepakt en kijken ( je bent inderdaad bang ) als het een vreemde was geweest had ik geschoten ( ik had mij voorgenomen in de benen te schieten maar had het pistool onbewust toch op borsthoogte gericht ) een deur ging open en daarstond mijn dochter  :-[  .

Dus met wapens heel erg uitkijken .


MvG,


Haudio

Henk,

Welkom hier!

Tja, ook ik ben op zo'n manier van een koude kermis thuis gekomen. Ander continent, andere situatie (In de buurt van Lagos, Nigeria overvallen door een bende met kalashnikovs. Ik heb teruggevuurd. Meer wil ik er niet over kwijt, maar weet niet of IK iemand heb geraakt. Gevolg is wel dat ik NOOIT meer een wapen zal aanraken, nog geen pijl en boog. Ik weet dat ik dit nooit zal vergeten, droom er regelmatig van.)

Blijf alsjeblieft van wapens af mensen!

Merijn (Porcino)

I Prefer Coffee For Mental Stability...

Joris1971

Quote from: Raphie on May 16, 2006, 15:04:20
Eens, (vuur)wapens zijn geen oplossing. denk dat het meest veilige nog wel een grote hond is (Rottweiler of Mastiff of zo) die mogen in je eigen huis tenminste nog wel een inbreker aan gort scheuren zonder dat er een aanklacht volgt. Alleen wel weer oppassen met truukjes als slaappillen in leverworst door de brievenbus gooien e.d.

nadeel is dat zo een hond wat meer ruimte koste en niet in je nachtkastje past

B.J.

Quote from: mrrepel on June 22, 2006, 18:38:45
Bij mij hebben ze ooit een keer de coax kabel van de satellite gestolen

Daarna de coax kabel helemaal onder het terras gelegd en onzichtbaar weggewerkt.......

en een witte 220 kabel in het zicht :)

2 weken later was die ook ingeknipt en een zekering en aardlek gesprongen

PAYBACK :D


Hahahaha die is vet!!!  ;D ;D ;D ;D

boneheadxxl

In dit licht snap ik niet waarom in Nederland pepperspray verboden is. Ik vind ithet ideale middel om inbrekers, verkrachters pedofielen met criminele neigingen tijdelijk even buiten gevecht te stellen.
Ik heb ooit eens op een forum geschreven dat (als mijn dochter alleen op de fiets, in het donker naar school moet) ik haar een busje pepperspray mee zou geven)
Ik kreeg me daar toch een commentaar over me heen alsof ik haar een pistool in de handen zou drukken.
Ik had (heb) de neiging dat ik liever heb dat als ze ooit een keer in aanraking komt met een verkrachter, ze in ieder geval wat meer tijd kan pakken om ongeschonden weg te komen.

In Duitsland bijvoorbeeld is dit gewoon legaal.





kobuzz

Mijn vriendin, haar zusje en mijn moeder hebben alledrie een busje pepperspray van mij gekregen. Mijn vriendin zit nog wel eens tot laat op school in Utrecht op de Uithof  ::). Een vriendin van ons is eens aangerand en die heeft sindsdien een schaar in haar tas...nee da's lekker veilig...

Ik heb ze gezegd dat ze elke boete die ze voor die pepperspay krijgen naar mij mogen sturen, ik betaal ze heel graag...mag een officier van justitie mij eens fijn gaan uitleggen of hij het (los van wat de wet zegt) OK vind dat meisje van 21 dat laat op de Uithof loopt (ik hoef niemand te vertellen hoe lang die serieverkrachter daar ongestoord zijn werk heeft kunnen doen vorig jaar he) zich niet mag beschermen met een middel dat geen blijvend letsel achterlaat, omdat de politie keer op keer faalt die mafkees in de kraag te vatten. En diegenen die commentaar hebben op het feit dat jij je dochter er 1 zou meegeven, hebben ofwel een iets te optimistisch beeld van politie/justitie ofwel zijn al iets te lang niet buiten geweest...

Wapens ben ik geen fan van, van geweld komt meestal alleen maar meer geweld, maar pepperspray? Doen!
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

spotmatic

Ik begrijp absoluut niet waarom pepperspray in Nederland als een wapen wordt gezien, maar mijn dochter en mijn vrouw krijgen echt wel zo'n busje van mij mee als ze onverhoopt in het donker moeten fietsen. De eventuele boete betaal ik maar al te graag... Justitie mag het dan niet zo prettig vinden, het grootste deel van Nederland (het deel met een gezond verstand, niet de studeerkamertypes die nooit buiten komen) kan het niet anders dan eens met ons zijn...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Dergert

Hier 2 foto's van mijn alarm in huis, je komt er wel in maar nooooit meer uit ;D



Erik

Oeps ;D die zou ik niet graag tegenkomen in het donker
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dergert

Hij vind op de foto gaan geweldig, en altijd heeft ie wel iets als je de camera pakt, zoals zichtbaar.
Maar het is een heel erg lief beest (als hij je kent teminste)  ;D

JCL

Hij kijkt uit zijn ogen alsof hij net een halfe bende heeft opgegeten >:D