Gestolen bij inbraak Pioneer PDP506XDE Plasma TV 50 inch

Started by harway, March 10, 2006, 10:20:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sound

ik heb een knopje op de buitenkant die echt niemand weet te vinden.
en ik wil  iedereen uitnodigen die van zijn gehoor af wil.
125 db in een gesloten ruimte geproduceert via een speciaal ontwikkelde
spreker die juist ontwikkelt is om jou oren pijn te laten doen bestaat echt dus
kom maar bij mijn langs.
gr henk.

Lynxxx

Een gesloten koptelefoon en speciale oorpluggen die 125dB terug brengen naar iets waar prima mee te leven valt bestaan ook echt, dus van zo'n installatie ben ik niet zo onder de indruk :-)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

sound

dan mag jij een koptelefoon opdoen en daarna of mij of mijn buurtgenoten uitleggen wat jij in mijn huis doet.
even voor alle duidelijkheid de speaker die ik gebruik is er een die speciaal is
ontwikkeld om je oren pijn te geven dus wat denk jij nou dat de rest van de straat waar ik woon stil blijven liggen?
oh ja ik woon in een rijtjeshuis waar nog een beetje sociale mensen wonen
en waar men ook nog een beetje op elkaar let scheeld ook een hoop ellende.
gr johan.

sound

sorry maar ik was nog vergeten te melden dat wanneer de speaker word geactiveert er om de 30 seconden van frequentie word veranderd maar meestal
is de eerste al voldoende.
iedereen die bij mijn thuis was en onderheven is geweest aan mijn speaker liep gelijk gillend me huis uit.
ik wil niet beweren dat ik een waterdicht systeem heb want in pricipe is alles
te kraken maar met de eenvoud van dit systeem en de manier waarop het werkt
en het feit dat ik in een behoorlijk sociale buurt woon word het wel erg moeilijk
om bij mij zomaar in te breken bovendien hebben verschillende mensen zo,n
vertrouwen in mijn zelf uitgevonden huis alarm dat ik voor hun het zelfde heb
moeten maken de dure alarm instalaties tenspijt.
gr johan.

Kerstmanno

Quote from: sound on March 14, 2006, 23:27:39
je hebt van die buitenverlichting met sensoren die reageren op beweging.
die sensoren kan je ook los kopen en vervolgens sluit je die aan op een toeter
die 125 db produceert 12 volts voeding erop en klaar voor nog geen 60euro.
de persoon die direct in bv de kamer staat en het alarm gaat af zal hij nooit meer weten hoe bv vogeltjes klinken.

Hmmm... de rest van iemands leven willen verpesten omdat hij inbreekt? Vind het nogal ver gaan...
Geen goed woord voor de inbreker hoor, maar het moet wel allemaal in proporties blijven...

sound

met alle respect maar dat moet je die mensen eens uitleggen die met hun kinderen een zwaar trauma hebben opgelopen ivm inbraak daar komt bovendien bij dat ik geen bord buiten heb hangen waarop staat dat er bij mijn ingebroken mag worden is het wel.
nogmaals met respect maar ik vind jou proporties verhaal echt onzin de werkelijkheid ligt toch even anders.
bij een inbraak in je huis word er echt iets essentieels geschonden en daarmee  het meest vertrouwelijke waar je altijd op terug kan vallen en dat mag nooit
op geen enkele manier zonder toestemming betreden worden punt.
gr johan.

Joris1971

Quote from: Menno-(b)ert on March 16, 2006, 00:31:23
Hmmm... de rest van iemands leven willen verpesten omdat hij inbreekt? Vind het nogal ver gaan...
Geen goed woord voor de inbreker hoor, maar het moet wel allemaal in proporties blijven...

Kom op zeg, een beetje medelijden met zo een stuk tuig hebben, die g#dverdomme zelf te lui is om voor zijn geld te werken.
Na die inbraak ben ik nog steeds bang opo herhaling en slaap ik s' nacht erg slecht en die inbraak is al bijna 1 jaar geleden.
Nee dat is lekker, die kl##tzakken mogen ze van mij hun vingers afhakken!!

VlisChris

Iemand de stuipen op het lijf jagen door ergens in te breken is schandalig. Dat is zeker zo. De emotionele schok die je kan krijgen na afloop zal heus heel heftig kunnen zijn. Maar dat is nog altijd geen vrijbrief om iemand te verminken. Want dat doe je gewoon als je bewust iemand zijn gehoor volledig kapot maakt of zijn vingers eraf hakt.
Jammer dat er zoveel mensen zijn die maar meteen met baseball knuppels of messen beginnen rond te zwaaien :-\ Helpt heel sterk voor het veiligheidsgevoel inderdaad...
Maargoed. Het schijnt dat de mensen die een beetje rationeel nadenken blijkbaar in de minderheid zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

spotmatic

Quote from: Christiaan Sauer on March 16, 2006, 14:57:47
Maargoed. Het schijnt dat de mensen die een beetje rationeel nadenken blijkbaar in de minderheid zijn.

Als een dief in mijn huis staat, dan is rationeel nadenken wel het laatste wat in mij opkomt... Inbraak is wat mij betreft een van de ergste misdaden die je kunt begaan, en zou ik haast gelijkstellen aan een verkrachting. Wanneer ik met zo'n situatie geconfronteerd word, dan zal ik doen wat mij goeddunkt en niet eerst in de wetboeken gaan zitten bladeren. Uiteraard neem ik daarbij wel mijn volledige verantwoordelijkheid. Als ik de bak in moet, dan moet ik de bak in. Maar wel met opgeheven hoofd en zelfs met een trots gevoel.

Ik heb al eens een keer eerder geschreven (ergens anders) dat de politie een verkeerde prioriteitsstelling heeft. Er wordt bovengemiddeld veel tijd besteed aan bijv. het vangen van grote drugsdealers, of aan recherchewerk naar aanleiding van liquidaties, terwijl de impact van dit soort dingen op de gewone burger echt 0,0 is. Wie maalt er nu om of een bekende zware jongen wordt doodgeschoten door een andere crimineel? Laat ze elkaar toch lekker koudmaken. Ik zie 100 keer liever dat een politieagent zijn aandacht besteedt aan een oud vrouwtje dat op straat van haar handtas is bestolen, dan dat tientallen rechercheurs zich bezighouden met de moord op een topcrimineel. Dat klopt niet en dat is teveel eer voor zo'n miezerige gangster.

Het spijt me als je het niet eens kunt zijn met het bovenstaande. Maar ons thuis is de basis van alles, ook van jou. Je HT staat daar. Wellicht heb je daar je vrouw en kinderen, of je ouders. Je herinneringen en verleden: alles heb je thuis. Een inbraak is een hele grote misdaad met een heleboel impact, wat naar mijn mening dan ook extra zwaar bestraft mag worden.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

VlisChris

Mag het ook zo zwaar bestraft worden dat je zelf lichaamsstraffen gaat uitdelen?
Ik kan me voorstellen dat het gebeurd, maar ik persoonlijk keur het wel duidelijk af.
Maar voor de rest zal ik het laten liggen ;) Want anders ga ik wel erg offtopic ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Joris1971

Quote from: Christiaan Sauer on March 16, 2006, 16:08:49
Mag het ook zo zwaar bestraft worden dat je zelf lichaamsstraffen gaat uitdelen?

JA, want als het van ons rechtsysteem af moet hangen heeft het toch allemaal te maken met een zgn slechte jeugd en meer van dat gezwets en staan ze na 6 maanden weer op straat!

spotmatic

Quote from: Joris1971 on March 16, 2006, 16:20:44
JA, want als het van ons rechtsysteem af moet hangen heeft het toch allemaal te maken met een zgn slechte jeugd en meer van dat gezwets en staan ze na 6 maanden weer op straat!

6 Maanden? De gemiddelde inbreker staat dezelfde dag nog op straat, hoor... Illustratief hiervoor is het overbekende verhaal van de autoradiodief die, nadat hij gepakt was en dezelfde dag weer vrijgelaten, werd betrapt op het stelen van een autoradio uit een auto die voor het politiebureau stond geparkeerd. Ja, DAT is nou onze rechtsstaat.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

JCL

Quote from: Joris1971 on March 16, 2006, 16:20:44
JA, want als het van ons rechtsysteem af moet hangen heeft het toch allemaal te maken met een zgn slechte jeugd en meer van dat gezwets en staan ze na 6 maanden weer op straat!


Je moet het huisje wel een beetje bij het schuurtje laten, ik kan zonder probleem 10 misdrijven noemen die VEEL zwaarder bestraft moeten worden dan inbraak.

sound

sommige mensen mensen snappen het wel de een heeft alleen langer nodig om het te begrijpen dan de ander.
jammer genoeg hangt het vermogen van inleven voor veel mensen af van eigen
ervaring want eerder zullen ze je niet begrijpen.
gr johan

Erik

Quote from: spotmatic on March 16, 2006, 16:36:26
6 Maanden? De gemiddelde inbreker staat dezelfde dag nog op straat, hoor... Illustratief hiervoor is het overbekende verhaal van de autoradiodief die, nadat hij gepakt was en dezelfde dag weer vrijgelaten, werd betrapt op het stelen van een autoradio uit een auto die voor het politiebureau stond geparkeerd. Ja, DAT is nou onze rechtsstaat.
Niet altijd hoor, de inbrekers die bij ons inbraken en gepakt zijn, heeft +/- 6 maanden gekregen. Inbraak wordt om de eea reden weer als een zwaar misdrijf gezien.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

René4u

Quote from: Menno-(b)ert on March 16, 2006, 00:31:23
Hmmm... de rest van iemands leven willen verpesten omdat hij inbreekt? Vind het nogal ver gaan...
Geen goed woord voor de inbreker hoor, maar het moet wel allemaal in proporties blijven...

Op het moment dat jij bewust bij iemand inbreekt, dan is mijn mening dat al je rechten vervallen. Je weet donders goed dat je als inbreker verkeerd bezig bent en dat er risico's aan verbonden zijn zoals een hond die je aanvalt of een huiseigenaar die net even sterker is en jou helemaal tot appelmoes slaat.

Ik heb daar ook totaal geen moeite mee. Sterker nog, ik kan alleen maar toejuichen. Dit klinkt misschien nogal barbaars maar so be it.
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.

JCL

De straf die je iemand oplegt moet wel in verhouding staan tot de overige misdrijven. Als je inbraak al super zwaar gaat bestraffen, dan kan het zijn dat je voor inbraak langer zit dan voor b.v. moord? Als je denkt dat inbraak erg is, wacht dan maar eens tot iemand en poging  doet om je vrouw of kinderen te vermoorden, dan lijkt alles weer zo relatief maar ik begrijp wel hoe mensen tot zulke ideeen komen, zoals gezegd dat hang af van persoonlijke ervaring.

astrobart

mensen mensen, koop toch een barco ;D die laten ze wel hangen ::) (heb je nog mooier beeld ook ;D

sound

als een persoon bij jou inbreekt en jij je vrouw en of kinderen zijn toevallig ook
thuis is een confrontatie niet geheel uitgesloten met alle gevolgen van dien en dat is de realiteit van tegenwoordig.
met deze wetenschap is het niet zo gek dat veel mensen zich hiertegen bewa-
penen.
gr johan

Tube-freak

In sommige landen is het zelfs toegestaan hoor als er iemand in je huis inbreekt dat je jezelf dan verdedigt of hem hardhandig het huis uit schopt.  Niet aleen in America hoor. In Engeland als het goed is ook al en zullen wel meer landen zijn waar ze volgen, sterker nog daar laat je het wel uit je hoofd om in te breken als de eigenaar er met een dubbelloops jachtgeweer achter je aan rent.






16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

astrobart

Het is gewoon, niet normaal dat inbreken.
Laatst had iemand even mijn auto opzij geduwd, (portier staat altijd open), dat is al niet leuk.
Laat staan als er iemand ongevraagd door je huis gaat lopen jatten :(

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

mradem

Veel sterkte!!! Erg vervelende gedachte wanneer iemand in je huis rondloopt die er niet hoort te lopen.

Ik heb me huis enigszins een beetje beschermd. Een certificaat veilig wonen. Hierdoor hebben ze alle deuren ramen etc aangepast om aan de normen te voldoen. Als ze uiteindelijk echt willen komen ze toch wel in je huis maar het is iedergeval niet zo eenvoudig.


astrobart

Quote from: FrenkB on March 17, 2006, 14:00:27
Portier staat altijd open?  :o
ja dan laten ze mijn raam teminste heel ;D
Er ligt toch niks in. (ik bedoel niet op slot dan he)

JCL