Gestolen bij inbraak Pioneer PDP506XDE Plasma TV 50 inch

Started by harway, March 10, 2006, 10:20:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Ja erg vervelend die inbraken.  IK heb het gelukkig zelf nog nooit meegemaakt, wel een keer dat er bij buren werd ingebroken terwijl wij (ouders en ik) gewoon thuis waren en we hadden echt niets door.

Helaas vookom je inbraken niet maar je kan het wel zo moeilijk mogelijk maken zodat het niet echt meer aantrekkelijk word om in te breken.

Enkele zaken die je kan overwegen zijn een 500 watt lamp in de tuin hangen met sensor (paar tientjes bij de bouwmarkt). Als er iemand savonds in het donker de tuin in sluipt dan staan ze meteen in een zee van licht. 
Gaat overigens ook meestal aan als er een kat door de tuin loopt of als het stormt en er waaien wat boomtakken op en neer maar misschien ook een kwestie van afstellen.

Een (draadloos) alarmsysteem. echt een goed systeem is wel meer dan 1000 euro, maar als je wat minder geld er voor over hebt kan je ook langs de bouwmarkt gaan die hebben ook redelijk uitgebreide systemen. Met deursensors en bewegings sensors glasbreek sensors etc...  Kan zelfs laten uitbellen naar je mobiele telefoon of naar een centrale.  Dus echt redelijk uitgebreid.  Ben je ook nog wel een paar honder euro kwijt, maar in elk geval minder dan een paar duizend euro en ook nog beter dan niets.

Rolluiken kan je ook nemen.  Bieden je ten eerste veel privacy (Je kan niet echt zien of er iemand thuis is, want sluiten de ramen echt goed af (kan eventueel ook bij deuren worden gedaan bijvoorbeeld achterdeur ofzo).  En is bovendien erg handig en Hometheaterofiel (Lekker donker goed voor de projector-aanhangers onder ons).  Kost wel een aardige cent dat wel, zeker als je boven en onder wil doen dan kan je wel op een paar duizend euro rekenen maar dan heb je ook wat.

Verder kan je nog wel dingen doen als stickers buiten opplakken van dit pand is electronisch beveiligt etc...
IK zeg natuurlijk niet dat dit alles iets voorkomt maar het maakt het in elk geval minder aantrekkelijk voor een proletarier om langs te komen.

IK heb stevast een dikke knuppel in me kleding kast staan dus als snachts het alarm afgaat dan kan diegene maar beter snel wegwezen want hij eet echt de komende 6 maanden door een slangetje als ik met hem klaar ben.









16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Joris1971

Quote from: harway on March 10, 2006, 10:20:22
Gestolen bij inbraak 3 maanden oude Pioneer PDP-506-XDE Plasma TV 50 inch met aangebouwde luidsprekers en originele voet.
Alles Pioneer.
Gestolen bij inbraak in mijn woning op zaterdag 4 maart tussen 17 uur en 00.15 uur.
Men heeft de ontvanger, de kabels en de afstandsbediening niet meegenomen.

Pioneer Nederland is op de hoogte gebracht.
Proces verbaal is opgemaakt bij de regio politie te Veendam.

Serienummer plasmascherm: EJUK009446EW
Serienummer luidsprekers: EJAT024731 EV
Serienummer voet: EHO15238

Mocht iemand zien dat er zo'n plasma scherm word aangeboden of dat er gevraagd word om een ontvanger voor dit scherm, dan graag een melding aan mij of de regio politie Veendam.

Ik zou graag willen dat de daders bekend worden, daar het ws. bekenden zijn. Mijn kinderen durven niet meer op hun kamer te slapen. Mijn gevoel van veiligheid is weg. Dus naast de financiele strop, want ze hebben veel meer meegenomen, is er ook een emotionele schok voor met name mijn kinderen van 7 en 9.

Mocht iemand een tip hebben voor een goede alarminstallatie en camera bewaking, dan ook graag een tip.

Tevens zoek ik nu twee professionele dummy camera's, die witt die je bij professionele bedrijven ziet. Dit om van buitenaf wat af te schrikken. Tips welkom.

Bij voorbaat hartelijk dank.

ONTZETTEND VEEL STERKTE GEWENST.


Ik heb op 29 april 2005 exact hetzelfde meegemaakt, midden overdag dan, mijn 42inch pioneer plasma was gewoon van de muur afgerukt, de gaten zaten in de muren. De sukkels hadden de palsma-tuner laten staan ze hebben dus geen zak aan die plasma, die tuners zijn namelijk niet los te koop
Nog steeds voel ik en mijn vriendin me niet meer veilig., inmiddels zijn we verhuisd en we hebben nog steeds dat angstige gevoel. 's nachts word ik van het minste wakker en we hebben sinds een maand Essent een alarmsysteem aan laten leggen. Hierdoor voelen we ons wat veiliger.
Ik wens dit niemand mee te maken.

En de inbrekers laat ze die svp aan hun ballen ophangen!!  De pakkans is zeer klein, maar zou jij nog je ,inmiddels beschadigde en waar hun poten aangezeten hebben, spullen terugwillen. Gelukkig was ik goed verzekerd en ben jij dat ook?

sterkte nogmaals en hopelijk kom je er snel bovenop

Joris1971

Quote from: FieroGT on March 12, 2006, 20:37:10
Enkele zaken die je kan overwegen zijn een 500 watt lamp in de tuin hangen met sensor (paar tientjes bij de bouwmarkt). Als er iemand savonds in het donker de tuin in sluipt dan staan ze meteen in een zee van licht. 
Gaat overigens ook meestal aan als er een kat door de tuin loopt of als het stormt en er waaien wat boomtakken op en neer maar misschien ook een kwestie van afstellen.

Ja das lekker slapen als er iedere keer een 500 watt lamp aanspringt in je tuin als het hard waait of een kat door je tuin heen rent.

Tube-freak

Quote from: Joris1971 on March 13, 2006, 13:21:37
Ja das lekker slapen als er iedere keer een 500 watt lamp aanspringt in je tuin als het hard waait of een kat door je tuin heen rent.

Ja, niet perse natuurlijk.  Dat moet je per situatie gewoon bekijken of zoiets in je tuin kan.
Ik heb er bij mij geen last van hoor als ie aanspringt.  En meeste mensen hebben ook gordijnen op hun slaapkamer dat helpt natuurlijk ook wel goed om te slapen.



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Achiel

Quote from: FieroGT on March 12, 2006, 20:37:10
J
Rolluiken kan je ook nemen.  Bieden je ten eerste veel privacy (Je kan niet echt zien of er iemand thuis is, want sluiten de ramen echt goed af (kan eventueel ook bij deuren worden gedaan bijvoorbeeld achterdeur ofzo).  En is bovendien erg handig en Hometheaterofiel (Lekker donker goed voor de projector-aanhangers onder ons).  Kost wel een aardige cent dat wel, zeker als je boven en onder wil doen dan kan je wel op een paar duizend euro rekenen maar dan heb je ook wat.

Een voorzetrolluik werkt NIET inbraakwerend. Groot misverstand. Met een koevoet kun je het redelijk makkelijk van de muur rukken en vervolgens ga je er zelf achter staan en kun je mooi een raampje ingooien terwijl je lekker uit het zicht staat. Is een groot misverstand dus.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

kobuzz

Quote from: FieroGT on March 12, 2006, 20:37:10
IK heb stevast een dikke knuppel in me kleding kast staan dus als snachts het alarm afgaat dan kan diegene maar beter snel wegwezen want hij eet echt de komende 6 maanden door een slangetje als ik met hem klaar ben.

Met de huidige verwerkingssnelheid van de sterke arm der wet zou je het inderdaad zo doen (zit zelf al meer dan een half jaar te wachten op reactie op mijn aangifte van mishandeling en vernieling terwijl ik voor een stoplicht stond, hij sloeg me dwars door mn zijruit in mn gezicht), maar bedenk dat je in Nederland wel zo on-ge-lo-fe-lijk fout zit als je zo'n rat ongelukkig slaat. Sla m kreupel en je kunt voor zijn inkomen gaan sparen, sla m dood en je kunt brommen. Krom, maar zo werkt het. Een rechter zal je doodleuk vertellen dat je de politie had moeten bellen, want in de beschaafde wereld spelen we immers niet voor eigen rechter  >:(

Weet iemand nog een goede manier om een plasma aan de muur te bevestigen als deze al aan een standaard beugel hangt? Zat zelf te denken aan een slotbout in de muur recht achter de TV, en kettinkjes naar de plasma (meerdere plekken aan het chassis) en een slot zodanig hoog achter de tv, dat je er net met een sleutel bij kunt, maar niet met een koevoet om hem te forceren...

Nadeel aan dit soort inbraakvertragende/werende middelen is dat ze waarschijnlijk uit frustratie diezelfde koevoet door je scherm rammen om der het mom van: WIJ geen plasma? JIJ geen plasma! >:( >:( >:(
Ik word hier zo boos om, vooral om de machteloosheid van jezelf, en de laksheid van de instanties  :'(

Harway, sterkte!
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

koffie

iig sterkte, en toch ook succes met de materiele zaken.

Voor een alarm kan k de firma beesafe aanraden.
Over nog onveiliger gesproken: vorig jaar zomer heb ik een inbreker uit mijn slapkamerraam moeten wegjagen in de slaapkamer waar ik op dat moment met mijn vrouw lag te slapen, brrrr.

Voordeel van huidige moderne alarnsystemen is dat je ze draadloos kunt krijgen, zodat je zonder veel gezeur dit in bestaande bouw kunt laten installeren.
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

VlisChris

In winkels kom je vooral systemen tegen waarbij het alarm afgaat wanneere de kabels losgemaakt worden van de apparatuur en dus het signaal onderbroken wordt. Zijn zulke systemen niet gewoon verkrijgbaar in de consumentenmarkt, of zelf te maken?
Inbraak is inderdaad zwaar zuur. Jaren geleden hebben ze bij ons geprobeerd in te breken maar dat is gelukkig niet gelukt. Wel is er een keer of 6 ingebroken bij mijn vaders kantoor. Daarbij bleef het meestal bij ramen die kapot geslagen waren, en één keer een pc die gejat was (waar ze overigens niets aan hebben aangezien het allemaal vanaf de centrale server wordt aangestuurd), en één keer hebben ze met een snijbrander een volledige nacht zitten doorhalen om de kluis open te branden ::) Wat ze overigens nog gelukt is ook ;D Sta je gek te kijken de ochtend erop....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DVDGuy

Quote from: xdc on March 10, 2006, 14:00:26
Je krijgt tevens een politiekeurmerk , waarop je een korting van +/- 20% op je inboedel verzekering krijgt!

Kijk hiermee wel uit  :-[

Als na inbraak blijkt dat je het alarm niet aan had staan, krijg je (vaak) helemaal niks vergoed.

Ik heb een alarm met directe aansluiting op een meldkamer, maar heb afgezien van de korting (20% van € 300,- scheelt mij dus € 60,- op jaarbasis  :-\)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DVDGuy

Plasma hangt aan de muur, maar zit a.h.w. klem tussen 2 kasten.

Wil je de plasma verwijderen, zul je eerst de kastenwand moeten demonteren (schuiven werkt vanwege het gewicht en de lengte echt niet  ;))

Voor het oog was het mooier geweest om hem "los" te hangen, maar dit maakt het ongewild meenemen bijna onmogelijk.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Bart_M

Jammer dat je er geen Kingston kabel aan kan hangen...

spotmatic

Quote from: FieroGT on March 12, 2006, 20:37:10
IK heb stevast een dikke knuppel in me kleding kast staan dus als snachts het alarm afgaat dan kan diegene maar beter snel wegwezen want hij eet echt de komende 6 maanden door een slangetje als ik met hem klaar ben.

En jij eet dan de komende 6 maanden water en brood :D

Overigens begrijp ik je reactie volkomen: ik denk er precies zo over. Niemand beschermt mij en mijn spullen, dus zal ik het dan maar zelf doen omdat de staat (met haar geweldsmonopolie) niets kan doen. Weliswaar krijg ik dan een strafblad en ik mag dan zelfs even brommen, maar ik denk niet dat dat als een groot probleem wordt gezien als ik bijvoorbeeld een nieuwe baan zoek. Welke werkgever veroordeelt iemand die zijn eigen have en goed beschermt tegen het smerige tuig op deze wereld?

Overigens: een mooie beveliging is om je huis bij een alarm helemaal vol rook te zetten. Van de herrie schrikt niemand meer, maar als er overal rook staat dan komt er van jatten niet veel.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Wimpie007

Quote from: Krunk on March 14, 2006, 12:22:26
Jammer dat je er geen Kingston kabel aan kan hangen...
Is dat tegenwoordig niet mogelijk?  Lijkt me vreemd, zelfs mijn tft-scherm heeft dat (Eizo FlexScan L557).
Ik heb indertijd ook zo'n kabel willen aanschaffen, maar werd toen ietwat tegengehouden door de prijs (+- 45€).
Het gaat em er inderdaad maar om hoe goed je huis an sich beveiligd is, wat soms zelfs al met een aantal simpele aanpassingen te verbeteren is.
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Tube-freak

Quote from: Achiel on March 13, 2006, 18:53:33
Een voorzetrolluik werkt NIET inbraakwerend. Groot misverstand. Met een koevoet kun je het redelijk makkelijk van de muur rukken en vervolgens ga je er zelf achter staan en kun je mooi een raampje ingooien terwijl je lekker uit het zicht staat. Is een groot misverstand dus.

Ik heb ook nooit beweerd dat het inbraakwerend is.  Het is aleen afschrikwekkend dus wellicht een beter voorkomen dan genezen middel zegmaar.

Als je van buitenaf niet kan zien of er iemand thuis is en die inbreker weet zeker dat er 3 huizen verder
niemand thuis is maar bij jouw weet ie het dus niet, denk je dan dat hij de moeite gaat nemen om dat
rolluik open te slopen in het volle licht van de lantaarnpalen in de straat of in het volle licht van een 500 watt bouwlamp of denk je dat ie dan liever 3 huizen verder iets gaat proberen.

Kijk hoe meer moeite ze moeten doen hoe minder snel ze wat proberen denk ik zelf.

Nog even over dat je geen inbrekers neer mag knuppelen.  Je hebt echt geen ene klote aan de politie hiero.


[waarschuwing beetje offtopic]
Ik zal een voorbeeldje geven over de politie hier.  Een tijdje gelden stonden er 2 agenten dus "toevallig"  wat te schrijven  want iemand had ergens tegen aangereden met inparkeren of iets dergelijks. was ook puur toeval dat ik op dat moment langs reed. 

Ik kwam heel voorzichtig aanrijden wist niet precies wat er aan de hand was.  Het was vlak bij zo een wegversmaling en ik was aan de kant dat ik voorang had zeg maar (obstakel aan aandere kant).

Komt er van de andere kant een stel ouwe bejaarden aan die soort van in paniek waren ofzo weet niet waarom.  eerst stopten ze ik denk ze laten me door ik rijd door hun ook (ik had voorang).  Dus die bejaarden
die liepen maar te klooien gingen eerst half op de stoep staan toen weer achteruit dan weer vooruit.

Intussen zaten die agenten al ongeveer een minuut te kijken hoe die bejaarden daar liepen te klooien in de Opel AGila.  normaal zou je zo iemand ze rijbewijs afbemen lijkt me, maar nee hoor ze bleven een beetje uilig staan kijken wat er allemaal gebeurde.  Uiteindelijk stonden er al een aantal autos achter me dus ik kon ook weinig doen ik kon aleen een heel klein beetje achteruit nog.  Ook mevrouw en meneer jut en jul in de opel agila proberen zich een weg naar voren te wurmen wat uiteraard niet ging dus pang knal tegen de spiegel aan van mijn splinternieuwe auto.  Nogmaals de 2 agenten zaten nog steeds beetje uillig te kijken.  Ik draai me raam open en roep naar een van de agenten.  Hee iemand rijd me spiegel eraf en rijd gewoon door,  en ik heb hier ook nog voorang en ze rijden gewoon door.  Want het bejaarde stel reed namelijk gewoon weg alsof er niets gebeurt was.

Die agant zegt ja IK ZAG HET.   om de chaos nog completer te maken denk de persoon achter het bejaarde stel  van oooo daar kan ik zeker ook wel langs zonder voornang te geven of weet ik veel wat hij dacht.  Gelukkig kon die man wel beter rijden als die bejaarden en ging langs me zonder schade (al was het wel centimter werk).  Ik auto aan de kant en spreek de agenten nogmaals aan.  Zou je er niet ff achteraan gaan dan. De Opel AGila van de bejaarden was inmiddels al paar honderd meter weg.

Okee het zijn natuurlijk amtenaren die agenten dus moeten ze eerst een paar minuten overleggen en besluiten vervolgens de auto te gaan zoeken en uiteraard konden ze de bewuste bjaarde criminelen niet vinden.

Ik zeg kan je dan geen politie rapport op maken voor de verzekering want jullie hebben het gezien.
Okee zo zal geschieden maar dat gingen ze op kantoor doen.  (dacht ik dus).

Uiteraard liet ik het er niet meteen bij zitten en ben een half uur lang de wijk rondgereden om dus die auto te vinden.  En ja hoor daar stond ie uiteindelijk.  Ik kenteken en alles doorgegeven aan de politie van de wagen ook waar die stond enzo. zelde opel zelfde lelijke blauwe bekleding alles hetze;fde precies die auto was het ik wist het echt 100% zeker

Politie:  Jaja moeilijk,   want we hebbene eigelijk niks gezien toen het gebeurde.  IK werd echt boos.  IK zeg wat zeg je me nou dan,  nu weten jullie van niks terwijl je net een uur gelden nog met je neus erboven op stond. Ik zeg lijk me geen rocket sience om dat kenteken na te trekken enals er 2 bejaarde mensen de eigenaar zijn dan is het toch bingo. Politie: owowow ja misschien wel ja.  We bellen u wel als we wat weten.

Ofwel die luie varken hadden gewoon geen zin om er werk van te maken terwijl ze met hun neus er boven op stonden. Ik geef ze alle gegevens op een gouden presenteerblaadje en nog doen ze niks, uiteraard ben ik ook nooit meer terug gebeld.  Het enige wat ze zeiden is ja maar het waren oude mensen.  Ik: zo ow dus als je oud ben mag je gewoon bij iemand schades rijden en doorijden ook als de politie er met zijn neus boven op staat. Ik zal het onthouden. Nou dat rapport voor de verzekering kon ik ook wel vergeten omdat ze zogenaam opeens niks hadden gezien (Terwijl ze eerder wel wat beloofd hadden)

Dus het komt er op neer eigelijk als de politie geen bewijzen geeft en je ontkent alles dan doen ze dus niks schijnbaar.  Nou dat zal ik onthouden als ik het gebit van die inbreker bewerkt.  Ow dat bloed nee dat is van mij ik stapte in de doos punaises toen ik naar beneden liep.  Ow inbreker nee hoor niks gezien
Hij was al weg toen ik beneden was ik hoorde hem wel door het poortje wegrennen.
ow dat bloed spoor ja ik denk dat ie zich geneden heeft aan het glas van die ruit.  Ik zou het anders ook niet weten......

[/waarschuwing beetje offtopic]

   

 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Balance

Quote from: FieroGT on March 14, 2006, 14:29:44
Als je van buitenaf niet kan zien of er iemand thuis is en die inbreker weet zeker dat er 3 huizen verder
niemand thuis is maar bij jouw weet ie het dus niet, denk je dan dat hij de moeite gaat nemen om dat
rolluik open te slopen in het volle licht van de lantaarnpalen in de straat of in het volle licht van een 500 watt bouwlamp of denk je dat ie dan liever 3 huizen verder iets gaat proberen.
True!

"You don't need to run faster than the bear, you just need to run faster than your wife"

Tube-freak

Zou er trouwens niet zoiets bestaan zoals een stalen kabel wat je ook voor notebooks hebt maar dan voor plasmas of versterkers.  Gewoon vastketenen aan je audiomeubel.

Nou kan je dat ook wel met een betonschaar wel doorkrijgen waarschijnlijk maar ja dan moeten ze dat ding wel eerst bij zich hebben.

Ik heb nooit negrepen waarom dat bijvoorbeeld wel voor laptops bestaat maar niet voor andere "dure" producten.

Groeten
Marc
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

wh-vanderpost

Quote from: FieroGT on March 14, 2006, 18:36:42
Zou er trouwens niet zoiets bestaan zoals een stalen kabel wat je ook voor notebooks hebt maar dan voor plasmas of versterkers.  Gewoon vastketenen aan je audiomeubel.

Nou kan je dat ook wel met een betonschaar wel doorkrijgen waarschijnlijk maar ja dan moeten ze dat ding wel eerst bij zich hebben.

Ik heb nooit negrepen waarom dat bijvoorbeeld wel voor laptops bestaat maar niet voor andere "dure" producten.

Groeten
Marc
Je hebt ze wel hoor, veelal zie je ze toegepast worden in kantoor en school omgevingen. De vaste PC's en TFT schemen zitten vaak aan de bureau's vast met deze kabels. Volgens mij met een speciale soort lijm die als het ware één wordt met zijn ondergrond. Niet los te krijgen dat spul :)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

beunky

Quote from: FieroGT on March 14, 2006, 18:36:42
Zou er trouwens niet zoiets bestaan zoals een stalen kabel wat je ook voor notebooks hebt maar dan voor plasmas of versterkers.  Gewoon vastketenen aan je audiomeubel.

Nou kan je dat ook wel met een betonschaar wel doorkrijgen waarschijnlijk maar ja dan moeten ze dat ding wel eerst bij zich hebben.

Ik heb nooit negrepen waarom dat bijvoorbeeld wel voor laptops bestaat maar niet voor andere "dure" producten.

Groeten
Marc

Ja hoor bestaat wel :)
Waar ik werk zijn alle tft-schermen met zo'n kabel vastgemaakt aan het bureau...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Richard Kruizinga

Quote from: Joris1971 on March 13, 2006, 13:20:03
ONTZETTEND VEEL STERKTE GEWWESNT.


Ik heb op 29 april 2005 exact hetzelfde meegemaakt, midden overdag dan, mijn 42inch pioneer plasma was gewoon van de muur afgerukt, de gaten zaten in de muren. De sukkels hadden de palsma-tuner laten staan ze hebben dus geen zak aan die plasma, die tuners zijn namelijk niet los te koop
Ik heb 2 weken een Sony LCD-scherm gehad met losse tuner (KLV-L32MRX1, teruggebracht naar RAF, omdat die niet beviel). De aansluiting tussen die tuner en het LCD-scherm zijn gelijk aan die van een Pioneer scherm.

De dieven zijn vaak mensen met schulden en die jatten zo'n tuner gewoon uit de winkel.

Sterkte aan 'Harway' en de zijnen.

Richard
Sony TA-E9000ES, Sony TA-P9000ES, Sony TA-N9000ES, Sony DVP-NS999ES, Sony CDP-XA555ES, Sony ST-D777ES, Sony DTC-ZA5ES, Mission 752F (front), Mission 77c (center), Sony APM-22ES II (achter), Sony KV-X2141, Apple Mac G5 2x2

koffie

Quote from: FieroGT on March 12, 2006, 20:37:10
IK heb stevast een dikke knuppel in me kleding kast staan dus als snachts het alarm afgaat dan kan diegene maar beter snel wegwezen want hij eet echt de komende 6 maanden door een slangetje als ik met hem klaar ben.

Dat valt wel mee hoor, zulke grootspraak.

Zie mijn eerdere reply van gisteren over een inbraak bij mij. Als je 'm bij wijze van spreken recht in zijn ogen kijkt, reageer je heel anders.
Bij mij kwam er geen zinnig woord meer uit, alleen oergeluiden van holbewoners (zo klonk het iig :P) waar de buren aan de overkant van wakker werden. Uiteraard schiet later van alles door je heen, gedachten als "als ik 'm 1 flinke douw had gegeven was hij met zijn rug op een tuintafel gevallen en had ik 'm kunnen pakken" maar op dat moment kon ik iig totaal niets meer doen of uitbrengen.
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Tube-freak

Iedereen reageerd anders op zo een situatie natuurlijk.  Pas een keer (vals) alarm gehad maar reken maar dat ik toen vergezeld van knuppel toch maar voor de zekerheid het hele huis heb onderzocht op ongewenst bezoek.  Was gelukkig niets aan de hand.

Kijk ik ben normaal geen vechterbaas ofzo dus misschien sla ik wel mis met me knuppel en lig ik zelf in stukjes gehakt op de tuintafel maar ja daar denk ik dan op zo een moment niet aan denk ik.  Die 2 keer dat ik ruzie had is al heel lang geleden op school met jongens 2 koppen groter dan mij.  Die waren me altijd aan het sarren. Nou een keer een paar flinke klappen uitgedeeld toen ik het echt spuugzat was en ze liepen hard weg want ze wisten niet wat ze overkwam.  Daarna ook NOOOOIT meer last van ze gehad ze waren opeens altijd heel lief voor me.  Moest wel bij de conrector komen maar ja geen straf gehad.

Normaal ben ik overigens iemand die toch liever de andere kant uitloopt als er ergens mot is.
Ik hoop dat er nooit wordt ingebroken dan is al dat geweld en al die zorgen niet nodig.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

sound

je hebt van die buitenverlichting met sensoren die reageren op beweging.
die sensoren kan je ook los kopen en vervolgens sluit je die aan op een toeter
die 125 db produceert 12 volts voeding erop en klaar voor nog geen 60euro.
de persoon die direct in bv de kamer staat en het alarm gaat af zal hij nooit meer weten hoe bv vogeltjes klinken.
voor die 60 euro heb je een waterdicht systeem zonder alle poespas want die
waanzinnig dure systemen kunnen alleen maar verkocht worden aan mensen
die zich angst laten aanpraten en dan heb ik het alleen over huis tuin gebruik.
ps heb verschillende mensen mijn systeem laten uitproberen maar je komt echt
niet binnen en mijn systeem is ook niet uit te schakelen.
gr johan

Peerless Monster

Quote from: sound on March 14, 2006, 23:27:39
je hebt van die buitenverlichting met sensoren die reageren op beweging.
die sensoren kan je ook los kopen en vervolgens sluit je die aan op een toeter
die 125 db produceert 12 volts voeding erop en klaar voor nog geen 60euro.
de persoon die direct in bv de kamer staat en het alarm gaat af zal hij nooit meer weten hoe bv vogeltjes klinken.
voor die 60 euro heb je een waterdicht systeem zonder alle poespas want die
waanzinnig dure systemen kunnen alleen maar verkocht worden aan mensen
die zich angst laten aanpraten en dan heb ik het alleen over huis tuin gebruik.
ps heb verschillende mensen mijn systeem laten uitproberen maar je komt echt
niet binnen en mijn systeem is ook niet uit te schakelen.
gr johan

Handig als je dan zelf ook nog naar binnen wil...
En nu niet komen met afstandsbedieningen ed, want dat werkt ook niet altijd...
Overigens 125 dB is niet zo hard. Ik kan ook zo hard schreeuwen namelijk.
Doe dan een straaljager na... Is veel effectiever aan 150 dB.
Verder is het wel een cool idee.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bart_M


jaco