Gestolen bij inbraak Pioneer PDP506XDE Plasma TV 50 inch

Started by harway, March 10, 2006, 10:20:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harway

Gestolen bij inbraak 3 maanden oude Pioneer PDP-506-XDE Plasma TV 50 inch met aangebouwde luidsprekers en originele voet.
Alles Pioneer.
Gestolen bij inbraak in mijn woning op zaterdag 4 maart tussen 17 uur en 00.15 uur.
Men heeft de ontvanger, de kabels en de afstandsbediening niet meegenomen.

Pioneer Nederland is op de hoogte gebracht.
Proces verbaal is opgemaakt bij de regio politie te Veendam.

Serienummer plasmascherm: EJUK009446EW
Serienummer luidsprekers: EJAT024731 EV
Serienummer voet: EHO15238

Mocht iemand zien dat er zo'n plasma scherm word aangeboden of dat er gevraagd word om een ontvanger voor dit scherm, dan graag een melding aan mij of de regio politie Veendam.

Ik zou graag willen dat de daders bekend worden, daar het ws. bekenden zijn. Mijn kinderen durven niet meer op hun kamer te slapen. Mijn gevoel van veiligheid is weg. Dus naast de financiele strop, want ze hebben veel meer meegenomen, is er ook een emotionele schok voor met name mijn kinderen van 7 en 9.

Mocht iemand een tip hebben voor een goede alarminstallatie en camera bewaking, dan ook graag een tip.

Tevens zoek ik nu twee professionele dummy camera's, die witt die je bij professionele bedrijven ziet. Dit om van buitenaf wat af te schrikken. Tips welkom.

Bij voorbaat hartelijk dank.

FrankB

Sterkte! Het lijkt me vreselijk als anderen op zo'n manier je huis binnendringen!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Johnny_Bravo

wat een h*fters.
sterkte en ik hoop voor je dat ze worden opgepakt.

FrankB

Quote from: Johnny_Bravo on March 10, 2006, 10:45:23
wat een h*fters.
sterkte en ik hoop voor je dat ze worden opgepakt.

Ik ook. Alleen zo jammer dat de straffen voor inbrekers vrij mild zijn. Het schrikt niet echt af ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

kohns

Ik mag er niet aan denken dat dat ooit bij mij zou voorvallen....

... sterkte
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Peerless Monster

#5
Balen... >:(
In ieder geval sterkte.

Ze hebben bij mijn ouders laatst in Tilburg ook willen inbreken...
Ze kwamen niet door het hardhout heen met hun schroevendraaier.
Na de politie te hebben gebeld, waren ze binnen 10 minuten aanwezig en hebben ze een buurt-onderzoek gedaan...
De laaste geruchten waren dat ze misschien de daders op het spoor waren...
Waarschijnlijk geen bekenden, aangezien er een normale schroevendraaier is gebruikt (en een beetje inbreker die op bezoek gaat bij bekenden, zal het wel beter gepland hebben denk ik)...
Mijn ouders zijn nu van plan om een waakhond aan te schaffen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

wh-vanderpost

Quote from: Peerless Monster on March 10, 2006, 11:19:01
[.....]Mijn ouders zijn nu van plan om een waakhond aan te schaffen...
Dat is een goeie zet vind ik, een beetje dief bedenkt zich wel als hij door het raam naast de deur de zwarte ogen van een potige Rottweiler ziet!
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Peerless Monster

Quote from: wh-vanderpost on March 10, 2006, 11:33:49
Dat is een goeie zet vind ik, een beetje dief bedenkt zich wel als hij door het raam naast de deur de zwarte ogen van een potige Rottweiler ziet!

Tenzij ze hem doodschieten/knuppelen natuurlijk
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

wh-vanderpost

Quote from: Peerless Monster on March 10, 2006, 12:25:21
Tenzij ze hem doodschieten/knuppelen natuurlijk
Denk je dat ze al die moeite gaan doen met het risico dat ze opgemerkt worden (ivm kabaal), in plaats van een paar huizen verder de slag te slaan?
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Peerless Monster

Wat zou jij doen als je inbreker was en je staat oog in oog met de zwarte ogen van een Rottweiler en ontblote tanden en je hebt nog net je knuppel weten te bemachtigen? Weglopen om ergens anders aan de gang te gaan? Jij hebt duidelijk geen ervaring met Rottweilers ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

wh-vanderpost

Quote from: Peerless Monster on March 10, 2006, 12:30:27
Wat zou jij doen als je inbreker was en je staat oog in oog met de zwarte ogen van een Rottweiler en ontblote tanden en je hebt nog net je knuppel weten te bemachtigen? Weglopen om ergens anders aan de gang te gaan? Jij hebt duidelijk geen ervaring met Rottweilers ;D ;D ;D
Ik zou zeker niet de confrontatie met het beest aangaan, kennissen hebben zo'n hond die allerliefst is. Totdat zijn baasjes op bed liggen of niet thuis zijn, dan kom ik hem liever niet tegen als vreemde. Of ik nou wel of geen knuppel bij me heb ;)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sandervg

Zwaar klote!!! Ik hoop het nooit mee hoeven te maken.

Maar hoe krijgen zo'n inmens groot en zwaar plasma scherm ongemerkt je huis uit? Iemand in de buurt zou hier toch iets van hebben moeten merken? 
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

harway

Hoogstwaarschijnlijk hebben ze me in de gaten gehouden, ik was in een café zo'n 300 meter van mij vandaan. Vaste prik dat ik daar heen ga, alleen net die avond ben ik tot 12 uur gebleven, anders ga ik altijd om 21 uur of zo naar huis. Ze hebben dus geweten waar ik was. Nog vervelender is het feit dat ze linea recta naar mijn kast zijn gegaan waar mijn safe in lag. In een ander lade lag een portemonnaie met 400 euro contant, op tafel in dezelfde ruimte lag een portemonnaie met credit cards etc. Digitale spiegel reflex camera etc. etc. alles hebben ze laten liggen, het is dus een bekende geweest die wist dat ik niet thuis was, waar mijn safe lag en dat ik een plasma TV had.
En dus zou ik op een hand uit kunnen  tellen wie op de hoogte was van wat waar lag. Dit is heel rot om aan goede kennissen te denken. Aan de ene kant wil je het niet doen maar aan de andere kant kan je de knop niet omdraaien.
Mooiste was geweest als ik een camera bewaking had gehad en beelden kon afdraaien. Maar helaas, ik heb me hier altijd veilig gevoeld.  Nu niet meer, maar ik wil mijn leven er niet door laten beinvloeden. Ik ga gewoon door maar dan wat voorzichtiger. Wat wel waardeloos is, is de beperkte vergoeding van de verzekering voor waarde papieren etc.  Maar wie weet komt het ooit nog eens boven.
In ieder geval mijn dank voor de ondersteunende reacties. Doet me goed.

xdc

Even wat tips : misschien heb je er wat aan: Sterkte!

laat je huis  even beveiligen met bouwkundige beveiligingen (lees politie keurmerk) 2/3*** skg per raam/deur laten installeren.
Beter dan een camera , (zeker dummy) . Een alarm kan helpen , maar ook alleen in combinatie met de bouwkundige beveiligingen

V.d Poll beveiligingstechniek uit amersfoort heb ik goeie ervaring mee , (niet duur) (nee ik heb geen aandelen)

Je krijgt tevens een politiekeurmerk , waarop je een korting van +/- 20% op je inboedel verzekering krijgt!

Edit ik lees dat ze de safe mee hebben genomen  ??? cq opengebroken ?
Was het zo'n kleine van 30 x 50  cm ding ? 
HT Specs  : Projector Pana 900 , B&W 603, Philips 963SA Rotel 1075 , 1066

Balance

Laatst heb ik nog mijn 42" Pioneer plasma verhuisd en moet zeggen dat het nog aardig wat moeite kostte om het ding uit de muur-houder te krijgen (zelfs als je het bestaan wist van het goed weggestopte magische rode knopje), maar in jouw geval stond hij op een standaard - bovendien weten die smeerpijpen vast hoe ze zo'n ding snel moeten demonteren :(

Maar erg naar voor jou en je familie :(

harway

Nee het waren beslist geen kenners van High end home cinema apparatuur. Ze hebben de ontvanger nl. laten staan., Deze is normaal niet los verkrijgbaar. Tenzij ze nu mijn tweedde kopen, want ik heb er 1 over.

Peerless Monster

Te koop zetten en misschien komen ze daarop af op die ontvanger ???
Wel onder een andere naam doen uiteraard. Kennissen "kennen" je.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Redyak

Bekende van me had laatst mazzel. Dit omdat ze de LCD aan de muur had vastgemaakt.
Waarom mazzel, ze had de set uit amerika laten komen omdat in nederlands geen mooie waren. Deze werd geleverd incl. inch ipv cm moeren e.d. en daar pas de gemiddelde steek/dop sleutel niet op. Wel geprobeert maar niet gelukt. Wel mega veel schade aan kozijnen om uberhaupt binnen te komen.

Ik wens je veel sterkte en uit ervaring weet ik dat het onveilige gevoel weer slijt. Ik ben tijdens een vakantie in frankrijk in mijn tent platgespoten met gas, waarna ze de tent van buiten af hebeen opengesneden op diverse plaatsen om vervolgens alles te pakken (ook onder mijn hoofd, waar mijn portomonee lag) Verlogens de auto opengeemaakt en alles meegenomen van waarde (behalve de auto gelukkig)
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

Savart

Even nog een kleine OT opmerking over honden:
tegenwoordig zijn er genoeg apparaatjes en sprays
die honden afschrikken en hun vlug in hun hokje doen
kruipen dat ik echt niet zou vertrouwen in een waakhond.

Veel sterkte en hopelijk valt dit jou en zo weinig mogelijk
andere mensen nog voor.

Lynxxx

1) Dummy camera's -> Niet doen, veel van die goedkope zooi is direct herkenbaar als nep. Koop liever voor een paar honderd euro een werkend systeem. Er bestaan tegenwoordig (zijn helaas iets duurder) zelfs webcams die via ftp de opnamen bij beweging direct uploaden naar een website bij je provider, zodat zelfs als de camera's worden gepikt, de beelden bewaard blijven :-)

2) Ik weet niet in wat voor wijk je woont, maar onderschat niet hoeveel er vanaf een straat of tegenover gelegen huis, portiek, flat, trap of auto zichtbaar is. Een plasma die in het zicht hangt valt snel op en er zijn zat mensen die met een paar avondjes posten - al dan niet met verrekijker - precies weten wat jouw dagroutine is.

3) Vertrouw niet blind op ** sloten. Na een interessant artikel enige tijd geleden over kloptsleutels is het overduidelijk geworden dat de meeste van dit soort sloten zo zijn open te maken met NAUWELIJKS tot geen inbraaksporen. Naar nu blijkt geldt: hoe duurder het slot, hoe sneller ie open is. Als er geen sporen zijn van braak, dan loop je het risico dat de verzekering het niet als een inbraak aanmerkt en dus niet uitkeert. Geef liever iets meer geld uit aan Abloy disc- based sloten of iets dergelijks die WEL klop-bestendig zijn.

4) Vaak worden plasma's en tft monitoren en dergelijke gewoon zo snel mogelijk meegenomen door alle kabels los te trekken of door te knippen (!). Met een beetje geknutsel kun je een kabel maken die bij lostrekken of doorknippen een alarm laat afgaan.

5) Zet je apparatuur vast met schroeven / bouten die geen "standaard" maten hebben. Denk daarbij aan torx of iets dergelijks of engelse maten ofzo. Als je zelf het gereedschap maar weet te vinden :)

6) Hang je plasma niet op een plek waar heel de wereld 'm kan zien.

Het is natuurlijk idioot dat dit soort maatregelen nodig zijn, maar helaas zijn plasmaatjes momenteel een zeer populaire buit. En hoe moeilijker je het ze maakt, hoe groter de kans dat je er van kunt blijven genieten.
Van mij mogen ze dit soort !*&^#! ! overigens aan hun balletjes ophangen, maar dat is een ander verhaal..


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

sound

dit soort spullen worden vaak in opdracht gestolen en staat hij allang bij een
andere eigenaar.
wel klote natuurlijk.
gr johan

jaco

Vervelend harry. Je eigen hond (leeft die nog) heeft ze zeker geen schrik aangejaagd.