Gestolen bij inbraak Pioneer PDP506XDE Plasma TV 50 inch

Started by harway, March 10, 2006, 10:20:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

luistervinkje

Quote from: jeroen_B on April 14, 2006, 16:05:27
Ja ja, jullie weten precies hoe het zou moeten. Alsof die gasten op de grond gaan liggen huilen als jullie ineens voor hun neus staan.Daar moet ik dan wel erg om lachen weer. Daar houden ze echt wel rekening mee hoor. Nu zullen de meesten er wel heel snel vandoor gaan, maar niet allemaal. Lees de kranten maar eens wat beter. En wat zou gepast geweld zijn dan als je een inbreker betrapt? Ik zou zeggen, sla hem zo snel mogelijk zo hard mogelijk horizontaal ongeacht hoe, als hij ineens tegenover je staat,of ren hard weg, voordat hij jou pakt! Dat gedeelte vergeten jullie.

In de auto werd overigens ook een heel groot mes en een klauwhamer gevonden.( ze gebruikten de auto als vervoermiddel voor inbraken daarna ) 1 man brak in en de anders heeft binnen in de kamer gestaan met of het mes of de hamer waarschijnlijk. Waarom denken jullie? Ik heb het daar met de politie over gehad omdat dat mijn ten ore kwam wegens een verspreking van een agent, en ze zeiden er niet veel over behalve dat ik daar maar niet te veel over moest denken. Persoonlijk weet ik zeker dat als ik naar beneden gegaan was dat ik aangevallen zou zijn met een mes of hamer als ik ze op heterdaad had betrapt.
1 van de 2 figuren die hier in het huis heeft gestaan is eerder wegens geweldsdilicten veroordeeld en redelijk berucht.

Jullie mening veranderd wel als jullie zelf een inbraak gehad hebben. Als alles kapot is, verdwenen is, beschadigd is, je jezelf niet meer veilig voelt in je huis. Meerdere keren op het politiebureau urenlang zitten.2 dagen vrij moeten nemen om deur te vervangen en sloten te vervangen. Tientallen telefoontjes plegen met verzekeraars ( 80 euro prepay kosten om een gestolen gsm vergoed te krijgen). Na 2 maand was ik nog bezig. Tegen die tijd verwens je zo iemand de ergste ziektes en de dood wel. Niet om het geld, maar om de idioot grote schade en onrust die je word aangedaan voor 2 telefoons, mp3 spelertje, portomonai en 50 euro cash.
De materiele en geestelijke schade die ze toerichten interesseert ze niet, alleen een paar tientjes geld telt voor hun.

Zelf ga ik overigens helemaal niet naar beneden als ik weer wat zou horen of het alarm zou afgaan. Ik doe de lichten aan en bel 112 wel en laat hun het oplossen ( met de hoop dat ze er op los schieten :d ) . De schade is er op dat moment toch al, het kost je toch bakken met geld ongeacht de dader word gepakt. En de dader krijgt toch niet meer als een tik op de vingers bij de rechter en draait niet voor restschade op.
Dit raad de politie iedereen ook ten strengste aan. En niet om de inbreker te beschermen hoor! De meesten van de huisinbrekers zijn junkies. En die doen nog wel eens hele rare dingen. Niet iedere inbreker is een schriel bangerig ventje. Er lopen ook asociale rotzakken bij die je liever niet tegenkomt.

Nu ben ik vrij hard hierin intussen weet ik van mezelf. Maar dat word je wel als je 2 van dit soort doorgedraaide malloten in je huis hebt gehad. Deze 2 hebben gewoon midden in een drukke straat met 3 of 4 enorme trappen de hele voordeur naar binnen geschopt.





Ik kan je wel zeggen dat als mijn dochter ligt te slapen en er een inbreker in huis is ik punt 1 niet blijf liggen punt 2 als is hij nog zo groot en gevaarlijk ik hem niet uit de weg ga en punt 3 telt er maar 1 ding en dat is dan op dat moment de bescherming van mijn gezinsleden en niets en dan ook helemaal niets anders , ook al gaat dat ten koste van wat dan ook ( daar denk ik op dat moment heus niet bij na)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

jeroen_B

snap ik volkomen als je dochter daar ligt.
en dus ga je naar beneden met de instelling om het "probleem" daar zo snel mogelijk weg te halen. En dat doe je niet met tegen een inbreker aan te gaan praten. Wel door hem aan gort te slaan met een knuppel als hij niet uit zichzelf wegrent.
Je dochter is hier dan de reden om dat te doen. Niet een paar spullen die je kan vervangen.
Maar pas op: Hij is voorbereid op iemand die met een knuppel op hem af komt! Hij weet dat dat kan gebeuren!.

Van mij mag je zo iemand die inbreekt in jou huis hardhandig het huis uit slaan hoor. Inbrekers behoren bij mij tot uitschot van de aarde dat gemist kan worden. Hou in je achterhoofd dat degene die je daar aantreft wel eens een "hardere" kerel kan zijn als jou. Beter om een hond te hebben dus als je een dochter hebt die beneden ligt en gehandicapt is! Ik denk niet dat er inbrekers zijn die inbreken als er mensen en een hond in een huis aanwezig zijn. Zelfs niet bij je buren!

JCL

Quote from: jeroen_B on April 14, 2006, 16:05:27
Ja ja, jullie weten precies hoe het zou moeten. Alsof die gasten op de grond gaan liggen huilen als jullie ineens voor hun neus staan.Daar moet ik dan wel erg om lachen weer. Daar houden ze echt wel rekening mee hoor. Nu zullen de meesten er wel heel snel vandoor gaan, maar niet allemaal. Lees de kranten maar eens wat beter. En wat zou gepast geweld zijn dan als je een inbreker betrapt? Ik zou zeggen, sla hem zo snel mogelijk zo hard mogelijk horizontaal ongeacht hoe, als hij ineens tegenover je staat,of ren hard weg, voordat hij jou pakt! Dat gedeelte vergeten jullie.

In de auto werd overigens ook een heel groot mes en een klauwhamer gevonden.( ze gebruikten de auto als vervoermiddel voor inbraken daarna ) 1 man brak in en de anders heeft binnen in de kamer gestaan met of het mes of de hamer waarschijnlijk. Waarom denken jullie? Ik heb het daar met de politie over gehad omdat dat mijn ten ore kwam wegens een verspreking van een agent, en ze zeiden er niet veel over behalve dat ik daar maar niet te veel over moest denken. Persoonlijk weet ik zeker dat als ik naar beneden gegaan was dat ik aangevallen zou zijn met een mes of hamer als ik ze op heterdaad had betrapt.
1 van de 2 figuren die hier in het huis heeft gestaan is eerder wegens geweldsdilicten veroordeeld en redelijk berucht.

Jullie mening veranderd wel als jullie zelf een inbraak gehad hebben. Als alles kapot is, verdwenen is, beschadigd is, je jezelf niet meer veilig voelt in je huis. Meerdere keren op het politiebureau urenlang zitten.2 dagen vrij moeten nemen om deur te vervangen en sloten te vervangen. Tientallen telefoontjes plegen met verzekeraars ( 80 euro prepay kosten om een gestolen gsm vergoed te krijgen). Na 2 maand was ik nog bezig. Tegen die tijd verwens je zo iemand de ergste ziektes en de dood wel. Niet om het geld, maar om de idioot grote schade en onrust die je word aangedaan voor 2 telefoons, mp3 spelertje, portomonai en 50 euro cash.
De materiele en geestelijke schade die ze toerichten interesseert ze niet, alleen een paar tientjes geld telt voor hun.

Zelf ga ik overigens helemaal niet naar beneden als ik weer wat zou horen of het alarm zou afgaan. Ik doe de lichten aan en bel 112 wel en laat hun het oplossen ( met de hoop dat ze er op los schieten :d ) . De schade is er op dat moment toch al, het kost je toch bakken met geld ongeacht de dader word gepakt. En de dader krijgt toch niet meer als een tik op de vingers bij de rechter en draait niet voor restschade op.
Dit raad de politie iedereen ook ten strengste aan. En niet om de inbreker te beschermen hoor! De meesten van de huisinbrekers zijn junkies. En die doen nog wel eens hele rare dingen. Niet iedere inbreker is een schriel bangerig ventje. Er lopen ook asociale rotzakken bij die je liever niet tegenkomt.

Nu ben ik vrij hard hierin intussen weet ik van mezelf. Maar dat word je wel als je 2 van dit soort doorgedraaide malloten in je huis hebt gehad. Deze 2 hebben gewoon midden in een drukke straat met 3 of 4 enorme trappen de hele voordeur naar binnen geschopt.


Toch ben ik het niet met je eens. Ik heb zelf wel in de situatie gezeten waarbij mensen bij verkeersongelukken betrokken zijn met bijna fatale afloop. Dan moet je alles ook in perspectief zetten. Wat is er nu erger, dat ze je TV jatten of dat ze jou of iemand in je directe omgeving tot de rand van de dood jagen? Ik heb zelf ook niet te neiging om die kerel die daarvoor verantwoordelijk is de hersens in te slaan, hoewel ik niet voor mezelf in zou staan als ik hem ooit tegen zal komen. Moord is moord en de dood is een van de lichtste straffen die je een crimineel kunt geven. Dood is maar dood. De doodstraf is nog uit de tijd dat criminelen door de duivel gestraft zouden worden, nu willen ze zichzelf ophangen in hun cel of anders om het leven brengen.

koffie

Quote from: jeroen_B on April 14, 2006, 16:05:27
Ja ja, jullie weten precies hoe het zou moeten.
Zoals ik al eerder in dit topic gepost heb : je hebt helemaal gelijk.
Uiteraard spreek ik nu voor mijzelf, maar op het moment dat ik een inbreker in mijn raamkozijn had zitten, was ik totaal verlamd. Alle stoeren verhalen van 'ik mep hem op zijn bek' enzo tellen niet meer.
Je kunt niets meer uitbrengen, en denken is onmogelijk.
Mijn enige 'redding' was dat ik als een bezetene diepe oergeluiden ben gaan brullen (anders dan dat kan ik het niet noemen :P ), zo hard dat de overburen er wakker van zijn geworden.
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

sound

buiten loop je ook gevaar als je bv een mp3 speler bij je draagt.
of als je iemand aanspreekt op zijn of haar gedrag of of of.
praten over wat jij zou doen als jij een inbreker betrapt is even heel wat anders
als wanneer je echt oog in oog staat met een inbreker bij jou thuis en iedereen
heeft dan wel prachtige verhalen maar pas dan is het 12.00.
ik kwam eens terug van een verjaardag van een paar buurtgenoten en liep ik achter de tuin binnen om via de keuken naar binnen te gaan.
toen ik net de deur wou openen doken ineens 2 donkere figuren uit het niets op
en rende richting mijn tuindeur.
in een reflex reageerde ik door een schep te pakken en rende ik achter ze aan.
toen ik ze bijna had ingehaalt viel de een over de ander en gaf ik hun direct
slaag met die schep en begonnen meteen te janken.
toen ik daarna mijn omdraaide om weer naar huis te gaan zie ik vanaf mijn huis een derde figuur aan komen lopen die blijkbaar bij die andere 2 hoorde.
die gozer kwam op mijn af en probeerde mijn met een grote bek af te troeven dit
zonder resultaat want ook hier reageerde ik zeer agressief op en stormde ik met schep op hem af waarop die gozer weg kon komen.
ik had bloed geroken en was helemaal over de rooien met als gevolg dat ik de fiets pakte en naar die gasten ben gaan zoeken.
na nog geen 2 min fietsen zag ik ze lopen en ben ik van mijn fiets afgesprongen
en met mijn schep weer achter ze aan gegaan en terwijl die gasten alle richting-
en sprongen zag ik ineens dat 1 van die gasten iets liet vallen namelijk een mes
van +/- 25 cm.
omdat ik ze niet meer te pakken kreeg ben ik naar huis gegaan.
ik heb achteraf heilig geloof in mijn reactie juist omdat ik bij toeval erachter kwam dat ie gasten dus blijkbaar bewapend waren elke andere reactie had ik dus kunnen bekopen met de dood.
ik ben absoluut tegen geweld maar er zijn een aantal zaken waar iedereen van
af moet blijven en alle demonstraties,protesten en praatgroepen ten spijt maar deze maatschappij en de mensen die er wonen worden steeds geweldadiger.
als je je als een slachtoffer opsteld word je ook een slachtoffer.
gr johan

Joris1971

Quote from: JCL on April 14, 2006, 19:14:19
Toch ben ik het niet met je eens. Ik heb zelf wel in de situatie gezeten waarbij mensen bij verkeersongelukken betrokken zijn met bijna fatale afloop. Dan moet je alles ook in perspectief zetten. Wat is er nu erger, dat ze je TV jatten of dat ze jou of iemand in je directe omgeving tot de rand van de dood jagen? Ik heb zelf ook niet te neiging om die kerel die daarvoor verantwoordelijk is de hersens in te slaan, hoewel ik niet voor mezelf in zou staan als ik hem ooit tegen zal komen. Moord is moord en de dood is een van de lichtste straffen die je een crimineel kunt geven. Dood is maar dood. De doodstraf is nog uit de tijd dat criminelen door de duivel gestraft zouden worden, nu willen ze zichzelf ophangen in hun cel of anders om het leven brengen.

Ja die verhouding die je trekt tussen een verkeersongeluk en een inbraak ligt nogal scheef.
Een verkeersongeluk is echt een ONGELUk, meneer de inbreker gaat BEWUST inbreken en moet ook dan ook bewust de consequenties voor zijn rekening nemen.
Ga gewoon werken voor je geld, ben niet zo een vieze vuile slappe junk en kick gvd gewoon af, ben gewoon nuttig in de maatschappij zoals zoveel mensen. Zoek anders hulp als je het niet aan kan...

Dood is dood en de dood is een van de lichtste straffen zeg je, kan wel zijn maar je weet wel zeker dat die kl##tzak nooit meer in zal breken, wordt ie berecht volgens ons oh zo sociale (slap naar mijn mening) rechtsysteem dan staat ie na een paar dagen weer op straat en vallen de volgende slachtoffers..

wolsinkpower

naar mijn mening hebben de meeste hier een grote bek en als het er op neer komt zal je niet zomaar een inbreker neerschieten of op andere manier om het leven brengen..

mensen met een beetje verstand stoppen denk ik op het allerlaatste moment.. als jij zomaar een inbreker gaat "afmaken" toont dat alleen maar aan dat je zelf ook niet zoveel meer waard bent dan dat tuig..

in een situatie waar je vrouw/kinderen/geliefden direct worden bedreigd.. dat lijkt mij weer een totaal andere zaak.. maar voor een inbraak?
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

JCL

Quote from: Joris1971 on April 30, 2006, 09:38:14
Ja die verhouding die je trekt tussen een verkeersongeluk en een inbraak ligt nogal scheef.
Een verkeersongeluk is echt een ONGELUk, meneer de inbreker gaat BEWUST inbreken en moet ook dan ook bewust de consequenties voor zijn rekening nemen.
Ga gewoon werken voor je geld, ben niet zo een vieze vuile slappe junk en kick gvd gewoon af, ben gewoon nuttig in de maatschappij zoals zoveel mensen. Zoek anders hulp als je het niet aan kan...

Dood is dood en de dood is een van de lichtste straffen zeg je, kan wel zijn maar je weet wel zeker dat die kl##tzak nooit meer in zal breken, wordt ie berecht volgens ons oh zo sociale (slap naar mijn mening) rechtsysteem dan staat ie na een paar dagen weer op straat en vallen de volgende slachtoffers..


Als je 180 op een 80 KM/u weg rijd dan is het woord "ongeluk" toch een beetje dubbelzinnig. Maar ik ben het wel met je eens, deze gozer is ook nooit gestraft voor wat hij heeft gedaan en dat is belachelijk. Als je iemand in elkaar zou slaan en met dezelfde verwondingen achter laat ga je toch zeker ook de bak in voor poging tot doodslag... Dan kun je wel zeggen dat er dan sprake is van opzet maar niet van voorbedachte raden en je rijd ook met opzet een bepaalde snelheid en iedereen met ook maar 1 hersencel snapt wat de risico's zijn van iets dergelijks!

sound

Quote from: wolsinkpower on April 30, 2006, 12:56:23
naar mijn mening hebben de meeste hier een grote bek en als het er op neer komt zal je niet zomaar een inbreker neerschieten of op andere manier om het leven brengen..

mensen met een beetje verstand stoppen denk ik op het allerlaatste moment.. als jij zomaar een inbreker gaat "afmaken" toont dat alleen maar aan dat je zelf ook niet zoveel meer waard bent dan dat tuig..

in een situatie waar je vrouw/kinderen/geliefden direct worden bedreigd.. dat lijkt mij weer een totaal andere zaak.. maar voor een inbraak?



heb jij wel eens een confrontatie met een inbreker bij jou thuis gehad? en zo ja hoe heb jij dit dan opgelost? of hoe zou jij dit dan oplossen?

JOHNX

Even offtopic(sorry) over de confrontatie met een dief .Ik heb het zelf meegemaakt met een dief van allochtoonse afkomst stelende tasjesdief die vent pikte een tasje van een oude Dame hij kwam op mij af ik heb hem verrotgeschopt het mensje had haar tasje en centjes terug maar ik stond voor de rechter 500 gulden boete en 2 jaar voorwaardelijk !Maar als ik het weer zou zien doe ik het gewoon weer !Het recht hier is soms zo vreselijk krom,ik help het recht en ik werd gestraft voor zware mishandeling omdat ik een dief aftuigde,en de dief 48 uur werkstraf ! Verder hoop ik dat de Meneer van die pioneer zijn recht kan halen en het zijn nog stomme dieven geweest ook ze hebben er in principe niets aan toch zonder de bij behorende spullen .
Johnx

Joris1971


sound

Quote from: JOHNX on May  1, 2006, 14:52:10
Even offtopic(sorry) over de confrontatie met een dief .Ik heb het zelf meegemaakt met een dief van allochtoonse afkomst stelende tasjesdief die vent pikte een tasje van een oude Dame hij kwam op mij af ik heb hem verrotgeschopt het mensje had haar tasje en centjes terug maar ik stond voor de rechter 500 gulden boete en 2 jaar voorwaardelijk !Maar als ik het weer zou zien doe ik het gewoon weer !Het recht hier is soms zo vreselijk krom,ik help het recht en ik werd gestraft voor zware mishandeling omdat ik een dief aftuigde,en de dief 48 uur werkstraf ! Verder hoop ik dat de Meneer van die pioneer zijn recht kan halen en het zijn nog stomme dieven geweest ook ze hebben er in principe niets aan toch zonder de bij behorende spullen .
Johnx


hier het zelfde meegemaakt alleen kreeg in hoger beroep 300e boete maar in de eerste aanleg eiste de rechter 600e.
werd bijna doodgereden door een bromfietser en kreeg ik de middelvinger.
vervolgens wilde ik hem aanspreken over zijn gedrag in het verkeer en de middelvinger zijn reactie was een ketting uit zijn buddy te halen waarna er kortstondig een gevecht onstond met redelijke nare gevolgen voor de bewuste
persoon.
getuigen die er bij stonden gaven mij gelijk en nagenoeg iedereen wilde getuigen
en dit is ook voor de rechtbank gebeurd.
via pb51 word je gevraagt je medeburger te helpen en mensen aan te spreken op hun gedrag maar bij deze kunnen ze me wat en de volgende keer trek ik een kous
over mijn gezicht want ik laat me niet nog een keer in de maling nemen.
wil er nog wel even bij vermelden dat ik tot voor kort vaak mensen uit lullige
situaties heb geholpen en heb ik bij de rechter ook verklaard hier mee te stoppen
maar daar gaven ze dus geen moer om.



wolsinkpower

Quote from: sound on April 30, 2006, 18:42:07


heb jij wel eens een confrontatie met een inbreker bij jou thuis gehad? en zo ja hoe heb jij dit dan opgelost? of hoe zou jij dit dan oplossen?

ik weet niet hoe ik zou reageren maar ik zie mij zelf niet zo snel zo te keer gaan op iemand dat die persoon er aan overlijd.. ik denk dat ik daar alleen tot toe in staat zou zijn als mijn leven direct word bedreigd of dat van een persoon die ik lief heb
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Captain Pervert

#113
Wat een knudde inbreker, aan dat scherm heb je zonder de ontvanger bijna niets... En wat een sjouw werk!! :D Ik hoop dat je de daders op kan sporen en dat jij en je dochters weer rustig slapen.
Fiat Iustitia Et Pereat Mundus

Dracoplasm

Quote from: Captain Pervert on May 13, 2006, 14:55:14
Wat een knudde inbreker, aan dat scherm heb je zonder de ontvanger bijna niets... En wat een sjouw werk!! :D Ik hoop dat je de daders op kan sporen en dat jij en je dochters weer rustig slapen.

Opsporen? Lijkt me zo goed als onmogelijk, niet te veel films in je HT kijken he!  ;)

Maar goed, het blijft ongelooflijk klote, je hebt hier niks aan maar ik moet er niet aan denken, al mijn dvd's en dan ook nog de apparatuur, maar goed dat in mijn studentenhuisje altijd wel iemand is. Maar of het verandering bied is natuurlijk de vraag.  :-\
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Haudio

Beste,



Een gevaarlijke tip , denk ik .

Ik ben bij een schietclub en heb een geladen pistool in huis (ik weet het het mag niet ,maar je moet toch wat) geen kinderen meer want het is echt uitkijken geblazen.

Toen mijn kinderen nog thuis waren had ik het ook al , en inderdaad s'nachts lawaai, pistool gepakt en kijken ( je bent inderdaad bang ) als het een vreemde was geweest had ik geschoten ( ik had mij voorgenomen in de benen te schieten maar had het pistool onbewust toch op borsthoogte gericht ) een deur ging open en daarstond mijn dochter  :-[  .

Dus met wapens heel erg uitkijken .


MvG,


Haudio

jeepee

Quote from: Haudio on May 14, 2006, 10:42:49
Beste,



Een gevaarlijke tip , denk ik .

Ik ben bij een schietclub en heb een geladen pistool in huis (ik weet het het mag niet ,maar je moet toch wat) geen kinderen meer want het is echt uitkijken geblazen.

Toen mijn kinderen nog thuis waren had ik het ook al , en inderdaad s'nachts lawaai, pistool gepakt en kijken ( je bent inderdaad bang ) als het een vreemde was geweest had ik geschoten ( ik had mij voorgenomen in de benen te schieten maar had het pistool onbewust toch op borsthoogte gericht ) een deur ging open en daarstond mijn dochter  :-[  .

Dus met wapens heel erg uitkijken .


MvG,


Haudio
Ja precies, in Amerika gebeuren geloof ik de meeste ongevallen met vuurwapens door huiselijk ongelukken.
Nu zag je je dochter staan. Maar als het erg donker was geweest en jij nog niet helmaal wakker. Of je had het wapen zo gespannen vast dat het per ongeluk afgaat.
Ik denk dat je met kinderen in huis beter nooit een vuurwapen kan trekken...
Overigens zegt mijn rechtgevoel dat je op een inbreker mag schieten als hij voor je staat in jouw woning.
Helaas zegt de wet iets anders.
Ik heb overigens geen pistool en zou er ook geen willen.
Ik heb bij mij voor het huis wel eens een fietsendief bezig gezien.
De verleiding om dat een pistool te trekken en hem te arresteren zou dan veel te groot zijn.
En ja, stel dat je dan iemand dood schiet om die fiets, is dat een mensenleven waard?


Raphie

Eens, (vuur)wapens zijn geen oplossing. denk dat het meest veilige nog wel een grote hond is (Rottweiler of Mastiff of zo) die mogen in je eigen huis tenminste nog wel een inbreker aan gort scheuren zonder dat er een aanklacht volgt. Alleen wel weer oppassen met truukjes als slaappillen in leverworst door de brievenbus gooien e.d.
JBL PRX Power!

Rikske

Quote from: Raphie on May 16, 2006, 15:04:20
Eens, (vuur)wapens zijn geen oplossing. denk dat het meest veilige nog wel een grote hond is (Rottweiler of Mastiff of zo) die mogen in je eigen huis tenminste nog wel een inbreker aan gort scheuren zonder dat er een aanklacht volgt. Alleen wel weer oppassen met truukjes als slaappillen in leverworst door de brievenbus gooien e.d.


ik hoor dit vaker hier honden die mensen aan gort scheuren, maar moet de hond nadien niet afgemaakt worden nadat hij bloed
heeft geproefd?  Weet het echt niet hé is maar een vraagje?

JCL

Ja, volgens mij wel. Als er een dode valt zelfs direct door de politie.

Raphie

Ik heb nog nooit eerder gehoord dat een hond moest woren afgemaakt na een beet?!?
JBL PRX Power!

JCL

Ik ken iemand waarvan 2 pitt pulls zijn afgemaakt omdat ze een andere hond hadden dood gebeten.

Rikske

Quote from: Raphie on May 16, 2006, 15:55:40
Ik heb nog nooit eerder gehoord dat een hond moest woren afgemaakt na een beet?!?

ik vroeg me dit af, maar bedoelde dan wel doodbijten hé geen beetje
maar heb het hier even gecheked en in België is het niet het geval, en een geluk ook
sorry voor het offtopic

Raphie

JBL PRX Power!

Michel

Een kennis van mij heeft 2 maanden en 16 dagen vast gezeten na zware mishandeling van een inbreker in eigen huis.

Je mag dus veilig stellen dat je niet het recht hebt een inbreker aan gort te slaan. Zelfs niet als die inbreker, of één van zijn 'maatjes' al voor de derde keer op dezelfde locatie je privé-eigendom schenden.

Ik ben zelf ook houder van een WM4, maar dat ding blijft netjes in de kluis.

Wel gaat de inbreker (als ik de kans krijg) serieus klappen krijgen met het eerste het beste wat me dan voor handen komt en leg hem daarna netjes voor de deur, ruim thuis alles netjes op en ga terug naar bed.

Voor de deur leggen is de enige optie. Zeker als je naderhand alles alleen maar gedroomd blijkt te hebben  ;)

Cheers,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'