forum zelfbouwaudio gehacked !!!!

Started by BernHardN, March 8, 2006, 13:12:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Deckers

#25
Misschien een nieuw item voor de inburgeringscursus (waar Mrs. V. zo trots op is...): Naast de 10 geboden,

Gij zult geen zelfbouwforum hacken!!!

Audiofiel

Quote from: Erik on March  9, 2006, 17:59:07
Goede beheerder hebben ze daar dan....

De beheerder had nog nooit eerder met dit bijltje gehackt... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Henkjan_O

Quote from: Audiofiel on March  9, 2006, 23:21:22
De beheerder had nog nooit eerder met dit bijltje gehackt... :P
;D  we zijn zelfbouwaudio.nl hè, geen zelfbouwphp.nl

maar ondertussen is de forumsoftware ge-update, en sindsdien (toeval of niet) hebben ze ons met rust gelaten
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

martin778

ZBA is weer hard getroffen zo te zien? Zijn al een paar dagen offline.

Leeuwarden

Al anderhalve week... Pittig storinkje...

Contour

Veel mis je er niet aan hoor...  ;)

morca

Bovenstaande uitspraak ben ik het niet mee eens
Tom machielse heeft mij toen een super film sub ontworpen,en heb daaar veel van geleerd !!!
ZodAt ik het nu ook zelf kan.

Leeuwarden

Er is een tijd geweest dat op ZBA de neuzen redelijk dezelfde kant op stonden. Die tijd is voorbij. Meeste leden hebben het goed voor met het forum maar er zijn er een paar die met grappen en grollen ze sfeer genadeloos om zeep hebben geholpen.

martin778

#33
Klopt, sarcasme, flauwe grappen en spamposts hebben ZBA geen goeds gedaan. Daarom post ik er vrijwel nooit meer.

morca

Quote from: martin778 on July 20, 2016, 22:32:55
Klopt, sarcasme, flauwe grappen en spanposts hebben ZBA feen goeds gedaan. Daarom post ik er vrijwel nooit meer.
Dat is jammer genoegvwel zo de laatste jaren.
Je vraag word niet altijd zo serieus opgepakt door de juiste mensen

Leeuwarden

Op zich is dat maar een heel klein groepje die de zaak verpest.... Jammer...

morca

Idd was mij ook al opgevallen.
Op dit forum.zouden ze eruit gepikt worden als forum ontwrichtend vermoed ik.
Wat ook een goeie zaak is.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Leeuwarden

Inclusief opper cavia die gelijk weer incontinent is  :(

Henkjan_O

ter info: de hack kon gebeuren door een (zeer onverwachte) lek in de server zelf, waardoor de hackers toegang kregen tot de forum software.  Diverse andere sites hebben (hadden?) ook last van dit lek.  we hebben het grondig opgelost door alles van de grond af opnieuw op te bouwen (te beginnen met de server) en meteen de forum software te upgraden (iets waarvoor t forum ook op zwart had gemoeten). 

@martin778: echte spamposts hebben we al een flinke tijd geen last meer van, sinds we onze eigen anti spammers beveiliging hebben;  of doel je op de vloed aan ongein vanuit een paar leden waar Leeuwarden het over heeft?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

morca

Quote from: Henkjan_O on July 24, 2016, 15:49:26
ter info: de hack kon gebeuren door een (zeer onverwachte) lek in de server zelf, waardoor de hackers toegang kregen tot de forum software.  Diverse andere sites hebben (hadden?) ook last van dit lek.  we hebben het grondig opgelost door alles van de grond af opnieuw op te bouwen (te beginnen met de server) en meteen de forum software te upgraden (iets waarvoor t forum ook op zwart had gemoeten). 

@martin778: echte spamposts hebben we al een flinke tijd geen last meer van, sinds we onze eigen anti spammers beveiliging hebben; of doel je op de vloed aan ongein vanuit een paar leden waar Leeuwarden het over heeft?
idd je krijgt niet meer het gevoel serieus antwoord te krijgen
maar een vast clubje begint hun riedeltje aan grapjes onderling te maken
dat was 5 jaar geleden niet zo

Zweitse

Ik heb het idee dat je met technische vragen beter terecht kan bij het ZBA forum dan op het HTforum, maar dat is natuurlijk mijn mening. Ik vind het wel een beetje l*llig dat mensen hier afgeven op het ZBA forum, terwijl ze daar altijd goed geholpen zijn.

morca

Ik ben daar 5 jaar geleden idd zeer goed geholpen.
Toen werd er inhoudelijk op je vraag ingegaan door een vast clubje mensen.
Laatste paar keer werd er niet inhoudelijk op ingegaan ,maar onderling grapjes gemaakt door leden die ik toen minder zag posten .
Dat. Is jammer want de kennis bij de serieuze leden is er wel.

Hier is ook kennis hoor,1  vd mods heeft me pas goed geholpen wat elcos uitzoeken voor me hypexen.
En wat extra uitleg gedaan samen met jerry van het groene forum.