RazorVision video Cable van PureAV

Started by danilo, March 6, 2006, 23:41:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danilo

Van het merk PureAV by Belkin is er sinds begin dit jaar een nieuwe videocable welke actief de details hersteld, meer diepte geeft en verhoogd contrast. Tussen de kabels zit een kleine licht apparaat met 2 schakelaars die middels een adapter op de lichtnet is aangesloten.

citaat welke op tweakers stond:http://print.tweakers.net/?reviews/59

Belkin Pure|AV

Op de stand van Belkin viel een klein apparaat met daarop de naam Pure|AV RazorVision op. Een medewerker van het bedrijf wist ons te vertellen dat dit apparaat de beeldkwaliteit van televisies verbetert, met name voor niet-HDTV's. De RazorVision maakt gebruik van een pixeltechnologie die erop gebaseerd is dat een pixel met een bepaalde kleur anders waargenomen wordt dan als de pixels eromheen licht of donker van kleur zijn. Door naar de pixels eromheen te kijken en de oorspronkelijke pixel iets bij te sturen naar aanleiding van de kleurtinten in de omgeving van de pixel, kan ervoor gezorgd worden dat kleuren altijd (ongeacht de tint eromheen) hetzelfde uitkomen. Philips en Samsung hebben eerder al een dergelijke technologie ontwikkeld, genaamd PixelPlus en DNI, en in een aantal televisieschermen ingebouwd. Belkin geeft echter aan dat zijn Pure|AV-technologie een realistischer beeld neerzet doordat het naar een groter pixelbereik kijkt dan PixelPlus en DNI.


Er zitten 3 standen op low/mid/high en er zit een splitscreen mode op waarbij je op de linkerhelft een normaal beeld hebt en de rechterhelft het beeld met de razorvision.

Ik heb het apparaat 1 dag uitgetest op een SONY HS50 icm met een DENON DVD-3910 tussen de beamer en de dvd-speler had ik alleen de Razorvision aangesloten, deze zit tussen de 2 bijgeleverde HDMI cables[totale lengte circa 2,4m].

In eerste instantie was ik heel enthousiast, maar toen ik gedetaileerd ging kijken vond ik het eigenlijk tegenvallen.
In het splitscreen kun je de 2 beeldhelften vergelijken, maar lijkt alsof er gewoon wat brightness en sharpness en contrast wordt toegevoegd ten koste overigens van echte details. Ik kreeg het idee dat het een soort vereenvoudige versie van een scaler is, maar mij ontbreekt de ervaring en kennis om dit goed te testen. Ik hoop dat er binnenkort meer forumleden zijn die hun mening en bevindingen hierover kunnen geven. Ik was uiteindelijk niet enthousiast zeker niet gezien de adviesprijs van 399,- ik zal niet omrekenen maar als ik het zou doen is het erg veel geld.

Een ISF-calibratie + losse HDMI cable is voordeliger, ik weet alleen nog niet welke scherm ik moet nemen voor een SONY HS50.







Robbo

Processing van een signaal dient mijnsinziens enkel bij de bron of de ontvanger (bijv. projector met ingebouwde video processor) te gebeuren.  Een kabel moet gewoon doorgeven wat de bron uitgeeft. 

astrobart

Ik heb tussen mijn kabel ook een soort interface zitten die een actieve shielding belooft en een cable eq.
Ook pept deze het signaal op.
Met mijn dikke vette coax zie ik weinig verschihl, maar met el cheapo cable trekt hij het beeld echt op. ???