Wat denken jullie hier van ?

Started by wimck, March 2, 2006, 20:29:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wimck

Ontworpen samen met, en gebouwd door, een professionele luidsprekerbouwer naar het "thundertable" idee. Opgebouwd met een gemodificeerde Monacor SAM2 versterker en twee maal VIFA PL22WR-09-08 woofers.
Kast gemaakt van 22mm MDF + 18 mm vezelplaat.  Het "bijzettafeltje" staat midden tussen de voor luidsprekers en produceerd laag naar beide zijden zodat een evenwichtige verdeling door de ruimte wordt gegarandeerd.
Hoe het klinkt ? snel , diep en strak.
Ik heb hiervoor een aantal andere sub's gehad waaronder een REL Q200E maar dit klinkt veel beter.

Markaudio

Slaat je bier niet snel dood op zo'n tafel? ;D
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Interficior

Kan je wat meer vertellen over de subwoofer wat betreft inhoud, afstemmingsfrequentie BR (of is ie gesloten) en gewicht en dergelijke dingen? :)
Hij ziet er wel mooi uit, vooral met die stofdoek (maar ik ben dan ook gek op speakerdoek :P)
Take it or lease it

fgroen

Leuk idee.

Goed WAF neem ik aan?  ;D

Ik zat ook een beetje aan zoiets te denken voor mijn huiskamersysteem, en dit is wel een heel leuke uitvoering.

Dank voor je post!
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

sphere

Volgens mij wou mijn vriendin om deze reden expres een tafel met losse glasplaat  ;D
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Rappie

Alleen jammer dat de versterker zo in het zicht zit .....
Eigenaar van Paulthé

sphere

Wel lastig voor corner-loading  ;D
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

wimck

De inhoud van de gesloten kast is 41,8 liter. De buitenmaten zijn 62 cm lang, 31 breed en 46 cm hoog.
In het midden van de kast is " bracing " geplaatst. Het bovenblad is van massief beukenhout en later op de gebouwde kast aangebracht.
Enne .. van dat biertje is wel een leuke opmerking echter de kast is "dood", niet het biertje.
Indien er interesse voor is wil ik wel de meetwaarden vermelden maar vraag dan s.v.p. gericht naar wat je wilt weten.  Metingen interesseren mij niets , het moet goed klinken !

mluyben

Leuk 'bijzet' tafeltje, kan evt ook gebruikt worden om je TV op te zetten, ik weet alleen niet of de trillingen zo goed zijn voor je TV.  ;)

Quote from: fgroen on March  3, 2006, 08:52:38
Ik zat ook een beetje aan zoiets te denken voor mijn huiskamersysteem, en dit is wel een heel leuke uitvoering.
Ik heb ook nog wel een ontwerp voor je als bijzet tafel, ik ga deze bouwen zodra er weer tijd is.

Gesloten kast 56l met een XXLS12, hypex DS4.0 in de achterste poot..

Bart_M

Quote from: mluyben on March  3, 2006, 14:13:32
Leuk 'bijzet' tafeltje, kan evt ook gebruikt worden om je TV op te zetten, ik weet alleen niet of de trillingen zo goed zijn voor je TV.  ;)

Wat denk je van de magneet van de sub?

sphere

Quote from: wimck on March  3, 2006, 13:58:18Indien er interesse voor is wil ik wel de meetwaarden vermelden maar vraag dan s.v.p. gericht naar wat je wilt weten.  Metingen interesseren mij niets , het moet goed klinken !
Een begrijpelijke reactie, maar metingen helpen natuurlijk wel om een product te perfectioneren. Je doet nu net alsof meten een besmet woord is.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

mluyben

Quote from: Krunk on March  3, 2006, 15:34:59
Wat denk je van de magneet van de sub?
OK, het was ook niet helemaal serieus bedoelt.
Ik zou dan nog liever voor een 'full' range center [tafel model] gaan.
Is een plasma/LCD ook gevoelig voor magnetisme? Anders is dat de oplossing....  ;D

Is er ook nog een foto van de voorkant? Ben benieuwd hoe het uitzicht is als je in je luister stoel ervoor zit.

Arno P

Heb je ook wat meetdata ? (intereseert mij nogal...ook al klinkt het niet  ;D)

wimck

Quote"Een begrijpelijke reactie, maar metingen helpen natuurlijk wel om een product te perfectioneren. Je doet nu net alsof meten een besmet woord is."

Wat ik bedoel te zeggen is dat het MIJ niet interesseert (omdat ik er geen verstand van heb) en dat ik het noodzakelijke meten overlaat aan iemand die er verstand van heeft.

wimck

Foto van de voorzijde

mluyben

Ik blijf het een nette 'tafel' vinden, en als het dan ook nog goed klinkt is dat alleen maar erg goed.
Trouwens ook nette afdek doeken. Ik ben meestal niet een fan van het uiterlijk van grote woofers. het is even leuk om te zien en daarna snel weer achter het doek. Als ze nou allemaal een alu of titanium membraam hadden...dat vind ik er wel leuk uit zien, maar zo heeft alles zijn nadelen..
Vraag me 1 ding af...heeft dat overstekende blad geen negatieve invloeden voor afstraling of reflecties? Of is daar het freq. bereik te laag voor?

Hanz71

Mooi ontwerp hoor!
Je bier zal ook niet dood slaan omdat de kast amper/niet zal bewegen denk ik. Zelf heb ik ook zoiets. Ook al zet je dat ding knetterhard, de kast beweegt/trilt niet omdat de impulsen van de woofers tegengesteld werken op de kast, die is daardoor dus vrijwel dood. Dat is het grote voordeel van 2 tegenovergesteld opgestelde woofers volgens mij.