ADR Family TL uit Hobby Hifi 05/2005

Started by Fr1ts, March 1, 2006, 20:18:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fr1ts

Goedendag,
ik ben geheel nieuw op het gebied van zelfbouwspeakers, maar heb na veelvuldig overleg met vrienden/collega's (die al veel zelf hebben gebouwd qua buizenversterkers en elektrostaten), toch besloten zelf speakers te bouwen. De keuze is gevallen op een transmissielijn, uit de HobbyHifi 05/2005 genaamd ADR Family. Ik ben van plan zeer binnenkort de onderdelen en bouwplan te bestellen bij www.lautsprechershop.de (strassacker), maar wil ook graag de test uit de Hobby hifi lezen, heb echter het blad niet. Bestellen in Duitsland is vrij prijzig, heeft misschien iemand het nummer liggen die een copietje/scan voor mij wil maken? email is [email protected]

Qua afwerking ben ik er nog niet uit, materiaal wordt MDF, valt dit netjes te lakken, beitsen of....? Voorkeur gaat uit naar een donkere houtkleur, wat geeft een goed resultaat?

Groeten,

Frits van Zuilekom

FFF

Beste,

welkom op dit forum (in het meest interessante deel :))

Zoals de meeste hier zullen zeggen is het vaak moeilijk om op een test of recentie af te gaan. Dit komt omdat een luidspreker/geluid een persoonlijke voorkeur is en niet zozeer goed of slecht.

MDF is natuurlijk een erg mooi materiaal, ik heb zelf gekozen voor een sandwich van normaal mdf met daarop HDF, is net wat harden en stootvaster.

Bij spuiten zie je vrijwel altijd naden omdat hout werkt. Hoe goed je ook je best doet met plamuren gronden en spuiten naden komen er vrijwel altijd door. (ervaring van mij en van vele).

Fineren is een mooie oplossing, echter moeilijker voor de dhz-er.

Op dit forum is ontzettend veel te vinden.

FransDHT

Hoi,

Dat moet wel lukken, die heb ik nog wel. Ik ben alleen net verhuisd en heb ze nog niet uitgepakt. Hoe snel heb je hem nodig?

Frans
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

fgroen

Die Hobby Hif heb ik nog wel. Ik kan me het ontwerp echter niet herinneren, maar dat zegt niets.

Zoals FFF al aangaf, is de recensie in HH met een vette korrel zout te nemen. Ten eerste door de reeds aangegeven persoonlijke smaak van de recensent, en ten tweede omdat HH natuurlijk wel voor eigen parochie staat te preken. Ze gaan geen ontwerp publiceren dat niet gewèèèèèldig is. En je eigen smaak is het enige dat telt.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

FFF

Om er verder op in te gaan.

Ik ken het ontwerp niet, TL ontwerpen spreken me wel aan, ben wel benieuwd naar het idee, de gebruikte drivers en de prijsklasse waarin je zoekt.

Je kan natuurlijk altijd bij speakerenco of speakerland eens gaan kijken of daar geen leuk ontwerp tussen staat. Dan weet je vooraf wat je koopt, en modificeren kan altijd nog.

Fr1ts

alvast  bedankt  voor alle reacties. Ik heb al maanden op het internet zitten rondvragen, kijken en ook contact gehad met Strassacker, deze zou het beste aan mij wensen voldoen. Uiteindelijk moet deze het (snel, ik kijk al lang genoeg:):)) worden. Niet te hoog/breed/diep, ongeveer 100euro per stuk voor de speakers/filter/e.d. (zie www.lautsprechershop.de en dan HH en ADR family) Speakers zijn oa van Peerless.

Dus vwb de scans van de bewuste HH, als iemand die kan maken, zodra ik die heb en er geen gekke dingen instaan (zal wel niet want idd niet echt super objectief) ga ik de onderdelen aanschaffen.

Ik zal op het forum eens neuzen naar het beitsen van MDF

Groeten,
Frits

cve

Frits,

Ben je inmiddels al in het bezit van het gewenste nummer of de scans? Ik kwam het nummer vandaag net tegen, dus als je de informatie nog nodig hebt hoor ik het wel.
Kijk ook eens op de site van Tony Gee naar de optimo. http://www.humblehomemadehifi.com/

Groeten, Co

Fr1ts

Co,
ik heb ondertussen een scan van het bewuste artikel, echter de kwaliteit is niet dusdanig dat ik de grafieken goed kan lezen. Dus als je voor mij een duidelijke scan zou kunnen maken; graag! De optimo lijkt qua opbouw erg op de Family TL, is echter buiten het geplande budget....
Groeten,
Frits

ralphgreve

Dag Frits,

We kunnen ook een stapeltje HH's bestellen.

Ralph

cve

Ik maak wel even een paar goede scans deze week.

Co

Fr1ts

Zo, ondertussen van Co de betreffende HH ontvangen, nogmaals dank. Bij Strassacker in Duitsland de onderdelen besteld, ik laat ze echter in Duitsland bezorgen, vind de kosten naar NL van 17 euro een beetje overdreven. Duitsland is 4.90 Euro, en ik woon 5km van de grens! Nu nog bepalen welke afwerking het moet worden, of gebeitste MDF, of hoogglans zwart gelakt. Ik zal er foto's van maken als het spul binnen is.

cve

Altijd bereidt om het zelfbouwvirus nog wat verder aan te wakkeren ;D

Co